سول ماماکو (راست) و گای بورگوئین (چپ) می‌گویند هرگز بجز در مراسم تحلیف، سوگند یا سرود پادشاهی نخواهند خواند
امروز چهارشنبه، "سول ماماکوا" نماینده بومی مجلس استانی انتاریو از حزب نیودموکرات، در مراسم سوگند خوردن به پادشاه چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا و اعلیحضرت جدید کانادا، در محل مجلس در "کوئینز پارک" شرکت نکرد.
بسیاری از نمایندگان بومیان کانادا در مجالس فدرال و استانی اخیرا حتی لب به اعتراض به ملکه نیز گشوده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این نماینده بومی مجلس انتاریو حاضر نشد به پادشاه جدید سوگند یاد کند و با یک نماینده دیگر کل سرود را نخواندند
طبق قانون، همه نمایندگان مجالس در کانادا موظفند پس از پیروزی در انتخابات و هنگام ورود به مجلس به اعلیحضرت کانادا، یعنی پیشتر ملکه و اکنون پادشاه ادای سوگند کنند. در عین حالیکه کلیه نمایندگان پس از انتخابات ماه ژوئن گذشته به ملکه قسم خورده بودند، مراسم کنونی بیعت وفاداری به پادشاه اختیاری بود. سول می‌گوید حتی برای سوگند خوردن به ملکه در ماه ژوئن در راهیابی به مجلس انتاریو برای دومین دوره‌اش تحت فشار بود و می‌افزاید: "این روند قانون است، بله سخت بود. بدون انجام این کار، اگر آن کلمات را نمی‌گفتم، من یک نماینده مجلس نمی‌شدم". اکنون سول می‌گوید که از شرکت در مراسم پادشاه اما خودداری کرده، دیگر نمایندگان را در قیام به سوگند همراهی نکرده و چنین توضیح می‌دهد: "برای مردم بومی، رابطه با تاج و تخت بریتانیا یک رابطه بسیار پیچیده است. من در مورد استعمار بریتانیا بر علیه مردم خودمان صحبت می‌کنم. من در مورد ظلم صحبت می‌کنم. ما هر روز خود را با ظلم آنها آغاز می‌کنیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سول گفت برای اینکه این رابطه درست شود باید پادشاه چند کار انجام دهد؛ یکی آنکه جنایات در مدارس شبانه‌روزی بومیان را به رسمیت بشناسد و از آنها عذرخواهی کند، زیرا تعداد زیادی از فرزندان بومیان و اجداد آنها در این مدارس جان خود را از دست داده‌اند. او افزود: "می‌خواهم ببینم آیا شاه چارلز سوم تلاش می‌کند تا برای حرکت در مسیری مترقی چنین تغییری را ایجاد کند و در مورد مدارس مسکونی عذرخواهی کند یا خیر. البته وقتی سخنانش خطاب به دیگر رهبران را شنیدم کمی امیدوار شدم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سرود "خدا ملکه را حفظ کند" که پیش از آغاز جلسات رسمی مجلس در انتاریو خوانده می‌شود و از این پس "خدا پادشاه را حفظ کند" خواهد بود، سرودی غیر الزام‌آور است، در حالی که برخی از استان‌ها، از جمله آلبرتا، کلا این سرود سوگند را حذف کرده‌اند. علاوه بر سول، "گای بورگوئین" دیگر نماینده نیودموکرات نیز در سرود پادشاهی روز چهارشنبه شرکت نکرد. گای که "متیس"تبار است گفت که هرگز از چهار سال پیش که مجددا این سرود به مجلس انتاریو بازگردانده و خوانده می‌شود، در مجلس ننشسته و قصد هم ندارد اکنون بنشیند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
گای می‌گوید: "این دولت‌ها {بریتانیا و کانادا} هستند که به معاهدات احترام نمی‌گذارند. طبق آن معاهداتی که ما امضا کردیم قرار بود ما منابع خود را به اشتراک بگذاریم، مزایای زمین‌های کشور را به اشتراک بگذاریم، ما به اشتراک گذاشتیم اما نفعی نبردیم… اگر آن معاهدات بین ما نبود، و ما به اشتراک نمی‌گذاشتیم امروز کانادا وجود نداشت. ما نیاز داریم که دولت‌ها در این کشور و در این استان احترام به مردم بومی را آغاز کنند، دیگر بس است".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 14, 2022 - 22:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به