پلیس می‌گوید کلیساها در حال پولشویی و عملیات مالی نامنظم هستند
پلیس نیکاراگوئه روز شنبه گفت که در حال تحقیق در مورد چندین اسقف‌نشین کلیسای کاتولیک به دلیل پولشویی است.
این در حالی‌ست که یک روز قبل رسانه‌های محلی گزارش دادند که حساب‌های بانکی کلیساها در این کشور آمریکای مرکزی مسدود شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دولت نیکاراگوئه کلیساهای مسیحی کاتولیک را مراکز پولشویی نامید و حساب‌هایشان را مسدود کرد
پلیس نیکاراگوئه می‌گوید که از ۱۹ ماه مه امسال تاکنون "صدها هزار دلار" در کلیسا در مناطق مختلف کشور پیدا کرده و در بیانیه‌ای افزوده: "تحقیقات در حال انجام است، حساب‌های بانکی و منابع غیرقانونی کلیساها، طبق قانون دستور مسدود شدن آنها، بسته شده‌اند". "دانیل اورتگا" رئیس جمهور این کشور اخیرا به شدت با اسقف‌های نیکاراگوئه درگیر شده و حملات علیه کلیسای کاتولیک را در پی تظاهرات ضد دولتی در سال ۲۰۱۸ که می‌گوید کلیساها پُشت آن بوده‌اند را تشدید کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در طی درگیری‌های آن تظاهرات‌ها حدود ۳۶۰ نفر از طرفداران کلیساها و نیز نیروهای پلیس جان خود را از دست دادند. دولت می‌گوید اسقف‌ها که خود را میانجی مذاکرات بین دولت و معترضان می‌نامند، در تلاش برای کودتا بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
در بیانیه پلیس آمده است که کلیه حساب‌های بانکی که با شخصیت‌های مذهبی محکوم شده در دادگاه به جرم خیانت و سایر جرایم را بسته و تحقیقات در این زمینه را تایید می‌کند. پلیس می‌گوید بسیاری از وجوه در حساب‌های بانکی این افراد، به طور نامنظم وارد کشور شده و تحقیقات "فعالیت‌های غیرقانونی دیگری که هنوز به عنوان بخشی از یک شبکه پولشویی در حوزه‌های مختلف در بخش‌های مختلف کشف شده را نیز ادامه خواهد داد". چندین اسقف نیکاراگوئه‌ای حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها در این موارد نشدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
از زمان اعتراضات ضد دولتی، اورتگا کشیش‌ها و راهبه‌ها را زندانی و اخراج کرده، زیارت و راهپیمایی‌های مذهبی را ممنوع کرده و خانه‌های سالمندان و سوپ آشپزهایی که توسط راهبه‌ها اداره می‌شد را بسته است. در فوریه گذشته، یک دادگاه نیکاراگوئه‌ای، اسقف "رولاندو آلوارز" که یکی از منتقدان برجسته دولتی‌ست را به دلیل خیانت و جرایم سایبری به ۲۶ سال زندان محکوم کرد. وی در بحبوحه اخراج ۲۲۲ زندانی سیاسی از کشور، از سوار شدن به هواپیمای خارج کننده آنها از نیکاراگوئه خودداری کردند. این زندانیان پس از اخراج از کشور بلافاصله از تابعیت محروم شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"پاپ فرانسیس" پاپ کلیسای مسیحی کاتولیک در ماه مارس امسال اورتگا را با "آدولف هیتلر" مقایسه کرده بود، مدت کوتاهی پس از آن و به همین واسطه دولت نیکاراگوئه کلیه روابط خود را با واتیکان به حالت تعلیق درآورد. کشورهای آمریکای جنوبی با اینکه بسیار فقیرند اما کلیساها با نفوذ زیادی که دارند اکثرا محراب‌هایی پوشیده از طلا دارند و از ارتباط‌های مالی با دیگر نقاط جهان خارج از روند رسیدگی دولت بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, June 3, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به