عدم حضور یک استان در این طرح موفقیت این طرح را در بقیه کانادا به خطر می‌اندازد، فورد از مخالفت دست برداشت
در یک تصمیم ۶ به ۳، قضات دادگاه عالی کانادا حکم به قانونی بودن مالیات کربن اعلان شده دولت فدرال لیبرال جاستین ترودو دادند. این دادگاه با شکایت استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و انتاریو تشکیل شده بود که می‌گفتند اجرای چنین مالیاتی خلاف قانون اساسی کانادا و اختیارات استانی آنهاست.
پس از اعلان پنجشنبه صبح دادگاه عالی، اکنون مالیات کربن در کانادا علاوه بر اجرایی شدن در سراسر کشور، افزایش نیز می‌یابد. این مالیات برای هماهنگی با اجلاس پاریس در کاستن از کربن و آلودگی هوا وضع شده که طی آن آنهایی که بیشتر آلودگی ببار می‌آورند مالیات بیشتری پرداخت کنند تا از محل مالیات آنها برنامه‌های کاهش آلودگی و تغییرات اقلیمی به اجرا برسد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
مالیات بر کربن کانادا چیست؟ دادگاه عالی کانادا: مالیات بر کربن صحیح است، مالیات کربن از ۱ آوریل بالا می‌رود
اعلان برنامه مالیات کربن که توسط دولت لیبرال فدرال کانادا صادر شده و پیشتر با مخالفت چند استان روبرو شده بود، اکنون با چراغ سبز دادگاه عالی کشوری اجازه اجرای سراسری می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که این مالیات نهایتا از آلودگی بیشتر کربن در کشور بکاهد. برخی از استان‌ها، به ویژه آلبرتا، انتاریو و ساسکاچوان با قاطعیت با مالیات کربن مخالفت کرده و معتقدند که منابع طبیعی استان‌هایشان طبق قانون اساسی در صلاحیت خود آنهاست.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"ریچارد واگنر" رئیس دادگستری و یکی از قضات دادگاه عالی کانادا در اظهارنامه‌ پایانی می‌نویسد: "استدلال دولت فدرال در وضع حداقل استانداردهای لازمه مالیاتی بر کربن صحیح است زیرا تهدیدات تغییرات اقلیمی به حدی است که نیاز به یک رویکرد ملی هماهنگ دارد". وی با توضیحات دولت فدرال مبنی بر اینکه تغییر آب و هوا موضوعی فوری و نگران کننده ملی است موافقت کرد و گفت که ابتکار عمل در اتاوا برای تهدیدی که فراتر از مرزهای استان‌هاست، طبق قانون اساسی مجاز می‌باشد. واگنر نوشت: "تغییرات آب و هوایی واقعی‌ست. این نتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده و تهدیدی جدی برای آینده بشریت است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
واگنر می‌گوید این دادگاه به این نتیجه رسیده که دولت مرکزی کانادا می‌تواند تحت بند "قانون صلح، نظم و دولت خوب" قانون اساسی (معروف به پی‌او‌جی‌جی) که به دولت فدرال اختیار می‌دهد قوانینی را برای رسیدگی به موضوعاتی که کل کشور را درگیر می‌کند، تصویب و اجرا نماید. رویه پی‌او‌جی‌جی در مواردی اعمال می‌شود که "استان‌ها نتوانند به موضوعی رسیدگی کنند" و "بطوریکه عدم همکاری یک یا چند استان مانع رسیدگی موفقیت‌آمیز آن موضوع به سایر استان‌ها شود". واگنر استدلال کرده: "عدم حضور یک استان در این طرح موفقیت این طرح را در بقیه کانادا به خطر می‌اندازد. علاوه بر این، امتناع هر استان از اجرای مکانیسم تعیین مالیات بر کربن کاملاً و دقیقا اجرای چنین مکانیسمی را در همه جای کانادا تضعیف می‌نماید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
مالیات کربن کانادا دقیقا چیست و چرا از اپریل بالا می‌رود؟
این طرح که توسط دولت ترودو و پس از اجلاس و امضاء قرارداد کنترل گازهای گلخانه‌ای در جهان در سال ۲۰۱۸ ارائه شده چارچوب ملی قیمت‌گذاری مالیات بر کربن را برای مصرف‌کنندگان عادی و نیز صنعتی تعیین کرده است. به عنوان بخشی از این قانون، اتاوا یک استاندارد ثابت و مشخص ملی قیمت‌گذاری مالیات بر کربن را ایجاد کرده که برای جلوگیری مصرف زیاد سوخت‌های فسیلی طراحی شده است. این مالیات که تا آخر مارچ ۳۰ دلار در هر تُن انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعتی تعیین شده، پس از اپریل امسال ۴۰ دلار در هر تُن خواهد بود و در دهه آینده به طور چشمگیری افزایش می‌یابد تا کانادا بتواند بودجه اجرای طرح‌های سبز کردن کشور و کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای را از آنهایی که بیشترین آلودگی را مسبب می‌شوند، تامین کند. افزایش این مالیات طبق برنامه ۱۰ دلار هر تُن قیمت در هر سال تعیین شده بطوریکه تا سال ۲۰۲۲ به ۵۰ دلار در هر تُن برسد و پس از آن هر ساله افزایشی معادل ۱۵ دلار در هر تُن در هر سال خواهد داشت تا حداکثر به ۱۷۰ دلار در هر تُن در سال ۲۰۳۰ برسد.
طبق محاسبات اداره مالیات کانادا، بنزین مصرفی مصرف‌کنندگان عادی، امسال افزایشی معادل با ۸.۸ سنت اضافی در هر لیتر خواهد داشت. تاثیر مالیات بر کربن در سال ۲۰۳۰، روی بنزین مصرفی خودروها تقریباً ۳۹.۶ سنت در هر لیتر بنزین خواهد بود.
 
