ایران استار: باب وودوارد، روزنامه‌نگار قدیمی واشنگتن پُست که در ماه‌های اخیر مصاحبه‌هایی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشته گفته است که وی با شواهد قریب به یقین متقاعد شده که ترامپ مرد اشتباهی برای ریاست جمهوری این کشور است. وودوارد در تنها مصاحبه پخش شده خود در کانادا در مورد کتاب جدید خودش «خشم» گفته است: "ما رئیسی داریم که مسئولیت وظیفه خود را نمی فهمد".
وودوارد که دستیار سردبیر روزنامه واشنگتن پُست است، می‌گوید آمریکا که خود در وسط بیماری همه‌گیر کرونا گیر کرده اما در این میان ترامپ همه را گیج کرده است؛ حتی طرفداران خودش را. این اظهارنظر مستقیم از سمت وودوارد کمی غیرمعمول است؛ روزنامه‌نگاری که عضوی از تیم افشاء کننده رسوایی واترگیت بود که در نهایت منجر به استعفاء ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا شد. وی گفته است که بن بردلی در زمان افشای واترگیت سردبیر روزنامه واشنگتن پست بود و از او آموخته که واقعیت‌ها را گزارش كند و حملات شخصی نداشته باشد اما پس از انجام ۱۹ مصاحبه در طی ۱۰ ماه با ترامپ احساس کرده که باید ارزیابی شخصی خودش از او را در کتاب خشم بیاورد و این کتاب را پیش از انتشار به همسرش و سردبیر واشنگتن پست نشان داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
وی گفته که آنها (همسر و سردبیرش) به او گفته‌اند: "تو در حال نوشتن كتابی درباره حقیقت هستی و این همان چیزی است كه احساس می‌كنی بر اساس شواهد حقیقت دارد پس تو نمی‌توانی آن را از کتاب بیرون بیاوری. تو باید درباره آن حرف بزنی".
 
کوچک نمایی عمدی کرونا توسط ترامپ
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مصاحبه‌های وودوارد با ترامپ که کار مشترک واشنگتن پست و سی‌ان‌ان بود در اوایل سپتامبر منتشر شد. در مکالمات ضبط شده ترامپ نشان داد که شدت ویروس کرونا را در همان روزهای ابتدایی همه‌گیری این ویروس درک کرده است. ترامپ در مصاحبه‌ای در ۷ فوریه به وودوارد گفته است که ویروس از طریق هوا عبور می کند و حتی از آنفولانزای شدید هم کُشنده‌تر است. در همان ماه، ترامپ بارها و بارها به مردم گفت كه آمریکا كنترل شیوع ;کرونا را در دست دارد، وی در یک راهپیمایی در ۲۸ فوریه کارولینای جنوبی گفت که ویروس کرونا "حقه جدید [دموکرات‌ها] است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ترامپ در اوایل فوریه به جدی بودن کرونا در گفتگو با وودوارد اعتراف کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در ۱۹ مارس یعنی تقریباً یک هفته پس از اعلام سازمان بهداشت جهانی درباره همه‌گیری کرونا و اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا ترامپ به وودوارد گفت که "او می‌خواهد آن را کم اهمیت جلوه دهد". وی گفت: "من هنوز هم دوست دارم آن را کم اهمیت نشان دهم، زیرا نمی‌خواهم وحشت ایجاد کنم".
کتاب جدید وودوارد با عنوان خشم پس از کتاب ترس او در سال ۲۰۱۸ است و وودوارد در آن نتیجه گرفته است که قوه مجریه در آمریکا دچار نوعی شکست عصبی (nervous breakdown) شده است. این بحران باعث می‌شود که قوه مجریه نتواند عملکرد طبیعی داشته باشد یا کارهای معمول خود را انجام دهد. وودوارد می‌گوید برای مثال تصویب تعرفه‌های فولاد توسط ترامپ نشانگر "عدم وجود یک روند منطقی" است.
 
افزایش خودمحوری در دوره ترامپ
وودوارد گفته است که انتشار کتاب او نشان می‌دهد که آزادی بیان همچنان در آمریکا وجود دارد و دموکراسی زنده است اما رهبری چیزی‌ست که شکست خورده". وی همچنین گفته که برای کشورش نگران است زیرا ترامپ حمله‌ای گسترده به روند انتخابات انجام داده و در واقع "مدافع هرج و مرج" شده است. وی گفته است که حملات اخیر ترامپ به آرا، پُستی نشانه گسترش نوعی خود محوری در دوره ریاست جمهوری ترامپ است.
ترامپ گفته است: "اوه، ما نمی‌توانیم به این آرا اعتماد كنیم، ما قرار نیست بعد از انتخابات بفهمیم كه چه كسی واقعا برنده شده، {امکان} همه نوع تقلب وجود دارد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فقط چند هفته به انتخابات ۳ نوامبر باقی مانده است و وودوارد می‌گوید: "مردم بهتر است كمربندهای ایمنی خود را ببندند و روی یک صندلی ثابت بنشینند. ما در حال رفتن به لحظه‌ای از تاریخ آمریکا هستیم که باعث لرزیدن من می‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, September 22, 2020 - 23:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به