اتهامات ترامپ همگی جرایم "رده ایی" هستند که در صورت اثبات حداکثر ۴ سال حبس در پی دارد
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق و نامزد دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه به طور رسمی در دادگاهی در شهر نیویورک حضور یافت و دادستان‌ها او را به ۳۴ فقره "جنایت" در جعل سوابق تجاری در تحقیقاتی مبنی بر پرداخت پول برای "حق سکوت" متهم کردند.
او اولین رئیس جمهور آمریکاست که متهم به جنایت می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
ترامپ خودش را برای ۳۴ اتهام تسلیم دادگاه کرد و گفت: گناهکار نیستم؛ او آزاد شد و شاید امشب سخنرانی کند
ترامپ که از هفته گذشته مشخص شده بود تحت تعقیب قضایی دادگاه قرار دارد، بدون دستبند و با جت شخصی خود از محل اقامتش در فلوریدا به نیویورک آمد و پس از یک شب توقف در "برج ترامپ" به دادگاه رفت. فاصله برج ترامپ تا دادگاه کیفری منهتن حدود ۶ مایل یا ۱۰ کیلومتر بود که این مسیر توسط پلیس به شدت امنیتی شده بود. عده‌ای از مردم در مقابل دادگاه تجمع کرده بودند تا لحظه ورود ترامپ را ببینند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
ترامپ پس از تسلیم کردن خود به دادگاه، بلافاصله از نظر عملی دستگیر شد و می‌بایست دستبند زده می‌شد. سپس وی ثبت نام کامپیوتری شد. قبل از اینکه کامپیوتر به دادگاه‌ها راه یابد، اطلاعات مربوط به هر مظنون جنایی در کتاب بزرگی که توسط مقامات دادگاه نگهداری می‌شود، یادداشت می‌شد که اکنون همه این اطلاعات در کامپیوتری ذخیره می‌گردند. افسران دادگاه نام کامل، سن، تاریخ تولد، قد و وزن متهم را وارد می‌کنند. آن‌ها هرگونه ضمانتنامه معوقه را بررسی می‌کنند. انتظار می‌رفت که دادگاه اثر انگشت ترامپ و یک عکس بعنوان متهم نیز از وی گرفته باشد، اما بنظر می‌آید چنین کاری انجام نشده است. این فرآیند در نیویورک،معمولا حدود دو تا حداکثر چهار ساعت طول می‌کشد اما از آنجایی که امروز دادگاه را کاملا برای ترامپ خالی کرده بودند، این روند برای وی سریع‌تر طی شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
ترامپ سپس نزد "خوان مانوئل مرچان" قاضی این پرونده رفت. کیفرخواست ۳۴ فقره اتهام ترامپ توسط "آلوین براگ" دادستان منهتن قرائت شد (و سپس منتشر نیز گشت). آلوین در بیانیه‌ای گفت: "مردم نیویورک مدعی هستند که دونالد ترامپ با تقلب‌های مکرر سوابق تجاری نیویورک خود را جعل کرده تا جرایمش را پنهان کند. این اتفاق در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رخ داده تا اطلاعات مخرب علیه او را دور از دسترس رای‌دهنده‌ها قرار دهد". دادستان منهتن همچنین گفت که دنباله‌روی پول و دروغ، الگویی را آشکار می‌کند که باعث نقض اصول قوانین اساسی و قانون تجارت نیویورک می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اتهامات ترامپ همگی جرایم "رده ایی (E)" هستند که پایین‌ترین رده جرایم جنایی در نیویورک به حساب می‌آید که در صورت اثبات حداکثر ۴ سال حبس در پی دارد. جعل سوابق تجاری معمولا "تخطی از قانون" نامیده می‌گردد که دادستان با ادعای اینکه این جرم به منظور پنهان کردن یا ارتکاب جرم دیگری صورت گرفته، اتهامات علیه ترامپ را تشدید کرده است. تا شروع دادگاه، اطلاعاتی دقیقی درباره اتهامات ترامپ گفته نشده بود، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که ترامپ به دلیل پرداخت حق‌السکوت به "استورمی دنیلز" ستاره پورن (سکس) متهم شده است. در حین برگزاری دادگاه، استورمی که گفته می‌شود یکی از اتهامات ترامپ پرداخت حق‌السکوت به او بوده در توییت‌هایی ترامپ را به سخره گرفت و نوشت: "قطعا زیر مرد سکسی بودن بیشتر حال دارد تا زیر بازداشت بودن".
دادستان‌ها نگرانی‌هایی را در مورد آنچه که به گفته آنها پُست‌های غیرمسئولانه در رسانه‌های اجتماعی است مطرح کردند و گفتند که افراد این پرونده از جمله شاهدان هیئت منصفه و دادستان آلوین براگ را هدف قرار داده است. آنها به طور خاص به پُست‌هایی اشاره کردند که ترامپ منتشر کرده بود و در آن هشدار داده بود که در صورت اعلام جرم، "مرگ و نابودی احتمالی" رخ خواهد داد.
 
