ترودو گفت که در مورد ضرورت راه حل دو کشوری، در مورد محکومیت شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل با نتانیاهو اختلافات طولانی مدتی داشته است
امروز جمعه و پس از کشمکش میان "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در طول هفته، زمانیکه یک خبرنگار از ترودو پرسید که آیا دوباره درخواست "حداکثر خویشتن داری" توسط اسرائیل را تکرار می‌کند، وی با تکرار آن، جملات شدید جدیدی را نیز به سوی اسرائیل و نتانیاهو حواله کرد.
این در حالی‌ست که ترودو دیروز با "بنی گانتز"، یکی از اپوزیسیون‌های نتانیاهو که اکنون عضو کابینه جنگ اسرائیل است، بصورت تلفنی گفتگو کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
حمله شدید دوباره ترودو به اسرائیل پس از گفتگوی تلفنی با اپوزیسیون نتانیاهو: اسرائیل در حال تخریب صلح در غزه است
ترودو که روز سه‌شنبه گفته بود: "جهان شاهد کشتار زنان، کودکان و نوزادان است و این کشتار باید متوقف شود... اسرائیل باید از خود حداکثر خویشتنداری برای محافظت از غیرنظامیان را به خرج دهد"، با سرزنش نتانیاهو مواجه شده بود امروز نیز در اولین فرصتش گفت که جملات قبلی خود را در همه حالت‌ها تکرار می‌کند و افزود که اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه که هدف آن پاکسازی شبه نظامیان حماس از خاک فلسطین است، دستیابی به ثبات بلندمدت در منطقه را دشوارتر می‌کند. او که در نشست سران "اَپک" در سانفرانسیسکو صحبت می‌کرد به خبرنگاران گفت: "کانادا به شدت نگران تعداد تلفات غیرنظامیان در غزه است... نه تنها به این دلیل که دیدن تلفات جانی دلخراش است، بلکه به این دلیل که مسیر رسیدن به یک کشور یهودی امن، قابل دوام و مستقل در کنار یک کشور مستقل امن و پایدار فلسطینی با همه سختی‌هایی که فلسطینیان با آن مواجه هستند، دشوارتر می‌شود".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
ترودو پس از اظهار اینکه سازمان ملل به وضوح "وضعیت فاجعه‌بار غزه" را بارهای اعلان کرده، گفت که "کانادایی‌ها با عصبانیت و با احساسات زیاد" ناراحت هستند و در عین حال گاهی علیه یکدیگر اقدام می‌کنند. او افزود: "خواه یک زن با حجاب باشد که روی او آب دهان انداخته شود، یا یک بچه یهودی که به محوطه دانشگاه می‌رود و احساس امنیت نمی‌کند، یا شلیک گلوله به مدارس یهودی، یا افزایش وحشتناک اسلام‌هراسی، در کنار افزایش قابل توجه و افزایش بسیار دردسرساز یهودستیزی، همه واقعیت‌هایی هستند که امروز در کشور ما وجود دارند. در کشور ما کانادایی‌ها نباید از سایر کانادایی‌ها بترسند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
ترودو در پاسخ به سوالی درباره صدها معترض طرفدار فلسطینی که روز سه‌شنبه وی را در حال صرف غذا در رستورانی در ونکوور محاصره کردند و از او خواستند تا خونریزی و کشتار اسرائیل را تقبیح کند، گفت: "این در مورد احساس من نیست، درباره احساس کانادایی‌هاست، ما در کانادا باید نسبت به همسایه‌هایمان مهربان باشیم، اگر من بعنوان نخست وزیر که وظیفه دارم که کانادایی‌ها را همراه و یکپارچه کنم، اگر نتوانیم چنین کاری را در کانادا انجام دهیم، چگونه از جهان می‌توانم انتظار داشته باشم همین کار را در خاورمیانه انجام دهند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ترودو در سخنانش به وضوح گفت که خواستار "امنیت برای مردم اسرائیل و کشور اسرائیل در بلند مدت" است و آن را از سیاست‌های دولت اسرائیل جدا کرد و در ادامه افزود که کانادا همچنان به "ایستادن در کنار و حمایت از مردم اسرائیل" ادامه می‌دهد و این به معنای آینده امن برای آنهاست و به همین دلیل روی "لزوم" راه حل دو حکومت مستقل برای کشور و مردم فلسطین تاکید دارد. او گفت که "کانادا تمام تلاشش را می‌کند تا آسیب‌های وارده به مردم را به حداقل برساند" و این سیاست کانادا در سال‌های قبل نیز بوده است.
 
گفتگوی ترودو با بنی گانتز
ترودو روز جمعه گفت که در جریان گفتگوی پنجشنبه خود با "بنی گانتز" وزیر سابق دفاع، رهبر موتلف دولت سابق اسرائیل و عضو کابینه کنونی جنگ، بر نگرانی عمیق کانادا در مورد آنچه که سازمان ملل آنرا "فاجعه انسانی که قرار است میلیون‌ها نفر را در این کشور بکشد و آواره کند" تاکید کرد و گفت که این وضعیت در حال حاضر روی بسیاری از افراد تاثیر می‌گذارد. گفت‌وگو با گانتز یک روز پس از جدال با نتانیاهو انجام شد که ترودو از اسرائیل خواست تا دست از "کشتار زنان و کودکان و نوزادان" در سرزمین‌های تحت محاصره فلسطینی بردارد.
ترودو گفت که "در مورد ضرورت راه حل دو کشوری، در مورد محکومیت شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل با نتانیاهو اختلافات طولانی مدتی داشته، اما خاطرنشان کرد که این سیاست خارجی کانادا برای مدت‌های طولانی بوده و افزود: "ما کاملا باید شاهد آزادی گروگان‌ها و محکومیت و عدالت برای تروریست‌های حماس باشیم، و در عین حال باید به سمت صلح و ثبات در منطقه حرکت کنیم و این به معنای حفاظت از زندگی غیرنظامیان است. این به معنای رساندن کمک‌های ضروری و دارو و آب به غزه است".
 
وضعیت کانادایی‌ها در غزه
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

در همین حال، وزارت خارجه کانادا گزارش داد که ۹ کانادایی دیگر امروز جمعه از نوار غزه خارج شدند. این وزارتخانه اعلام کرد که تا بعدازظهر روز جمعه، ۳۷۶ کانادایی، مقیم دائم و بستگان آنها توانسته‌اند از طریق گذرگاه مرزی رفح فرار کنند، و از سوی دیگر در بعدازظهر روز چهارشنبه نیز گفته بود که هنوز ۳۸۶ کانادایی در غزه گیر افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, November 17, 2023 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به