چگونگی اجرای مالیات بر کربن
این طرح دولت فدرال اما به استان‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند طرح‌های خود را بسته به شرایط استانی خود پیاده کنند اما در مجموع مالیات کربن از تولید کنندگان گازهای گلخانه‌ای اخذ گردد. دولت لیبرال می‌گوید این مالیات‌های جمع شده را بعنوان مالیات به خزانه دولت نخواهد ریخت بلکه از کلیه مبلغ اخذ شده برای پیاده‌سازی طرح‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در همان استان‌ها و ترجیحا در همان مناطق استفاده می‌شود و اجرای آنها را نیز می‌تواند بر عهده همان مناطق بگذارد که بدین ترتیب ایجاد اشتغال را نیز میسر نماید.
با این حال، اگر سیاست‌های هر یک از استان‌ها مطابق با استانداردهای مندرج در قانون فدرال نباشد، اتاوا می‌تواند مالیات کربن فدرال خود را به آن استان اجبار کند. بنابراین استان‌ها حق انتخاب اجرای طرح‌های خود و یا اجرای برنامه دولت فدرال را خواهند داشت.
با انجام این اقدامات، قرار است به طور کلی انتشار کربن ۳۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ کاهش یابد که بدین شکل کانادا به طور متوسط از اهداف تعیین شده در کنفرانس پاریس تا سال ۲۰۳۰ پیشی می گیرد. در این اجلاس کانادا متعهد شده بود تا از ۳۰ درصد انتشاراتش در سال ۲۰۰۵، تا سال ۲۰۳۰ بکاهد.
 
استان‌ها چه می‌گویند؟
مهمترین استان‌های مخالف این طرح، استان‌های محافظه‌کار به ویژه آلبرتا، ساسکاچوان و انتاریو هستند. در حالی که این سه استان مخالف مالیات بر کربن هستند برخی دیگر از استان‌ها از این تصمیم استقبال کردند و "جاناتان ویلکینسون" وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا این حکم را "پیروزی میلیون‌ها کانادایی دانست که معتقدند ما باید یک اقتصاد مرفه، پیشرو و پیشرفته‌‌ای ایجاد کنیم که با تغییرات آب و هوا مبارزه می‌کند".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

محافظه‌کاران فدرال کانادا در کنوانسیون هفته گذشته خود به "وجود تغییرات اقلیمی" رای نه دادند و عملا گفتند که تغییرات اقلیمی را به رسمیت نمی‌شناسند. آنها سال گذشته طرح دیگری را برای کنترل مصرف کربن در کانادا مطرح کرده‌اند که می‌گویند قیمت‌گذاری روی کربن و اخذ مالیات نیست.

  • "جیسون کنی"، نخست وزیر محافظه‌کار آلبرتا، ناامیدی خود را از رای دادگاه ابراز کرد و گفت این طرح را طوری اجرا خواهد کرد که حداقل مالیات ممکنه را در آلبرتا جمع کند و گفت که برای اجرای این طرح و روش‌های حداقل کردن آن نیاز به زمان دارد.
  • "اسکات مو" نخست وزیر محافظه‌کار ساسکاچوان نیز گفت که تصمیم دادگاه عالی کانادا مبنی بر اجازه دادن به دولت فدرال در برقراری "مالیات بر کربن" روی استان‌ها به "مخالفت ما با این مالیات پُرهزینه و ناکارآمد خاتمه نمی‌دهد". او افزود که "فقط به این دلیل که نخست وزیر جاستین ترودو حق قانونی اعمال مالیات بر کربن را از دادگاه گرفته، بدان معنی نیست که او باید این کار را انجام دهد".
  • اما داگ فورد، نخست وزیر محافظه‌کار انتاریو که پیشتر گفته بود تا ۳۰ میلیون دلار صرف مبارزه با این قانون ترودو می‌کند امروز اعلان کرد که به رای دادگاه عمل خواهد کرد. "جف یورک" ، وزیر محیط زیست انتاریو گفت كه استان به این تصمیم دادگاه عالی کانادا احترام می‌گذارد و به آن عمل خواهد کرد. او افزود: "ما از تصمیم دادگاه عالی ناامید شدیم، اما، ما می‌خواهیم با برنامه‌ای که خود آنرا برای محیط زیست تدوین می‌کنیم} به سوی كاهش انتشار ۳۰ درصدی گازهای گلخانه‌ای تا قبل از سطح سال ۲۰۰۵ برویم. ما به کلیه تعهدات خود {در مقابل جهان، کانادا و انتاریو} عمل خواهیم کرد".


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 25, 2021 - 22:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به