این مسافرت‌ها میلیون‌ها دلار برای کشورهای میزبان که به شدت فقیر نیز هستند هزینه برمی‌دارد. این کشورها سالانه چندین میلیون دلار نیز به ملکه و کشور بریتانیا پول نقد می‌دهند
در حالی که دوک و دوشس کمبریج (نوه ملکه انگلیس) برای سفر به چند مستعمره سابق بریتانیا آماده می‌شوند، ده‌ها تن از رهبران مشهور جامائیکا از جمله اساتید و سیاستمداران خواستار عذرخواهی بریتانیا و دریافت غرامت بعلت برده‌داری این کشور شدند.
این گروه سفر شاهزاده ویلیام و کیت را که روز گذشته به این کشور آغاز شده و بخش بزرگی از این سفر ‌‌به منطقه کارائیب است و مصادف با شصتمین سالگرد استقلال جامائیکا و هفتادمین سالگرد تاجگذاری ملکه الیزابت دوم می‌باشد، را بشدت تقبیح کرد. این در حالی‌ست که رسانه‌های اصلی تصاویری از رقص و پایکوبی این زوج همراه با گزارش‌های بلندی از چگونگی مهمانی‌ها و مراسم آنها را پوشش می‌دهند. این مسافرت‌ها میلیون‌ها دلار برای کشورهای میزبان که به شدت فقیر نیز هستند هزینه برمی‌دارد. این کشورها سالانه چندین میلیون دلار نیز به ملکه و کشور بریتانیا پول نقد می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
جامائیکا مستعمره سابق بریتانیا سفر نوه ملکه انگلیس به منطقه را محکوم و خواهان غرامت برده‌داری شد
در نامه‌ای که به امضای ۱۰۰ رهبر جامائیکایی رسید و یکشنبه پیش از سفر این زوج به صورت عمومی منتشر و خوانده شده ‌آمده است: "ما دلیلی برای جشن گرفتن هفتادمین سالگرد‌ به قدرت و سلطنت رسیدن مادربزرگ شما ‌‌نمی‌بینیم، زیرا رهبری او و پیشینیانش بزرگترین تراژدی حقوق بشر در تاریخ بشریت را تداوم بخشیده‌اند". تور سلطنتی یک هفته‌ای آمریکای مرکزی و‌ کارائیب‌ این زوج از روز شنبه به دستور ملکه، ‌که مادربزرگ ویلیام است آغاز گردیده و هدف از آن تقویت روابط بریتانیا با کشورهای مشترک المنافع عنوان شده، اما این سفر‌ شروع دشواری دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این سفر در حالی انجام می‌شود که برخی کشورها مانند جزیره باربادوس در شرق دریای کارائیب در همین ماه نوامبر گذشته تصمیم به قطع روابط خود با سلطنت بریتانیا گرفتند. در ابتدای این سفر و در بلیز، مخالفان محلی، زوج سلطنتی را مجبور کردند که بازدید از یک مزرعه کاکائو در روز شنبه را لغو کنند. این در حالی است که سفر آنها به جامائیکا نیز خشم برخی را برانگیخته است و می‌گویند که هنوز منتظر عذرخواهی و دریافت غرامت برده‌داری هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"مایک هنری"، قانونگذار جامائیکایی که مدت‌ها برای دریافت غرامتی که بیش از ۷ بیلیون پوند تخمین زده شده تلاش کرده، در یک مصاحبه گفت که عذرخواهی تنها اولین گام برای تایید و مغفرت از "سوءاستفاده از زندگی انسان‌ها و نیروی کار" است.‌‌ مایک خاطر نشان کرد که بریتانیا "با عذرخواهی، اعتراف می‌کنند که گناه مرتکب شده است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
صدها هزار برده آفریقایی طی بیش از ۳۰۰ سال حکومت بریتانیا در جامائیکا رنج بردند و با شرایط وحشیانه‌ای مواجه شدند. شورش‌های خونین متعددی‌ به رهبری یک زن به نام "ملکه دایه" (کوئین نانی) روی داد که در آن وی ‌گروهی از آفریقایی‌هایی که به مارون جامائیکا ‌معروف بودند و به بردگی گرفته شده بودند را رهبری می‌کرد. آنها به جنگ‌های چریکی ‌و‌ دفاع در مقابل حمله‌ها و ضرب و شتم نیروهای بریتانیایی ‌‌شهرت یافتند‌‌. "ملکه دایه" (کوئین نانی)، ‌‌تنها زن از هشت قهرمان ملی جامائیکا است.
انتظار می‌رود شاهزاده ویلیام و کیت در طول اقامت دو روزه خود در جامائیکا، میراث "باب مارلی" خواننده بزرگ و مشهور این کشور را نیز جشن بگیرند، اقدامی که برخی از جامائیکایی‌ها را عصبانی کرده است. در نامه کسانی که خواستار عذرخواهی هستند آمده است: "باب مارلی به عنوان یک راستافاری، در واقع مدافع حقوق بشر، برابری، غرامت و بازگشت به وطن بود و در سطح جهان نیز شناخته شده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این گروه گفتند که آنها شصتمین سال آزادی و رهایی از بریتانیا را جشن می‌گیرند و همچنین‌ افزودند که جای تاسف است که به دلیل سال‌ها تحت سلطه استعمار بودن‌ ‌نتوانسته‌اند پیشرفت کنند. آنها گفتند ‌ما دستاوردهای‌ جامائیکایی‌های بزرگ را جشن می‌گیریم که مفاهیم منفی (خودپنداره‌های منفی) و استعماری را رد کردند و با اعتماد به نفس ‌شانس‌های فوق‌العاده‌ای را در زندگی خود بدست آوردند. ما همچنین از مبارزان آزادی خود یاد خواهیم کرد و از آنها تجلیل به عمل خواهیم آورد.‌

به روز رسانی: روز چهارشنبه و پس از استقبال کامل جامائیکا از نوه ملکه و همسرش دولت این کشور نیز طی یک اطلاعیه غافلگیر کننده اعلان کرد که در پی استقلال از بریتانیا و حذف ملکه از بالاترین مقام این کشور در ماه آگوست است. دولت می‌گوید این زوج با اعضاء کابینه جلسه داشته‌اند. در همین حین جامائیکایی تبارهای کانادا، به ویژه در تورنتو (ساکن در منطقه جامائیکای کوچک) نیز این دیدار را محکوم و از اعلان استقلال حمایت کردند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 23, 2022 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به