ترامپ در دادگاه چه گفت و چه کرد
ترامپ که همواره هرگونه تخلفی را رد کرده و مکررا به تحقیقات قوه قضائیه در مورد خودش حمله کرده، کیفرخواست دادگاه را "آزار و شکنجه سیاسی" خوانده که همراه با قاضی دموکرات پرونده در حال اجراست و پیش‌بینی کرده که این اقدام به دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۴ آسیب می‌زند. وکلای ترامپ گفته‌اند که رئیس جمهور جمهوری‌خواه سابق آمریکا "هیچ جنایتی مرتکب نشده" و آنها "به شدت با این موضوع سیاسی مبارزه خواهند کرد".
ترامپ در طول ۵۷ دقیقه دادگاه اکثرا بی‌حرکت بود، دستانش در هم قرار گرفته بود و در جریان روندی که بیش از یک ساعت به طول انجامید به جلو نگاه می‌کرد. وی پس از شنیدن ادعاها علیه خود در پاسخ به همه اتهام‌ها کوتاه صحبت کرد و گفت که وی در همه موارد بی‌گناه است. او به قاضی گفت که خود را در مورد ۳۴ مورد جنایت در جعل سوابق تجاری "بی‌گناه" می‌داند و از حقوق خود آگاه شده است. در اینجا بود که قاضی گفت که او در حال حاضر دستوری برای بازداشت و زندانی کردن ترامپ صادر نمی‌کند، اما از هر دو طرف خواست از اظهار نظر یا شرکت در اظهارنظرهایی که می‌تواند منجر به ناآرامی‌های داخلی در کشور آمریکا شود، خودداری کنند. ترامپ هنگام خروج از دادگاه هیچ اظهارنظری نکرد.
"تاد بلانچ" وکیل ترامپ در این جلسه گفت: "ترامپ کاملا ناامید و ناراحت است و معتقد است که امروز بی‌عدالتی بزرگی در این دادگاه در حال وقوع است".
 
ترامپ آزاد شد، شاید سخنرانی کند
بله ترامپ آزاد شد. وی احتمالا امشب مجددا در برج ترامپ اقامت می‌کند و سپس به فلوریدا باز می‌گردد. اگر قاضی "حکم سکوت" به وی نداده باشد، شاید او امشب برای هوادارانش سخنرانی کند. البته طبق اخبار، گفته شد که قاضی حکمی در این باره به ترامپ نداده است، اما به او هشدار داده که اگر به لفاظی‌های تند خود درباره این پرونده ادامه دهد، این موضوع دوباره بررسی خواهد شد.
 
دادگاه بعدی ترامپ
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


پس از این دادگاه تفهیم اتهام، ترامپ قرار است در ماه دسامبر امسال در دادگاه محاکمه شود. وکلای وی خواستار معافیت وی از حضور حضوری در جلسات دادگاه به دلیل تدابیر فوق‌العاده امنیتی شده‌اند.

به روز رسانی: ترامپ همین امشب با جت خود از نیویورک به فلوریدا رفت و برای طرفدارانش سخنرانی کرد. سخنرانی او انرژی همیشگی را نداشت و درباره ایران گفت: "چین و روسیه، ایران و عربستان با هم رفیق شدند، اگر من بودم این اتفاق نمی‌افتاد. الان چین و روسیه و ایران و کره شمالی متحد شده‌اند که بسیار خطرناک است". او درباره آمریکا گفت: "سهم دلار از معاملات تجاری دنیا به شدت افت کرده، اگر همینگونه پیش برود ما دیگر هرگز ابرقدرت نخواهیم ماند. بایدن و گروهش بدترین حکمرانان آمریکا در دویست سال اخیر بوده‌اند". او با رد کرد کلیه اتهاماتش افزود: "چند سند از مکان من بدست آمد که من بعنوان رئیس جمهور آنها را از طبقه بندی درآوردم؛ اما بایدن که رئیس جمهور نبود صدها سند طبقه بندی شده از گاراژشش بدست آوردند، سی و سه هزار ایمیل هیلاری نابود شده ولی هیچکس اینها را نمی‌بیند، فقط مرا می‌بینند... از نمایشنامه استیضاح اول و دوم تا فراموش کردن کلیه جریانات «هانتر بایدن» و الان هم دادگاه ترتیب داده شده از طرف اطرافیان «کاملا هریس»".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 4, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به