بودجه ۲۰۲۰ انتاریو که پنجشنبه به مجلس ارائه شده ۴۴ قانون موجود را نیز اصلاح می‌کند
دولت انتاریو امروز ۵ نوامبر با رونمایی از بودجه امسال اعلان کرد این استان که بدهکارترین استان دنیاست، اکنون با شیوع کرونا با ۳۸.۵ میلیارد دلار کسری بودجه اضافه نیز مواجه است. داگ فورد نخست وزیر انتاریو با شعار کاهش کسری بودجه در انتخابات پیروز شد و در سال اول و سپس نیم سال دوم موفق شد تا میزان زیادی بودجه انتاریو را کنترل نماید.
دولت نخست وزیر داگ فورد رقم کسری بودجه سال ۲۰۲۰ خود را که روز پنجشنبه پس از ماه‌ها تأخیر به دلیل کوید-۱۹ ارائه کرد، نشان می‌داد برنامه‌هایی که از آوریل آغاز شده‌اند ۱۸۷ بیلیون دلار در این سال مالی هزینه خواهند داشت. این میزان کسری با برآورد استان در ماه آگوست مطابقت دارد، اما اکنون انتظار می‌رود که فقط ۳۳/۱ بیلیون دلار از کسری بودجه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، و سپس این کسری تا ۲۸/۲ بیلیون دلار در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کاهش یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در همین حال به گفته دولت، به دلیل عدم اطمینان ناشی از شیوع کرونا بالانس بودجه تا اولین برنامه مالی سال آینده مطرح نخواهد شد. "راد فیلیپس"، وزیر دارایی به خبرنگاران گفت: "هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، تأثیرات کوید-۱۹ نیز کاهش می‌یابد و عدم اطمینان ما نیز کاهش خواهد یافت".
 
رونمایی از بودجه سال آینده انتاریو با ۳۸.۵ بیلیون دلار کسری
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بودجه ۲۰۲۰ انتاریو که پنجشنبه به مجلس ارائه شده ۴۴ قانون موجود را نیز اصلاح می‌کند، از جمله تغییری که به گفته استان، کمک می‌کند تا قماربازی آنلاین راه بیافتد، و نیز قانونی که به رستوران‌ها و بارها اجازه می‌دهد مشروبات الکلی را نیز فروخته و با سفارشات غذا به در منازل ارسال کنند. در اینجا به برخی از نکات برجسته اصلی اشاره می‌کنیم:

