رای‌دهندگان تورنتویی لشکری از اسامی را لیست شده در مقابل چشمانشان روی برگه انتخابات خواهند دید
رای‌دهندگان تورنتویی زمانی که برای انتخاب شهردار جدید در ۲۶ ژوئن به پای صندوق‌های رای می‌روند، سرگیجه خواهند گرفت زیرا برگه رایی که به دست خواهند گرفت، لشکری از اسامی را لیست شده در مقابل چشمانشان قرار می‌دهد!
نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای امسال که پس از استعفای "جان توری" برای شهردار بزرگ‌ترین شهر کانادا تا پایان روز ثبت‌نام یعنی ۱۲ ماه مه در ساعت ۱۴ نام‌نویسی کردند، به تعداد عجیب و غریب ۱۰۲ کاندید رسیدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
برای شهردار شدن در تورنتو یک لشکر ۱۰۲ نفری کاندید شدند! امشب مناظره می‌کنند
در میان این ۱۰۲ نامزد، چندین نفر از اعضای شورای فعلی و سابق شهر تورنتو، نمایندگان سابق و فعلی هم مجلس فدرال کانادا و هم مجلس انتاریو، فعالان مدنی، متولیان مدارس و حداقل یک نوجوان هجده ساله وجود دارند. روز جمعه نیز آخرین روز مهلت انصراف بود که البته تعداد کمی از نامزدهای ثبت نام کرده انصراف دادند، به استثنای "گیل پنالوسا" که چند هفته پیش برای حمایت از "اولیویا چاو" کنار کشید. در فاصله شش هفته مانده به پایان، نظرسنجی‌ها همواره اولیویا چاو، نماینده سابق مجلس فدرال کانادا و بیوه "جک لیتون" مهمترین رهبر تاریخی حزب نیودموکرات را پیشتاز نشان می‌دهد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آخرین نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه توسط "مین استریت ریسرچ" که از ۱,۲۰۵ رای‌دهنده تورنتویی در روزهای ۱۰ تا ۱۱ ماه مه انجام شد، نشان داد که ۳۱% از رای‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند که قصد دارند به اولیویا رای دهند؛ پس از او ۱۵% به "آنا بایلائو" که عضو شورای شهر و جانشین جان توری و پرتغالی‌الاصل است، ۱۲% به "مارک ساندرز" رئیس پلیس سابق تورنتو که سیاهپوست است، ۱۰% به "جاش ماتلو" که هم عضو شورای شهر است و هم یک نهاد محیط زیستی را رهبری می‌کند، ۹% هم به "میتزی هانتر" که نماینده ساهپوست لیبرال در مجلس انتاریوست، ۷% به "آنتونی فیوری" که خبرنگار و نویسنده در رسانه "نشنال پُست" است، ۶% به "بِرَد بِرَدفورد" که نماینده شورای شهر و عضو هیئت برنامه‌ریزی توسعه شهری‌ست؛ و ۵% نیز به "خوله براون" که یک زن فعال اجتماعی سیاهپوست است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"کیتو مگی" رئیس این آمارگیری تحقیقاتی می‌گوید: "به نظر می‌رسد که انتخابات شهرداری تورنتو در حال تبدیل شدن به یک مسابقه بین دو یا سه نفر است" و افزود که با توجه به اینکه فقط چند هفته تا انتخابات باقی‌مانده، کسانی که از هواداران زیادی برخوردار نیستند، کار مشکلی پیش رو دارند. او با استفاده از تشبیه این رقابت به یک مسابقه گُلف گفت: "اگر شما در جایگاه چهارم یا پنجم هستید و یکشنبه است، باید امیدوار باشید که سه یا چهار نفری که جلوی شما هستند از فرم خارج شوند". این نظرسنجی دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۲.۸% بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با این حال تاکنون مناظره‌های کمی میان نامزدان انجام گرفته و برخی از ناظران سیاسی پیشنهاد کرده‌اند که مقابله آنها در برابر یکدیگر می‌تواند فرصتی برای مردم و نیز حرکت رقبا باشد. البته هنوز مشخص نیست که چگونه ۱۰۲ نفر خواهند توانست با یکدیگر مناظره کنند! برخی از ناظران همچنین می‌گویند که نامزدان هنوز به یکدیگر حمله واقعی نکرده‌اند و برخی از آنها مهمترین و قوی‌ترین حملاتشان را برای روزهای پایانی مبارزات کنار گذاشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

زندگی گران در این بزرگ‌شهر، مسکن و ایمنی حمل و نقل برخی از موضوعات غالب در رقابت بین نامزدان تاکنون بوده است. مناظره‌ای که انتظار می‌رود اکثر نامزدهای پیشرو در آن حضور داشته باشند، برای امشب برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 14, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به