هنوز قانون افزایش اجاره‌ها حداکثر ۱.۲% است اما محاسبات قانونی امسال آنرا ۵.۳% تعیین می‌کند
بالا بردن اجاره‌ها در کانادا تبدیل به معضلی شده است. بسیاری از صاحبان املاک در حال بلند کردن مستاجرین برای افزایش اجاره بها در امسال و برای سال آینده هستند زیرا هنوز قانون افزایش اجاره‌ها حداکثر ۱.۲% است اما محاسبات قانونی امسال آنرا ۵.۳% تعیین می‌کند.
اکنون فورد از امروز چهارشنبه بالاترین افزایش اجاره بها در تقریبا یک دهه گذشته را تصویب کرد تا تورم ۷.۷% و وام‌های مسکن افزایش یافته ۱.۷۵% هم صاحبان املاک را خرد نکند و هم مستاجران را.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فورد سقف افزایش و بالا بردن کرایه و اجاره را از ۵.۳% به ۲.۵% محدود کرد
بنا به قانون جدید، اجاره بها در سال ۲۰۲۳ حداکثر به ۲.۵% محدود می‌شود که بیش از دو برابر افزایش سال ۲۰۲۲ است، اما استان می‌گوید که با توجه به نرخ تورم فعلی، کمتر از آن چیزی است که می‌توانست در نظر گرفته شود. با این حال، طبق همین قانون، این سقف افزایشی برای واحدهایی که برای اولین بار پس از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ اجاره شده‌اند، واحدهای مسکونی خالی، مسکن‌های اجتماعی، خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت یا املاک تجاری اعمال نمی‌شود. از سوی دیگر هزینه‌های گاز، برق، بنزین و حتی آب در سراسر کشور از جمله انتاریو افزایش یافته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دستورالعمل افزایش اجاره بها حداکثر مبلغی است که یک مالک می‌تواند در طول سال برای اکثر مستاجران، بدون تایید هیئت موجر و مستاجر، اجاره بها را افزایش دهد. این دستورالعمل بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده انتاریو است، که خود متغیری از میزان تورم می‌باشد که ماهانه توسط اداره آمار کانادا با استفاده از داده‌هایی که شرایط اقتصادی سال گذشته را منعکس می‌کند، محاسبه می‌گردد. با استفاده از محاسبات فعلی، این افزایش باید ۵.۳% تعیین می‌شد، اما دولت می‌گوید برای کمک به محافظت از مستاجران در برابر افزایش قابل توجه اجاره‌ها، افزایش اجاره‌بها را به ۲.۵% محدود کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کرونا روند این افزایش‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده بصوریکه حداکثر افزایش اجاره بها در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲% بود در حالی که در سال ۲۰۲۱ اجاره‌ها طبق قانون شیوع کرونا ثابت مانده بودند. در سال ۲۰۲۰، حداکثر افزایش مجاز ۲.۲% و آخرین باری که اجازه داده شد اجاره بها ۲.۵% افزایش یابد به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد. با توجه به تقریبا ثابت بودن تورم حدود ۲% در کانادا در پیش از کرونا، متوسط افزایش مجاز اجاره‌ها با این محاسبه و قانون آن ۱.۵% بوده است.

مخالفان فورد چه می‌گویند؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"پیتر تابونز" رهبر موقت نیودموکرات‌ها که این هفته جانشین "آندریا هوروت" شده، بعنوان حزب مخالف دولت محافظه‌کار فورد می‌گوید این افزایش باعث آسیب دیدن مردم در سراسر انتاریو می‌شود. او افزود من همیشه در مورد میزان بالا بردن اجاره‌ها مستاجران صحبت می‌کنم. آنها افزایش حقوق ۲.۵% ندارند که ما به صاحبان املاک اجازه افزایش ۲.۵% بدهیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جسیکا بل" نماینده همین حزب و منتقد مسکن، حقوق مستاجر و برنامه‌ریزی شهری‌ست نیز می‌افزاید که تصمیم روز چهارشنبه صرفا هزینه‌های بیشتری را به افرادی که از هزینه‌های بالای زندگی آسیب می‌بینند، تحمیل می‌کند و می‌گوید: "فراموش نکنیم که فورد قبلا کنترل بر روی اجاره بهایِ واحدهای اجاره‌ای که پس از سال ۲۰۱۸ ساخته شده‌اند را از بین برده و بسیاری از خانوارها را با افزایش نامحدود اجاره مواجه کرده است. این افزایش باید متوقف شود".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 30, 2022 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به