تا این زمان، دادگاه این صرافی به اتمام نرسیده و اتهام‌ها هنوز تایید و اثبات نشده‌ و نتیجتا حکمی نیز مبنی بر محکومیت یا برائت صادر نگشته است
ایران استار: یک خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در ایران در واکنش به دستورالعمل جدید کانادا برای تبادل‌های مالی با ایران و پُرریسک خواندن این تبادلات به علت عدم عضویت جمهوری اسلامی در  FATF مدعی شده است این دستورالعمل تاثیری برای اقتصاد ایران نخواهد گذاشت.
هفته گذشته بود که مرکز نظارت بر تراکنش‌های مالی و گزارش‌دهی کانادا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که طبق تصمیم وزارت دارایی این کشور، از این پس بانک‌ها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی، بانک‌های خارجی، گروه‌های مالی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری باید ضمن شناسایی هویت مشتریان (حقیقی و حقوقی) نسبت به ریسک پولشویی و تامین مالی تروریسم مطمئن شوند. این نهاد ناظر کانادایی با اشاره به تصمیم کارگروه ویژه اقدام مالی در قرار دادن نام ایران در لیست کشورهای غیر همکار گفته است: تراکنش‌های مالی که منشا یا ختم آنها ایران باشند، یا در آن به شکلی ریال ایران وارد شود، صرف نظر از این که مبلغ آنها چقدر است از نظر ریسک مالی جز تراکنش‌های پُرریسک ارزیابی خواهند شد و باید گزارش شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در خبرهای تکمیلی‌تر این مرکز وابسته به دولت کانادا اعلام کرد به دنبال قرار گرفتن نام ایران در فهرست کشورهای غیر همکار کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، این کارگروه از کشورهای عضو خواسته بود که با انجام اقدامات موثر به محافظت از سیستم مالی جهانی در برابر ریسک‌های موجود بپردازند و در نتیجه این درخواست، وزیر دارایی کانادا با استناد به ماده ۱۱.۴۲ پولشویی و قانون تامین مالی تروریسم دستور داده است همه تراکنش‌ها به مبدا یا مقصد ایران به عنوان تراکنش پرریسک شناسایی و اطلاعات آن به مرکز نظارت بر تراکنش‌های مالی و گزارش‌دهی کانادا داده شود. البته این دستور به معنی ممنوعیت انجام این تراکنش‌ها نیست.
 
واکنش رسانه سپاه به کانادا که تراکنش مالی با ایران را زیر قانون پولشویی و تامین تروریسم گذاشت
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

خبرگزاری فارس که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود این تصمیم کانادا و انتشار خبر آن در رسانه‌ها را خبرسازی عنوان کرده و از برخی رسانه‌های داخل ایران که این تصمیم کشورهای خارجی را ناشی از ورود ایران به لیست سیاه FATF دانسته بود، انتقاد کرده است.این خبرگزاری در یادداشتی پرسیده است: «سوال اینجاست که آیا واقعا کنترل بیشتر کانادا بر نقل و انتقال پول تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد داشت. پاسخ بسیار ساده است. وقتی هیچ نقل و انتقال پولی انجام نشود هیچ نوع نظارتی هرچند سختگیرانه، تاثیری بر نقل و انتقالات مالی نخواهد داشت. در واقع وقتی نقل و انتقالی انجام نمی‌شود و هیچ نوع رابطه بانکی و غیر بانکی از سال ۹۷ به این سو بین ایران و کانادا وجود نداشته است چطور می‌توان مدعی شد که یک دستورالعمل مربوط به نظارت سختگیرانه‌تر می‌تواند بر اقتصاد ایران تاثیر بگذارد؟»
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تاثیر بسته شدن صرافی‌ گرامیان بر ارتباط مالی ایران و کانادا
خبرگزاری فارس در ادامه نوشته است: «واقعیت آن است که حتی پیش از خروج آمریکا از برجام هم روابط بانکی ایران و کانادا عملا قطع بود و عمده روابط کارگزاری مالی روی شبکه‌ صرافی‌ها استوار بود. پس از خروج آمریکا از برجام، آمریکا صرافی گرامیان را به عنوان مهمترین رابط «غیر رسمی» تبادلات مالی ایران و کانادا در زمستان ۹۷ تحریم کرد. به تبعیت از این تحریم، پلیس کانادا به دفاتر این صرافی در کانادا حمله و همه دفاتر این صرافی را تعطیل کرد و بر این اساس همه عملیات کارگزاری باقیمانده نیز کاملا متوقف شد. از آن زمان به بعد ایران و کانادا عملا هیچ نوع رابطه مالی ندارند. همه این اتفاقات هم در شرایطی افتاد که ایران وارد لیست سیاه FATF  نشده بود و واضح است که تحریم‌های آمریکا مانع اصلی روابط مالی آمریکا و کانادا بوده است نه رعایت یا عدم رعایت الزامات FATF توسط ایران. اینکه چطور نظارت سختگیرانه‌تر بر روابطی که وجود ندارند می‌تواند بر اقتصاد ایران تاثیر بگذارد از جمله پارادوکس‌هایی ست که احتمالا تنها ذهن‌های خاصی قادر به درک آنها خواهد بود. نباید از نظر دور داشت که پیش از خروج آمریکا از برجام که روابط مالی محدودی بین ایران و کانادا از طریق صرافی گرامیان و صرافی‌های مرتبط با آن برقرار بود، عملا ریال ایران به دلار کانادا تبدیل نمی‌شد بلکه ریال ایران برای دور ماندن از تیغ تحریم‌ها پس از چند بار تبدیل شدن به ارزهای مختلف در کشورهای حاشیه خلیج فارس به کانادا منتقل می‌شد. بنابراین واضح است که حتی در آن زمان هم سختگیرانه‌تر شدن ضوابط FATF هیچ اثر اجرایی و واقعی بر نقل و انتقال این پول نداشت.»

