پس از اعلان نتایج پنسیلوانیا و پیروزی جو بایدن (که وی پیشتر در آن از ترامپ عقب افتاده بوده)، دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا که در حال بازی گلف بود به کاخ سفید بازگشت و صحبتی با رسانه‌ها نکرد. وی پیشتر گفته بود در این انتخابات تقلب گسترده‌ای رخ داده و خیلی مانده تا انتخابات به پایان برسد. او قبلا در چهار ایالت علیه انتخابات به دادگاه‌ها شکایت برده و افزوده که از مبارزه دست نخواهد کشید.
اکنون بایدن با ۲۹۰ الکترال (که بنظر می‌رسد با اتمام شمارش تا ۳۰۶ الکترال برسد) در مقابل ۲۱۴ الکترال ترامپ (که بنظر می‌رسد با اتمام شمارش تا ۲۳۲ الکترال برسد)، بعنوان رئیس جمهوری آمریکا معرفی شد. هنوز شمارش آرا در آلاسکا، جورجیا و کارولینای شمالی به اتمام نرسیده است و تاثیری بر نتیجه انتخابات نخواهد داشت.

  • جیل بایدن همسر جو بایدن رئیس جمهور انتخاب شده آمریکا، اولین بانوی اول آمریکایی خواهد شد که در خارج از کاخ سفید شاغل خواهد بود. جیل، استاد تمام وقت زبان انگلیسی در کالج ویرجینیای شمالی است و گفته که حتی در زمان بانوی اول بودن می‌خواهد به تدریس خود ادامه دهد.
  • کاملا هریس که یک وکیل و سناتور نیز هست، اولین زنی است که معاون رئیس جمهور آمریکا می‌شود، و همراه همسر یهودی‌اش "داگلاس امهوف" که یک وکیل رسانه‌ای می‌باشد به کاخ سفید خواهند رفت. هریس که در اوکلند کالیفرنیا بدنیا آمدمه فرزند "دونالد جاسپر هریس" جامائیکایی و "شیامالا گوپالان" هندی است.
  • کابینه رئیس جمهوری جدید، بایدن که دموکرات است باید توسط مجلس سنا که اکنون به دو قسمت دموکرات و جمهوریخواه، هریک با ۴۸ عضوی تقسیم شده، تایید شود. با توجه به اینکه یکی از دموکرات‌ها رئیس مجلس سنا خواهد شد، نتیجتا تایید کابینه بایدن با یک رای کمتر از هم حزبی‌های خودش سخت خواهد بود بجز اینکه تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه به نفع افراد کابینه او رای دهند. سناتور "میت رامنی" جمهوریخواه، دقایقی پس از پیروزی بایدن به او تبریک گفته است. سناتورها "لامار الکساندر" و "لری هوگان" جمهوریخواه نیز اظهار داشته‌اند که با بایدن همکاری کنند.
  • برای چند روز گذشته طرفداران بایدن با شعار "تک تک رای‌ها باید شمارده شوند" در مقابل طرفداران ترامپ با شعار "از رای‌ها محافظت کنیم" قرار داشتند.
  • جاستین ترودو جزو اولین افرادی بود که بایدن و معاونش هریس تبریک گفت. وی در توئیتر نوشته: "کشورهای ما دوست، شریک و متحد هم هستند. ما ارتباطی منحصر بفرد در جهان داریم. من واقعا مشتاقم تا با یکدیگر کار کنیم و {همه چیز را} هر دو با هم بسازیم".
  • علی خامنه‌ای گفته: "وضعیت آمریکا و آنچه خود آنها درباره انتخاباتشان می‌گویند وضعی تماشایی است! این نمونه‌ای از چهره‌ی کریه لیبرال‌دموکراسی در آمریکا است. قطع نظر از نتیجه، یک مطلب کاملا روشن است و آن انحطاطِ سیاسی و مدنی و اخلاقیِ رژیمِ آمریکا است".
  • بسیاری از سیاستمداران و شخصیت‌های اروپایی، از جمله نخست وزیران انگلیس، ایتالیا، ایرلند و پاکستان؛ رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان، نیز به بایدن تبریک گفتند اما ایران، اسلوونی و لهستان واکنش‌های مثبتی نشان ندادند. اسرائیل، روسیه، ترکیه، چین، برزیل، هندوستان تاکنون چیزی اعلان نکرده‌اند.
  • در رای‌گیری مخفی آنلاینی که ایران استار برای خوانندگانش ترتیب داده بود، مشخص شد که ۶۸% مخاطبان برای ریاست جمهوری آمریکا به ترامپ رای می‌دهند و ۳۲% به بایدن.
    لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
    بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
     

بایدن رئیس جمهور آمریکا شد: ده دلیل پیروزی بایدن، واکنش رهبران جهان همراه با کلیه اخبار حاشیه‌ای

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

چرا جو بایدن پیروز شد و دونالد ترامپ در انتخابات شکست خورد؟ برای پاسخ به این پرسش پیش از هرچیزی باید اشاره کنیم که در مجموع بایدن به مدد فرصت پیش آمده از کرونا توانست کمپین موثرتری داشته باشد. در ادامه به ۱۰ تا ازمهمترین نقاط ضعف و قوت کمپین‌های بایدن و ترامپ اشاره می‌کنیم که در نتیجه انتخابات تاثیرگذار بودند.

