دادستان این پرونده می‌گوید که مجرم "قصد ایجاد ترس و ناامنی در جامعه" را داشته است
امروز مردی که بعلت قتل تروریستی یک زن در تورنتو با چکش اعتراف کرده بود، به حبس ابد محکوم شد بدون آنکه بتواند به مدت ۲۵ سال درخواست تخفیف مجازات دهد. این اولین محکومیت تحت مقررات قانون کیفری‌ست که می‌گوید یک قتل در صورت تروریستی بودن، قتل درجه اول محسوب می‌شود.
"جیسون واکلی" دادستان این پرونده می‌گوید که مجرم "قصد ایجاد ترس و ناامنی در جامعه" را داشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حبس ابد برای عملیات تروریستی مردی که یک زن را با چکش در تورنتو کشت
مجرم این پرونده "سعد اختر" ۳۰ ساله است که با چکش "هانگ کام آنی چیو" ۶۴ ساله را در خیابان بصورت تصادفی انتخاب کرد و کشت. او سپس در حین بازجویی اعتراف به عملیات تروریستی کرد. دادستان در بیانیه‌ای گفت: "مانند سایر اقدامات تروریستی، هیچ انگیزه‌ای در توجیه یا توضیح اقدامات وحشیانه و بی‌معنی چون این اقدام نیست. در حالی که این حکم منعکس کننده نکوهش جامعه است، نمی‌تواند خسارت وارده به خانواده خانم چیو را برطرف کند. ما امیدواریم که این حکم بتواند موجب آرامش خاطر آنها شود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این پرونده به طور مشترک توسط پلیس تورنتو و پلیس سلطنتی کانادا مورد بررسی قرار گرفت و توسط دادستانی عمومی کانادا و وزارت دادستانی کل انتاریو نیز بر این پرونده نظارت کرده و آنرا در دادگاه راهبری کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چگونگی عملیات تروریستی با چکش
پلیس می‌گوید کمی پس از ساعت ۷ بعدازظهر ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۰، نیروهای اورژانس به تقاطع خیابان شپرد شرقی و خیابان هاونویو، در غرب جاده مارکهام، فراخوانده شدند. پلیس افزوده که چیو در حال قدم زدن در امتداد خیابان شپرد و نزدیکی جاده مارکهام بود که مورد حمله اختر با چکش قرار می‌گیرد و ضرباتی از پشت سر به او وارد می‌شود. پلیس در ابتدا گفت که چیو در حالی که روی پیاده‌رو افتاده و زخمی شده بود پیدا شد و افزوده بود که چیو از پشت گلوله خورده است. چیو در بیمارستان درگذشت.
سعد اختر کمی پس از قتل خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد و متهم به قتل درجه اول شد. او گفت که چیو را به طور تصادفی برای کشتن انتخاب کرده اما بعدا به پلیس گفت که انگیزه او از انجام این قتل، انجام حمله تروریستی تحت نام گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مدارک پلیس در دادگاه نشان می‌دهد که "در جریان تحقیقات شواهدی کشف شد که موجب گشت این قتل به جرمی مرتبط با تروریسم برسد... مطابق پروتکل‌های موجود، پلیس تورنتو با تیم اجرایی امنیت ملی کانادا (موسوم به سی‌س‌س) و پلیس سلطنتی کانادا تماس گرفت و درخواست کمک تحقیقاتی کرد". نهایتا این پرونده بعنوان یک عملیات تروریستی شناخته و تسلیم دادگاه شد.

بیشتر بخوانید و بدانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 27, 2021 - 07:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به