داستان صرافی گرامیان چه بود؟
به گزارش ایران استار در جریان تعطیل شدن فعالیت صرافی گرامیان در کانادا، روز دوشنبه ۱۱ فوریه ۲۰۱۹ افسران پلیس سلطنتی کانادا ۱۷ نفر مظنون به عضویت در شبکه گسترده بین‌المللی پولشویی را دستگیر کردند. این بازداشت‌ها به طور عمد‌ه در مونتریال و تورنتو بود.
طبق گزارش‌های رسمی تحقیقات منتج به این بازداشت‌ها توسط واحد مجزایی از جرایم عادی پلیس انجام گرفته بود و در انجام این تحقیقات، بازرسان پلیس سلطنتی از انتاریو و اداره مالیات کانادا سی‌آر‌ای،‌ از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بر اساس اطلاعات دریافت شده از اداره مبارزه با مواد مخدر دی‌ایی‌ای شرکت داشتند. در جریان این حمله آقای نادر گرامیان نیک و تعدادی از اعضای خانواده او بازداشت شدند.
طبق ادعای تحقیقات صورت گرفته توسط واحد ویژه پلیس، اعضای این شبکه، جمع‌آوری پول از گروه‌های جنایتکار مونتریال را تسهیل می‌کردند‌ و سپس بطور خاصی، همراه با کُدها رمز و بدون شناخت یکدیگر، آنرا به شبکه پولی کشور‌های صادرکننده مواد مخدر می‌فرستادند: این شبکه پول‌های جمع‌آوری شده در مونتریال را‌ از دفاتر مبادله ارز در تورنتو از طریق سیستم انتقال پول غیر رسمی "آی‌وی‌تی‌اس" به کشورهای واسط‌ امارات متحده عربی، لبنان، ایران، آمریکا و چین می‌فرستادند‌ و پس از آن، این پول به کشورهای صادرکننده مواد مخدر مانند کلمبیا و مکزیک ارسال می‌گردید.
لازم به ذکر است که تا این زمان، دادگاه این صرافی به اتمام نرسیده و اتهام‌ها هنوز تایید و اثبات نشده‌ و نتیجتا حکمی نیز مبنی بر محکومیت یا برائت صادر نگشته است.

 
ترجمه متن کامل قانون اعلان شده انتقال و تراکنش مالی بین کانادا و ایران
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مرجع ثبت تراکنش‌های مالی موسوم به "فین‌ترک" اعلان کرده که از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰ قوانین جدیدی را در رابطه با جابجایی‌های مالی میان ایران و کانادا به اجرا می‌گذارد:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, August 4, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به