این موضوع پس از اینکه مطبوعات کانادایی اخیرا از طریق قانون دسترسی به اطلاعات، یک کپی از دستورالعمل سال گذشته دولتی را بدست آوردند، به بیرون درز کرده است
ترجمه ایران استار - در اسناد تازه منتشر شده آمده که واحد جاسوسی ارتش کانادا تا زمانی که قانون از آنها حمایت می‌کند مجاز است اطلاعات شهروندان کانادایی را به صورت تصادفی جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارد. این درز اسناد چشم‌اندار انتشار اطلاعات شخصی کانادایی‌ها و نگرانی مدافعان حقوق مدنی را برانگیخته است چون واقعا مشخص نیست که این اطلاعات چگونه جمع‌آوری و یا منتشر می‌شوند.
مطبوعات کانادایی اخیرا از طریق قانون دسترسی به اطلاعات، یک کپی از دستورالعمل 8 صفحه‌ای،‌ به تاریخ آگوست 2018،  از راهنمایی در جمع‌آوری اطلاعات شهروندان کانادایی را بدست آورده‌اند. این دستورالعمل به کارکنان مسائل دفاعی و نیرو‌های ارتش کانادا‌ می‌گوید که هرگونه اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد کانادایی‌ها باید ارتباط مستقیم و فوری با یک عملیات یا فعالیت نظامی داشته باشد.در این دستور‌العمل آمده که با پیشرفت تکنولوژی امکان برداشت نا‌خواسته اطلاعات از منابع اطلاعاتی باز مانند شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد. این دستورالعمل می‌گوید: اطلاعات مربوط به کانادایی‌ها، اگر به صورت عمدی و یا سهوی جمع‌آوری شود ممکن است حفظ و مورد استفاده قرار گیرد تا از عملیات مجاز دفاعی پشتیبانی کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
کمیته امنیت ملی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان، این دستورالعمل را به عنوان بخشی از مطالعه نحوه انجام عملیات دفاع ملی در نیروهای مسلح در استفاده، حفظ و به اشتراک گذاشتن اطلاعات کانادایی‌ها به عنوان بخشی از کار خود بررسی می‌کند. این کمیته قصد دارد گزارش سالانه خود را به عرض نخست وزیر برساند.
این کمیته که هزاران صفحه را مورد بررسی قرار داده و جلسات متعددی را برگزار کرده دریافته که سازمان‌های دفاعی، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های اطلاعاتی را انجام می‌دهند و اطلاعات را از طریق روش‌های دقیقی شامل ابزارهای فنی، منابع انسانی و تحقیقات جمع آوری می‌کنند. این کمیته اعلام کرد که این نوع جمع‌آوری اطلاعات ناقض حقوق کانادایی‌ها است. این کمیته خواستار کنترل شدیدتر بر جاسوسی نظامی شد، از جمله اینکه چه زمانی و چگونه این اطلاعات جمع‌آوری می‌گردد.
کاپیتان "نیکولا لامار"، سخنگوی وزارت دفاع، گفت: "در حال حاضر تنها فعالیت دفاعی که شامل جمع‌آوری اطلاعات شهروندان کانادا است توسط نیروی اطلاعات کانادا انجام می‌شود". او گفت این جمع‌آوری اطلاعات شامل شناسایی، تحقیق و مقابله با تهدیدات امنیتی علیه ارتش کانادا از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی یا از افراد یا گروه‌های جاسوسی، خرابکار، فعالیت‌های تروریستی و سایر فعالیت‌های جنایی است که با نگرانی‌های امنیتی مرتبط است. لامار افزود که به عنوان بخشی از این وظیفه، واحد ضد اطلاعات می‌تواند این اطلاعات را جمع‌آوری کند، اما او همچنین گفت که این بدان معنی نیست که این واحد می‌تواند به صورت خودسرانه نظارت بر شهروندان کانادایی را انجام دهد و تحقیقات تنها می‌تواند زمانی صورت ‌گیرد که ارتباط مناسبی با امنیتی ملی وجود داشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 12, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به