  • رکورد هزینه‌های استان شکست: این بودجه با پیش‌بینی بیش از ۱۸۷ بیلیون دلار هزینه در سال جاری، از جمله ۳۰ بیلیون دلار هزینه ویژه شیوع کرونا بزرگترین کسری بودجه انتاریو در تاریخ، یعنی ۳۸.۵ بیلیون دلار را رقم زده است. البته در بودجه سه سناریوی مختلف پیش‌بینی شده که می‌تواند بسته به مدت دوام شیوع کرونا، میزان کسری بودجه استان را در سال‌های آینده تغییر دهد. در حال حاضر، پیش‌بینی کسری بودجه ۳۳/۱ بیلیون دلار است در صورتی که رشد اقتصادی با نرخ متوسط سالیانه پیش رود.
  • بودجه جدید برای بیمارستان‌ها: این استان می‌گوید امسال ۲.۵ بیلیون دلار بیشتر در بخش بیمارستانی هزینه می‌کند تا در مبارزه با بیماری کرونا قدمی به جلو برداشته باشد. در بودجه امروز ۵۷۲ میلیون دلار اضافی برای هزینه‌های انجام شده به بحران‌های سلامتی اجتماعی دیگر نیز اختصاص داده شده است. از بیمارستان‌ها خواسته شده تا بسیاری از واکنش‌های مربوط به کرونا، از جمله راه‌اندازی مراکز آزمایش کوید-۱۹ و کمک به برخی از خانه‌های مراقبت طولانی مدت (خانه سالمندان) را از امسال در نظر بگیرند. این مراکز همچنین در طی موج دوم شیوع کرونا با مشکلات دیگر ظرفیتی مانند تعداد تخت‌ها و غیره نیز دست و پنجه نرم کرده‌اند.
  • پول برای هزینه‌های مدرسه در خانه: بودجه برای کمک به والدین به واسطه بوجود آمدن هزینه‌های اضافی آموزشی فرزندانشان در خانه بعلت شیوع کرونا، پیش‌بینی و درجه شده است. این برنامه شامل ۲۰۰ دلار کمک به خانواده‌ها به ازای هر كودک زیر ۱۲ سال و ۲۵۰ دلار به ازای هر كودک یا نوجوان با نیازهای ویژه است. هزینه این برنامه علاوه بر ۳۷۸ میلیون دلار هزینه شده در اوایل سال جاری، ۳۸۰ میلیون دلار دیگر برآورد شده است. این استان می‌گوید که این برنامه‌ها برای کمک به والدین در تأمین هزینه‌های کتاب، وسایل مدرسه و فناوری و تکنولوژی در نظر گرفته شده است.
  • اعتبار مالیاتی برای سالمندان: این بودجه شامل اعتبارات مالیاتی جدید برای کمک به سالمندان در زندگی طولانی‌تر آنها در خانه‌هایشان است تا آنها به سرای سالمندان برده نشوند. این مبلغ ۲۵ درصد از نوسازی‌های تا ۱۰ هزار دلاری منازل آنها (در صورتی که واجد شرایط باشند) را بدون توجه به درآمد آنها و اینکه آیا در سال ۲۰۲۱ بدهی داشته‌‌اند یا خیر، به آنها بازپرداخت خواهد کرد. دولت می‌گوید حداقل اعتبار تخصیص داده شده به هر خانواده سالمند مبلغ ۲,۵۰۰ دلار می‌باشد که می‌توانند برای مواردی مانند نصب رمپ ویلچر، کف غیر لغزنده و وسایل روشنایی اضافی نیز استفاده کنند.
  • اعتبار مالیات گردشگری: دولت می‌گوید در حال بررسی روش‌های ایجاد اعتبار مالیاتی تا ۲۰ درصد هزینه‌های گردشگری و بازدید مردم از مکان‌های گردشگری استانی‌ست. این گزارش می‌گوید که می‌خواهد سال ۲۰۲۱ "سال اقامت در انتاریو" باشد. همچنین یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را نیز ایجاد می‌کند تا جامعه بتواند برای حمایت از سازمان‌های گردشگری، فرهنگی و ورزشی، همراه با کمک مالی اولیه ۲۵ میلیون دلاری دولت، کمک جمع کند.
  • اینترنت روستایی: این استان می‌گوید در طول چهار سال آینده ۶۸۰ میلیون دلار اضافی دیگر برای گسترش دسترسی به اینترنت با پهنای باند کافی برای روستاها هزینه خواهد كرد. بودجه می‌گوید بودجه جدید و قبلی مجموعا در طول شش سال برای گسترش پهنای باند روستایی، قریب به ۱ بیلیون دلار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این برنامه دسترسی اینترنت سریع را برای ۲۲۰,۰۰۰ خانوار و مشاغل در سراسر انتاریو افزایش دهد.

سایر موارد برجسته عبارتند از:

  • افزایش ۲.۸۵ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری.
  • دو برابر شدن بودجه موجود برنامه کمک به جوانان سیاهپوست و افزودن ۶۰ میلیون دلار طی سه سال آینده.
  • ۵۷۲ میلیون دلار اضافی برای بیمارستان‌ها برای فصل زمستان.
  • ۳۰ میلیون دلار برای کمک به خدماتی مانند خانه‌های گروهی و خانه‌های زنان برای جلوگیری از شیوع کرونا.
  • ۱۸۰ میلیون دلار طی سه سال برای کمک به بازآموزی کارگرانی که به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، به ویژه در صنایع خدماتی.
  • یارانه ۱۴ درصدی از اول ژانویه ۲۰۲۱، برای تا ۱۶ درصد هزینه برق کاربران صنعتی و تجاری.
  • معافیت ۳۰,۰۰۰ بیزینس کوچک با حقوق و دستمزد کمتر از ۱ میلیون دلار از پرداخت مالیات بهداشت کارفرما.
  • استاندارد سازی نرخ مالیات بر آموزش تجارت که به ۹۴ درصد مشاغل انتاریو کمک خواهد کرد تا از پرداخت مالیات املاک خود معاف شوند.
  • کاهش درآمد "شرکت لاتاری و بازی" انتاریو از ۲.۳ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به فقط ۲۰۰ میلیون دلار در سال جاری.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 5, 2020 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به