اتحادیه خشمگینانه اعلان اعتصاب کرد در حالیکه دولت پیشنهاد افزایش حقوق آنها را نجومی خوانده، پیشنهاد کمتری داده، می‌گوید بیش از ۴۰ سال اعتصاب بس است
گروهی از اتحادیه‌های معلمان که بیشتر شامل کارمندان می‌شود قرار است از روز جمعه برای دریافت حقوق بیشتر اعتصاب کنند زیرا با دولت به توافق نرسیده‌اند.
از سوی دیگر دولت پیشنهاد افزایش حقوق آنها را نجومی خوانده، پیشنهاد کمتری داده، می‌گوید بیش از ۴۰ سال اعتصاب بس است و در صورت اعتصاب آنها قانون را تغییر می‌دهد تا آن را غیر قانونی اعلان کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دولت انتاریو با تغییر قانون، اعتصاب کارمندان آموزش و پرورش را غیرقانونی می‌کند؛ کارمندان: ما اعتصاب می‌کنیم
اتحادیه کارمندان دولتی کانادا (موسوم به کوپ CUPE) می‌گوید که کارکنان آموزش و پرورش انتاریو در روز جمعه علیرغم قوانین ضد اعتصاب دولت، دست به اعتصاب خواهند زد. این اتحادیه که نماینده ۵۵,۰۰۰ کارمند آموزش و پرورش انتاریوست روز دوشنبه شب گفت و در یک کنفرانس خبری گفت: "کارگران آموزش و پرورش در اعتراض به این اقدام استان، که «بیش از حد وحشتناک» است، دست از کار خواهند کشید". روز دوشنبه صبح گفت که قصد دارد در پی سالیان سال و هر ساله اعتصاب در آموزش و پرورش برای دریافت حقوق بالاتر که حقوق آنها را چند برابر کرده، با باز کردن قانون و ایجاد "قانون نگاه داشتن دانش‌آموزان در کلاس" در آن جلوی اعتصابات را بگیرد. این تغییر باعث می‌شود اعتصابات غیرقانونی شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بند ۳۳ منشور حقوق و آزادی‌ها به مجالس قانونگذاری استانی یا پارلمانی این امکان را می‌دهد تا از طریق تصویب یک قانون، بخش‌های خاصی از منشور را برای یک دوره پنج‌ساله لغو کنند. طبق این قانون، کارکنان آموزش و پرورش در صورت اعتصاب با جریمه‌هایی تا سقف ۴,۰۰۰ دلار در روز مواجه خواهند شد. دولت‌های پیشین بخش‌های "جمع‌آوری زباله" و "ساخت راه‌ها" را مشمول این قانون کرده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این اتحادیه، ساعاتی پس از آن که دولت استانی اعلام کرد قصد دارد تا قوانینی را برای جلوگیری از اعتصاب آنها وضع کند، یک کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت که همه راه‌ها را برای مبارزه با این لایحه بررسی خواهد کرد. اما دولت می‌گوید که قصد دارد تا علی‌رغم هرگونه چالش در قانون اساسی، از این بند استفاده کند تا جلوی اعتصابات تمام نشدنی که در آنها فرزندان به گروگان گرفته می‌شوند را بگیرد. "استفان لچه" وزیر آموزش و پرورش انتاریو بعدازظهر دوشنبه و در گفتگو با خبرنگاران، تصمیم اتحادیه برای ادامه اعتصاب را "غیرقابل قبول" خواند و افزود: "دولت چاره‌ای جز اقدام فوری امروز ندارد". لچه که نشان می‌دهد اتحادیه آخرین پیشنهاد دولت را رد کرده افزود که حرکت دولت یک حرکت قانونی و بر اساس قانون اساسی کشور است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چانه‌زنی بر سر چه چیز و چه میزان پول است؟
پیشنهاد افزایش حقوق دولت برای این اتحادیه چنین بود: سالانه برای کارگرانی که کمتر از ۴۰,۰۰۰ دلار درآمد دارند ۲% افزایش؛ و برای بقیه ۱.۲۵% افزایش حقوق. لچه گفت که آخرین قرارداد پیشنهادی جدید چهار ساله دولت افزایش سالانه ۲.۵% حقوق آنهایی که کمتر از ۴۳,۰۰۰ دلار درآمد دارند؛ و برای سایرین افزایش ۱.۵% حقوق.
اما اتحادیه کارمندان دولتی کانادا می‌گوید که اعضایش به طور متوسط ۳۹,۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند که به نسبت دیگر معلمان با درآمد متوسط ۹۳,۰۰۰ دلاری کمترین میزان دریافت دستمزد در مدارس به شمار می‌رود. این اتحادیه به دنبال افزایش حقوق سالانه ۱۱.۷% است. درخواست اتحادیه منجر به دریافت ۲۱ بیلیون دلار افزایش حقوق آنها می‌شود. بودجه آموزش و پرورش انتاریو کمی بیش از یک بیلیون دلار در سال است. لچه در مقابل گفت: "ما این لایحه ضد اعتصاب را تصویب می‌کنیم".
 
