این هفته نمایندگان محافظه‌کار، کبکی‌ها، نیودموکرات‌ها و نمایندگان مستقل برای تصویب این طرح که به صورت متممی به قانون افزوده می‌شود، با هم متحد شدند
با دست به یکی همه نمایندگان احزاب مخالف در مجلس فدرال کانادا و تصویب یک پروسه که از طرف محافظه‌کاران بعنوان متمم به قانون تصویبی هفته گذشته مجلس اضافه می‌شود؛ اکنون ترودو مجبور است برای تحقیقات مجلس مدارک قراردادهای دولتی درباره کرونا را منتشر کند. این اولین بار است که احزاب علیه دولت دست به یکی می‌کنند و دولت کانادا شکست می‌خورد.
هفته گذشته طرحی مشابه از طرف محافظه‌کاران ارائه شده بود که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا آن را به حساب "رای اعتماد" خود گذاشت. این طرح مخالفان با همراه شدن نیودموکرات‌ها با لیبرال‌ها (که می‌گفتند ترودو به نادرست و به عمد پاسخگویی خود را به رای اعتماد گره زده، ولی آنها همچنان مایل نیستند کانادا در میان شیوع کرونا انتخابات داشته باشد) در مجلس شکست خورد و نتیجتا ترودو مجددا رای اعتماد گرفت تا در میان موج دوم کرونا، کشور مجبور به برگزاری انتخابات سراسری نشود. با توجه به اینکه دولت کانادا یک دولت اقلیتی است، عدم تصویب لوایحی که بار اقتصادی دارند منجر به سقوط دولت و انتخابات مجدد خواهد شد و به همین دلیل دولت مجبور است در این لوایح حتما با یکی از سه احزاب نیودموکرات، کبک یا محافظه‌کار توافق کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شکست ترودو: دست به یکی و پیروزی احزاب مخالف و تصویب متمم به قانون
پس از تصویب قانون هفته پیش اما، این هفته نمایندگان محافظه‌کار، کبکی‌ها، نیودموکرات‌ها و نمایندگان مستقل برای تصویب این طرح که به صورت متممی به آن قانون افزوده می‌شود، با هم متحد شدند، و نتیجتا در حالی که لیبرال‌های حاکم به آن رأی مخالف دادند باز هم نتوانستند مانع موفقیت این طرح گردند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نتیجه رای‌گیری در مورد متمم قانون هفته پیش در انتشار هزینه‌های دولتی کوید-۱۹ با ۱۷۶ رای آری همه احزاب در مقابل ۱۵۲ رای مخالف لیبرال‌ها به تصویب رسید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"آنیتا آناند" وزیر تدارکات دولت لیبرال ترودو در اوایل امروز دوشنبه و پیش از رای‌گیری گفته بود که اگر این لایحه به تصویب برسد، تأمین‌کنندگان مواد، لوازم و تجهیزات مقابله با کرونا، واکسن و تجهیزات محافظتی می‌توانند از قراردادها کنار بکشند. وی در طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من نمی‌خواهم دوباره به اینجا برگردم تا به کانادایی‌ها توضیح دهم که به دلیل افشای محتوای قراردادهای دولتی، ما قادر به تهیه واکسن یا وسایل محافظت از جان مردم نشدیم زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان آنها ترجیح دادند از قرارداد کنار بکشند. من به طور جدی می‌گویم که قراردادهای مابین دولت و شرکت‌های تامین کننده واکسن‌ها، کیت‌های آزمایش سریع و وسایل محافظت شخصی در معرض خطر هستند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دولت ترودو استدلال می‌کند که انتشار این قراردادها، حتی میان نمایندگان مجلس می‌تواند به افشار اسرار محرمانه شرکت‌های طرف قرارداد با دولت بیانجامد. دولت می‌گوید که ارقام و شرایط کلی این قراردادها را اعلان کرده و می‌کند اما احزاب مخالف می‌گویند این قراردادها باید شفاف باشند و کمیته تحقیقات بهداشت مجلس نمایندگان باید بتوانند آنها را بررسی نمایند. این احزاب می‌گویند اگرچه مجلس واکنش دولت درباره شیوع کرونا را در هفته گذشته تایید کرده، اما برخی از اسنادی که شامل جزئیاتی از برخی از قراردادهای دولتی‌ست که مخفی نگه داشته شده، نگرانی‌های را ایجاد کرده است.
تصویب این طرح بصورت متمم به قانون به دولت دستور می‌دهد تا تمام سوابق مربوط به نحوه برخورد دولت با شیوع کرونا، به ویژه قراردادهایش را به کمیته بهداشت مجلس عوام تحویل دهد. این سوابق شامل خرید تجهیزات محافظت شخصی، تجهیزات پزشکی و دارویی می‌شود. به گفته آناند ارزش قراردادهای مربوط به کوید-۱۹ با دیگر شرکت‌ها تقریبا بالغ بر ۶ بیلیون دلار می‌شود.
 
موضع شرکت‌ها چیست؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شرکت "فایزر" در نامه‌ای در این زمینه به وزارت بهداشت کانادا نوشت که می‌خواهد بداند چگونه پس از انتشار این اسناد برای کمیته تحقیقاتی مجلس، همچنان اسرار تجاری این شرکت محفوظ می‌ماند. این شرکت نوشته: "ما درعین حالیکه به دنبال مشورت با مشاور حقوقی خود هستیم می‌خواهیم بدانیم که فرآیند بررسی کمیته بهداشت مجلس کانادا چگونه قصد استفاده از اسناد را دارد و چگونه قبل از انتشار هر گونه اطلاعاتی از اشخاص ثالث یا شرکت‌ها مانند فایزر، با ما مشاوره می‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 26, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به