ایران استار: رسانه‌های ایرانی در روز ۲۲ آپریل هم به برخی اخبار کانادا توجه نشان دادند. این رسانه‌ها مانند چند روز گذشته حواشی اخبار مربوط به اتفاق تلخ نوااسکوشیا را منتشر کردند. انتقاد ضمنی وزیر نفت ایران از عملکرد نفتی کانادا و همچنین گفتگو با مادر یکی از جانباختگان ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی که در کانادا در حال تحصیل بود از دیگر اخبار و مطالبی بود که با محوریت کانادا در رسانه‌های ایرانی منتشر شد.

کنایه وزیر نفت ایران به کانادا
رسانه‌های ایرانی این اظهارات از بیژن زنگنه وزیر نفت ایران را منتشر کرده‌اند:"تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا و کانادا تعهدی را بر عهده نگرفتند و همانگونه که می‌بینیم به طور طبیعی توسط بازار تنبیه می‌شوند".

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت ایران با اشاره به اینکه مازاد عرضه در بازار نفت بسیار بالا است، گفته که در بحران کرونا که به کاهش مصرف شدید فرآورده‌های نفتی منجر شده، و بخش مهمی از صنعت هواپیمایی تعطیل شدزنگنه همچنین با اشاره به اینکه تقاضا برای نفت خام به شدت کاهش پیدا کرده است، گفته است: برآوردها در سه ماهه دوم سال میلادی برآوردهایی نشان می‌داد که بازار با سه میلیون بشکه افزایش عرضه نسبت به تقاضا رو به رو خواهد بود اما با شیوع کرونا و در نشست ۱۰ روز قبل این عدد به ۱۴ میلیون بشکه رسیده بود که به معنای آن است که ۱۱ میلیون بشکه کاهش تقاضا در سه ماه دوم میلادی به دلیل بیماری کرونا افزوده شده است.

درخواست مادر یکی از قربانیان هواپیما پرواز ۷۵۲
 سایت انتخاب گفتگویی با فرح قدس، مادر مهربان بدیعی یکی ازجان‌باخته‌گان واقعه ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه انجام داده است.
خانم قدس با انتقاد از نحوه رسیدگی حکومت ایران به این اتفاق تلخ گفته است: "در وضعیت کنونی ما و دیگر خانواده‌ها بار‌ها به محضر دادستان نظامی این پرونده یعنی آقای دکتر ترکی رفته‌ایم و ایشان تحقیقات مناسبی را به نظر می‌رسد انجام داده‌اند.خواسته ما این است که بعد از گذشت بیش ار دو ماه به درخواست‌ها ما که عزیزان نخبه خود را از دست داده‌ایم رسیدگی شود.من به عنوان فرح قدس که به هیچ عنوان شخصی سیاسی نبوده‌ام و البته دختر کوچولو من نیز چنین بود، اکنون به دولت و مسئولان بی‌اعتماد شده‌ام. ما می‌خواهیم شفاف‌سازی کنند و به ما توضیح دهند که مسئولان این رخداد چه کسانی بوده‌اند. فقط می‌خواهم بگویم کشورمان، مادری بسیار بسیار نامهربان برای من و فرزندم بوده است".

 میزان مصرف الکل در زنان باردار کانادایی

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشته است مصرف الکل در دوران بارداری رایج است بطوریکه ۴۰ تا ۸۰ درصد از مادران باردار در استرالیا، نیوزیلند و انگلیس، و ۱۰ تا ۱۵ درصد مادران باردار در کانادا و ایالات متحده در هنگام بارداری الکل مصرف می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 به گزارش این رسانه محققان این مطالعه اظهار کردند که مصرف الکل در دوران بارداری می تواند باعث ناهنجاری‌های جنینی ناشی از الکل شود و در نتیجه اختلالات جسمی و شناختی نیز برای جنین به همراه دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ناهنجاری‌های جنینی ناشی از الکل یا آثار جنینی الکل (FASD) به نارسایی‌هایی گفته می‌شود که در فردی که مادرش در دوران بارداری، الکل مصرف کرده، دیده می‌شود. برخی از این نارسایی‌ها عبارتند از: ظاهر غیرطبیعی فرد، کوتاهی قد، وزن کم، سر کوچک، ناموزونی و ناهماهنگی اعضای بدن، کم هوشی، مشکلات رفتاری، و نارسایی‌های شنوایی و بینایی.

آرزوهای کانادایی نظام آموزشی ایران
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران نوشته که کرونا با تمامی مشکلاتی که برای بخش‌های مختلف جامعه ایجاد کرده، پیام‌هایی نیز داشت که مهم‌ترین آن نمایش عقب‌ماندگی بخشی از نظام‌های اجتماعی و فرهنگی مانند نظام آموزشی در ایران بوده است.
در همین باره سمیرا خانلری به عنوان یک بازنشسته فرهنگی توضیح داده که همیشه نظام آموزشی ایران به دنبال دستیابی به دستاوردهای کشورهایی کاناداست اما هیچگاه از شیوه‌ها و روش‌های این کشورها که موفق هم بودند پیروی نکرده است. در واقع نظام آموزشی ایران کاملا خلاف جهت کشورهای موفق در حال حرکت است. 
این فرهنگی بازنشسته گفته است: هیچکس نمی تواند ادعا کند که خروجی امروز مدارس و دانشگاه‌ها کارآمد تر از تحصیل کردگان دهه سی و چهل هستند. به طور مثال امروزه اغلب پزشکان متخصص، مهندسان، عالمان علم سیاست، حقوق‌دانان، قضات و حتی معلمان مشهور و  در سطح جهانی کشور محصول نظام آموزشی دهه‌های پنجاه و حداکثر ۶۰ هستند.
 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 21, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به