بنا به توافقات، آمریکا ۱.۵ میلیون دوز را در این ماه تحویل کانادا خواهد داد کانادا حدود شش ماه دیگر ۱.۵ میلیون دوز آمریکا را پس خواهد داد
کاخ سفید امروز پنجشنبه و یکروز پس از افشا کردن درخواست کانادا و مکزیک برای ارسال واکسن کرونا، تأیید کرد که تقریباً ۴ میلیون دوز واکسن آسترزنکا خود را به کانادا و مکزیک ارسال می‌کند. "جن پسکی" دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفت ایالات متحده "هفت میلیون دوز واکسن اضافه آسترزنکا دارد که در تلاش است آنها را به خارج بفرستد".
در پی این اعلان، داگ فورد، نخست وزیر انتاریو که در کُندی واکسیناسیون و کمی تعداد واکسن‌های دریافتی تحت فشار است، وی از آمریکا تشکر کرد و بایدن را ستود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمریکا ۱.۵ میلیون دوز آسترزنکا به کانادا قرض می‌دهد؛ فورد: خدا بیامرزدشان!
کاخ سفید امروز گفت بنا دارد "۲.۵ میلیون آسترازنکا را به مکزیک و ۱.۵ میلیون دیگر را به کانادا قرض دهیم... اگرچه این قرار هنوز به طور کامل نهایی نشده است". سخنگوی کاخ سفید گفت: "هدف ما ارسال واکسن‌ها به کانادا مکزیک است که فرایندی پیچیده خواهد بود و در حال کار با شرکت‌های مختلف برای تحقق آن هستیم". بنا به توافقات، آمریکا ۱.۵ میلیون دوز را در این ماه تحویل کانادا خواهد داد و پس از اینکه ۲۰ میلیون دوز آسترزنکا خود را در سه ماه دوم و سوم سال دریافت کرد، ۱.۵ میلیون دوز آمریکا را پس خواهد داد. کانادا قرار است ۲۰ میلیون دوز واکسن آسترزنکا را از انستیتوی سرم هند دریافت کند، با امکان دریافت ۲ میلیون دوز اضافه.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آنیتا آناند وزیر تدارکات کانادا این معامله را مبادله خواند و گفت که دوزهای آسترازنکا را "احتمالاً قبل از پایان همین ماه" دریافت خواهد کرد اما پیش از دریافت باید ابتدا برخی از مسائل لجستیکی میان دو کشور را حل کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
قسمتی از آسترازنکاهای آمریکا ساخت هند و قسمتی دیگر نیز ساخت خود آمریکا تحت لیسانس هند هستند. قابل ذکر است آمریکا با ذخیره داشتن میلیون‌ها دوز آسترازنکا، اما خودش این واکسن را برای استفاده مورد تایید قرار نداده است. آسترازنکاهای کانادا همگی از هندوستان می‌آیند و کانادا می‌گوید نسخه هندی آن با نسخه اروپایی کمی تفاوت دارد و این کشور تاکنون مشکلی در استفاده از آن نداشته است. امروز بهداشت اروپا نیز به کشورهای اروپایی توصیه کرد آسترازنکا امن و کارآست. استفاده از آسترازنکا اکنون در بیش از پانزده کشور اروپا از جمله آلمان، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، نروژ، اتریش و نیز چندین کشور دیگر در جهان به ظن ایجاد لخته خون و مرگ معلق شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
فورد: خدا آمریکا را بیامرزد!
هفته‌ها پس از اینکه داگ فورد نخست وزیر انتاریو آمریکا را برای ارسال واکسن‌های اضافی آن کشور تحت فشار گذاشت، امروز پس از دریافت خبر ارسال واکسن‌ها، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را تحسین کرد و گفت: "خدا آمریکا را بیامرزد (God Bless America)! آنها دارند به کمک ما می‌آیند. خدا را شکر".
در ماه ژانویه، فورد از کارخانه میشیگان فایزر درخواست ارسال یک میلیون دوز واکسن فایزر کرده بود و گفته بود: "دوستان آمریکایی من ... شما رئیس جمهور جدید دارید، دیگر بهانه‌ای ندارید، ما به حمایت شما نیاز داریم. این یک پیام مستقیم به رئیس جمهور بایدن است. به همسایه‌ خود کمک کنید. شما می‌خواهید همه ما کنار هم باشیم، ما الان داریم برایتان بوق و طبل می‌زنیم که به ما کمک کنید". او گفته بود اگر بایدن واکسن بدهد او را "یک قهرمان" خواهد نامید و حتی پیشنهاد کرد که خودش برای آوردن واکسن‌ها با وانت بار خود به آمریکا برود. وی امروز گفت که می‌فهمد ایالات متحده می‌خواهد ابتدا شهروندان خود را واکسینه کند، اما او سپاسگزار است که آنها اکنون در تلاشند تا به متحدان خود نیز کمک کنند.
 
آمار امروز انتاریو چیست؟
انتاریو امروز گزارش ۱,۵۵۳ مورد ابتلای روزانه کرونا شامل ۴۰۴ مورد در تورنتو، ۲۹۴ مورد در پیل و ۱۷۶ مورد در یورک را همراه با ۱۵ مورد مرگ ثبت کرده است. طبق آمار بیش از ۱.۳ میلیون دوز واکسن تاکنون در انتاریو زده شده که در روز چهارشنبه ۵۸,۱۱۹ واکسیناسیون انجام گشته است. اکنون ۴۷.۴ درصد از ۸۰ سال و بالاتر انتاریویی‌ها، حداقل یک دوز واکسن زده‌اند و بیش از ۴۰۰,۰۰۰ نفر دیگر نیز برای زدن واکسن نوبت رزرو نموده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آمارها نشان می‌دهد که انتاریو وارد موج سوم کرونا شده و در همین حین ناظران بهداشتی این استان به فورد پیشنهاد بستن کامل ۳ هفته‌ای این استان برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی را داده‌اند. دیروز نیز مسئولان بهداشتی تورنتو و پیل از فورد خواستند تا مناطق آنها را باز نکند و در وضعیت خاکستری همچنان نگاه دارد اما اجازه بازگشایی برخی از بیزینس‌ها در فضای باز را بدهد. فورد امروز گفت در حال بررسی هر دو پیشنهاد است اما علاقمند به اجرای پیشنهاد بازگشایی فضای باز می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 18, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به