ایران استار: قرار بود روز گذشته موضوع تحریم تسلیحاتی ایران توسط آمریکا در شورای امنیت مطرح شود اما آمریکا به جای آن پیشنویس قطعنامه عجیبی را آن هم در 4 پارگراف ارائه کرده و خواستار تحریم ایران شده است.
آمریکا روز سه شنبه ۲۱ مرداد قطعنامه پیشنهادی اصلاح شده خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد و از اعضای این شورا خواسته تا بامداد چهارشنبه نظر خود را درباره این پیش‌نویس اعلام کنند. اعضای این شورای هنوز نظر خودشان را درباره این قطعنامه اعلام نکرده‌اند. به نوشته خبرگزاری رویترز این قطعنامه تنها چهار پاراگراف دارد و در آن آمده است تحریم تسلیحاتی ایران تا «اینکه شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد» تمدید خواهد شد. در متن این پیش نویس همچنین آمده است تمدید تحریم تسلیحاتی ایران «برای حفظ صلح و امنیت بین المللی ضروری است.»

پیشنویس قطعنامه جدید تحریم تسلیحاتی ایران توسط آمریکا / جمهوری اسلامی: قطعنامه جدید آمریکا هم رای نمی‌آورد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در واکنش به این اقدام آمریکا در توئیتر نوشته است که پیش‌نویس جدید مشابه نسخه قبلی است و شورای امنیت سازمان ملل با این پیش‌نویس هم مخالفت خواهد کرد.
توئیت تخت روانچی در حالی است که پیش‌نویس اولیه آمریکا یک سند چند صفحه‌ای ۳۵ پاراگرافی بود که شامل یک مقدمه طولانی در متهم کردن ایران به صدور سلاح به گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق، سوریه، لبنان و یمن بود.
پیش نویس اولیه همچنین خواهان آن بود که کشورها محموله‌ هواپیماها و کشتی‌ها را که با دلیل منطقی مشکوک به نقض تحریم تسلیحاتی ایران باشند بازرسی کنند. سند مذکور ضمیمه‌ای از اسامی مقامات ایرانی برای تحریم‌های هدفمند سازمان ملل متحد نیز پیشنهاد کرده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
خبرگزاری فرانسه روز شنبه گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک خود گزارش داده بود که میزان مخالفت با پیش‌نویس آمریکا به شکل فعلی به حدی بوده است که آمریکا احتمالا نخواهد توانست ۹ رای لازم برای واداشتن روسیه و چین برای استفاده از حق وتو به دست بیاورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
داستان رفع تحریم تسلیحاتی ایران چیست؟
در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که منجر به برجام شد پیش بینی شده که تحریم تسلیحاتی ایران باید حداکثر پنج سال پس از پذیرش توافق هسته ای برجام با قدرت های جهانی، در 27 مهرماه پایان بگیرد. آمریکا بیش از یک سال است که می‌گوید به دلیل سابقه ای که ایران از خود نشان داده نباید این تحریم ها برداشته شود.
برپایه تحریم‌های قبلی جز ممنوعیت خرید و فروش سلاح اتمی که یک ممنوعیت عام برای کشورهاست، شورای امنیت خرید و فروش سلاح های متعارف را هم در ارتباط با ایران ممنوع کرد. تانک جنگی، خودروهای رزمی و زرهی، توپخانه‌ های سنگین، هواپیماهای نظامی و جت های جنگنده، هلی کوپترهای تهاجمی، ناوهای جنگی، انواع موشک های کروز و بالستیک‌، سامانه‌های موشکی و دفاع موشکی، سکوهای پرتاب موشک، زیردریایی و قطعات یدکی مورد نیاز تسلیحات، آموزش استفاده و بکارگیری و البته تعمیر ادوات نظامی، تامین مالی و خدمات مالی برای خرید و فروش موارد یاد شده، همگی در تحریم شورای امنیت قرار دارد. ایران نه مجاز است که این موارد را بخرد و نه اجازه دارد که این ادوات را در صورت تولید داخلی به فروش برساند.
توافق هسته ای برجام مربوط به برنامه هسته ای ایران و تحریم های مرتبط با آن بود و چون دلیل تحریم تسلیحاتی هم اختلاف بر سر برنامه اتمی ایران بود باید رفع می شد اما این موضوع به یک اختلاف اساسی در جریان مذاکرات بدل شد. گروه ۱+۵ شامل آمریکا، فرانسه، چین، روسیه، بریتانیا و آلمان خواستار ادامه تحریم تسلیحاتی بودند اما جمهوری اسلامی ایران بر رفع آن تاکید داشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آیت‌الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی شرط توافق را به رفع تمامی تحریم ها از جمله تحریم خرید و فروش سلاح موکول کرد. در نهایت دو طرف به یک راه میانه رسیدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 12, 2020 - 09:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به