  1. کمپین بایدن پیام قوی تری داشت به این معنا که این پیام بر خلاف پیام ترامپ بر شخص بایدن متمرکز نبود و نقطه تمرکز خودش را بر مردم آمریکا و مشکلات آنها گذاشته بود. در مقابل کمپین ترامپ به اصطلاح بازار محور نبود و تنها بر عملکرد شخص ترامپ تمرکز کرده بود. یعنی این کمپین هیچ برنامه منسجم و ملموسی برای خلاصی جامعه آمریکا از بحران کرونا ارائه نمی‌کرد.
  2. از طرف دیگر کمپین بایدن از حمایت حزبی منسجمی برخوردار بود و همه برندهای سیاسی موجود در این حزب از برنی سندرز گرفته تا باراک و میشل اوباما برای حمایت از او هم قسم شدند اما هیچکدام از جمهوری خواهان برجسته حاضر نشدند از جایی به بعد و به ویژه پس از طرح موضوع تقلب توسط ترامپ از وی حمایت کنند. این موضوع حتی مورد انتقاد پسر ترامپ هم قرار گرفته است. فراموش نکنیم ترامپ پیش از آنکه وارد انتخابات شود سیاسیون موثر جمهوری جان مک کین و جان بولتون را به شدت از خود رنجانده بود.واقعیت این است که ترامپ هرچه بیشتر در مسیر انکار ساختار سیاسی پیش رفت و آن را ساختاری معرفی کرد که در آن امکان تقلب گسترده وجود دارد، هر چه بیشتر حمایت ضمنی و صریح جمهوری خواهان استخوان خرد کرده را از دست داد.
  3. در مجموع کمپین بایدن تصمیم های درست تری داشته است که شاهکار آن انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون اول بود که بایدن امکان دارد تا از میراث اوباما استفاده کند و همچنین حمایت زنان را هم به دست بیاورد. معرفی مایک پنس به عنوان معاون اول اما ارمغان خاصی برای ترامپ نداشت.
  4. کمپین بایدن از فرصت پیش آمده در محیط سیاسی و مدیریتی آمریکا یعنی بحران کرونا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و تمام تمرکز خود را برآن گذاشت اما در مقابل این محیط برای ترامپ تنها تهدید بود و برخلاف این ادعا که جمهوری خواهان بلد هستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، ترامپ مقهور آن شد.
  5. کمپین ترامپ حمایت رسانه‌های اجتماعی را مانند سال ۲۰۱۶ به همراه نداشت و حتی گاهی مقابل آنها قرار گرفت. این یعنی در حالی که بیشتر رسانه‌های بزرگ با بایدن همراهی می‌کردند آقای ترامپ برخلاف انتخابات گذشته هیچ رسانه محوری نداشت و تقابل با شبکه‌های اجتماعی و بازی نکردن با قواعد آنها به طور حتم یکی از اصلی‌ترین اشتباهات کمپین ترامپ بود.
  6. از طرفی کمپپن ترامپ که تا قبل از آغاز کرونا خودش را برنده انتخابات می‌دانست برای جبران خسارت وارده شده به برند سیاسی ترامپ بر اثر کرونا فرصت کمی داشت و اشتباه ترامپ در انتخابات رویکرد درست برای مدیریت کرونا حتی همان فرصت کم موجود را هم سوزاند و در واقع ترامپ به عنوان یک کاندیدا با گل خورده وارد رقابت انتخاباتی شد.
  7. رفتارهای اپوزسیون مابانه ترامپ و انتقادهای کیوانان انگارانه وی و حامیانش از رقیبان تنها وقتی می‌توانست تاثیر تعیین کننده داشته باشد که ترامپ رئیس جمهور نبود و به عنوان بخشی از ساختار موجود تلقی نمی‌شد. این موضوع برای بایدن هم وجود داشت اما بایدن خودش را به عنوان بخشی از ساختار موجود پذیرفته بود و به درستی تلاش نکرد خودش را مقابل آن قرار دهد چون به باور پذیر نبود.
  8. ترامپ حملات خوبی به بایدن داشت اما این برای پیروزی او کافی نبود. حجم زیادی پیام‌های سلبی کمپین ترامپ هیچگاه نتوانست جای یک پیام ایجابی قدرتمند را بگیرد که مردم آمریکا توضیح دهد چرا باید دوباره به ترامپ اعتماد کنند.
  9. ترامپ پس از ناامیدی از ارائه دستاوردهای داخلی برای انتخابات به سراغ دستاوردهای سیاست خارجی رفت که البته ضریب و اهمیت یک دستاورد داخلی را نداشتند و اتفاقا بایدن هم این موضوع را به خوبی متوجه بود و کمپین او تلاش کرد که کرونا موضوع محوری انتخابات بماند.
  10. ترامپ متوجه نشد که انتخابات ۲۰۲۰ را نمی تواند با همان دستور کار انتخابات ۲۰۱۶ و در همان نقش و قالب یک مرد دیوانه ظاهر شود. این شخصیت برای جامعه آمریکا که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر کشته در کرونا داده است بیشتر تداعی‌گر تصمیم‌های غلط ترامپ درباره کرونا بود نه شجاعت و جسارت او.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, November 7, 2020 - 14:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به