آخرین دور مذاکرات
دولت و کوپ بعدازظهر روز یکشنبه به میز مذاکره بازگشتند، اما به نظر می‌رسد که از آن زمان هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. مقامات اتحادیه گفتند: "پیشنهاد مطرح شده‌ی روز یکشنبه دولت استانی انتاریو، افزودن تنها پنج سنت در روز به حقوق ما بود و دولت بجای مذاکره در حال دادن اولتیماتوم برای اعلان غیرقانونی کردن اعتصابات بود". لچه اما می‌گوید که کوپ در حال مذاکره نیست زیرا حتی پیش از اعلان ما نرخ افزایش خود را اعلان کرده بود و گفته بود یا این نرخ یا اعتصاب می‌کنیم. اتحادیه می‌گوید دولت بجای دادن پول مستقیم به خانواده‌ها باید این پول را به ما می‌داد.
 
تعطیلی مدارس؟
مقامات اتحادیه در مورد اینکه آیا این اعتصاب بیش از یک روز طول خواهد کشید تا غیرقانونی شود، گفتند که این مسئله را بعدا بررسی می‌کنند و در خصوص هرگونه عواقبی که اعضاء بعلت اعتصاب ممکن است با آن مواجه شوند، از آنها حمایت مالی خواهد کرد.
روز یکشنبه، این اتحادیه یک اخطاریه یا پیشنهاد ما را طی پنج روز بپذیر یا اعتصاب می‌کنیم را تسلیم دولت کردند و اعضای خود، از جمله دستیاران آموزشی، متولیان و مربیان مهد کودک‌ها و غیر از معلمان را برای اعتصاب کامل از همان اوایل جمعه، مشخص کردند. اتحادیه هیئت مدیره مدارس انتاریو نیز گفتند که اگر اتحادیه کوپ اعتصاب کنند، آنها نیز مدارس را تعطیل خواهند کرد.
"کارن براون" رئیس فدراسیون معلمان ابتدایی انتاریو (یکی دیگر از اتحادیه‌ها، موسوم به اتفو ETFO) که اکنون در حال مذاکرات افزایش حقوق خود با دولت است گفت که اتحادیه‌اش با ۸۳,۰۰۰ معلم ابتدایی، روز دوشنبه به مذاکرات خود با دولت پایان داده زیرا نمی‌تواند "با وجدان آسوده پشت میز مذاکره بنشیند". یک اتحادیه دیگر معلمان به نام فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو (موسوم به اوستف OSSTF) نیز بیانیه‌ای صادر کرد و قانون احتمالی دولت در غیرقانونی بودن اعتصابات را بعنوان تاثیر منفی زیادی بر مذاکرات آزاد و منصفانه حقوق دانست و آن را "سنگین" خواند. این اتحادیه که نماینده بیش از ۶۰,۰۰۰ عضو در سراسر انتاریو است، می‌گوید که با اعضای اتحادیه کوپ همبستگی دارد، اما تمرکز آن‌ها بر روی مذاکرات خودشان با استان است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

چند اتحادیه دیگر در طی دو سال گذشته حقوق خود را با اعتصابات پیاپی هر ساله افزایش داده‌اند که جزئیات آنها هنوز فاش نشده است. این اتحادیه‌ها بطور سنتی پس از پایان دوره افزایش حقوق خود مدارس را به تعطیلی می‌کشانند تا با دولت به توافق برسند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 1, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به