روسیه که تقریبا هر روز از طرف یک کشور غربی مورد تحریم‌های جدیدی قرار می‌گیرد، امروز اعلان کرد که علاوه بر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا، تعدادی از مقامات بلندپایه این دو کشور را نیز در لیست سیاه خود قرار داده است
"ولادمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین امروز یکی از شروط "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برای پایان جنگ را پذیرفت. زلنسکی گفت که کشورش در طی دور چهارم مذاکرات با روسیه که به طریق آنلاین صورت می‌گیرد، پذیرفته که به عضویت ناتو در نیاید.
روسیه که تقریبا هر روز از طرف یک کشور غربی مورد تحریم‌های جدیدی قرار می‌گیرد، امروز اعلان کرد که علاوه بر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا، تعدادی از مقامات بلندپایه این دو کشور را نیز در لیست سیاه خود قرار داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
سخنرانی زلنسکی در مجلس کانادا؛ زلنسکی: پذیرفته‌ایم عضو ناتو نشویم؛ روسیه ترودو و بایدن را در لیست سیاه گذاشت
از سوی دیگر زلنسکی که بیش از ۷,۰۰۰ کیلومتر با مجلس کانادا فاصله دارد، امروز از طریق آنلاین مهمان افتخاری مجلس کانادا شد. "جاستین ترودو" نخست‌وزیر کانادا که در صحن مجلس عوام ایستاده بود، زلنسکی را "دوست ما" معرفی کرد. ترودو گفت: "ولادمیر، در سال‌هایی که شما را می‌شناختم، همیشه شما را قهرمان دموکراسی می‌دانستم و اکنون دموکراسی‌های سراسر جهان شما را به عنوان قهرمان ما می‌نامند". نمایندگان مجلس عوام، سناتورها و مهمانان مدعو حاضر در این مراسم تقریبا یک دقیقه کامل در ابتدای این جلسه ویژه مجلس ایستاده و برای زلنسکی کف زدند. اما دوستی به معنای دیگری نیز هست، امکان صحبت صریح و مستقیم، و این همان کاری است که زلنسکی در سخنرانی ۱۲ دقیقه‌ای خود انجام داد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
زلنسکی از کانادایی‌ها خواست که "تصور کنند" کانادا مورد حمله قرار گرفته و به ترودو گفت: "تصور کن که فرزندانت صدای انفجار بمب‌ها را در فرودگاه اتاوا می‌شنوند". وی افزود: "چه می‌شد اگر یک کشور مهاجم ونکوور را محاصره می‌کرد؟ اگر برج "سی‌ان تاور" بمباران می‌شد چه می‌شد؟ چه می‌شد اگر پرچم‌های کانادا در مونترال توسط سربازان اشغالگر پاره می‌شد؟ اگر ادمونتون در برابر حملات هوایی بدون دفاع بماند چه؟ چه می‌شد اگر مدارس کانادا بمباران می‌شدند و بچه‌های کانادایی کشته می‌شدند؟ جاستین عزیز و مهمانان عزیز، آیا می‌توانید تصور کنید که هر روز آمار تعداد قربانیان از جمله زنان و کودکان را دریافت کنید؟".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
وی به شدت به غرب حمله کرد و گفت: "می‌توانید تصور کنید وقتی با دوستان خود تماس می‌گیرید و می‌خواهید لطفا آسمان شما را ببندند، فضای هوایی شما را ببندند، تا بمباران‌ها متوقف شوند آنها چه می‌گویند؟ چند موشک کروز دیگر باید به شهرهای ما برخورد کند تا آسمان ما بسته شود؟ در مقابل، دوستان شما ابراز نگرانی عمیق می‌کنند و می‌گویند لطفا صبر کنید، کمی بیشتر صبر کنید". وی از عدم حمایت غرب از خود گفت و چنین افزود: "دوستان قدیمی مدیون هستند که حقیقت را به یکدیگر بگویند و این حقیقت است". او در انتها گفت: "مطمئن هستم که با همدیگر پیروز خواهیم شد و پیروز خواهیم شد. شکوه برای اوکراین. از کانادا متشکرم". حضار پس از این سخنرانی در مجلس کانادا ایستادند و سه دقیقه برای او کف زدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
زلنسکی: اوکراین پذیرفته که عضو ناتو نیست و عضو ناتو نیز نخواهد شد
بنا به گزارش بی‌بی‌سی، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در حالیکه امروز برای مردمش سخن می‌گفت اظهار داشت که پذیرفته کشورش به عضویت ناتو درنمی‌آید. در حالیکه دور چهارم مذاکرات اوکراین و روسیه اینبار بصورت آنلاین از امروز آغاز شده، نیروهای روسی در کلیه جبهه‌ها به شدت مواضع نیروهای اوکراین را بمباران کردند و سپس شروع به پیشروی نمودند. هنوز گزارش‌های دقیق از چگونگی جنگ نرسیده اما گزارش‌های اولیه نشان از پیشروی نیروهای روسی در غرب و شرق کی‌یف، منطقه بندر محاصره شده ماریوپول و خرسون دارد. از سوی دیگر اوکراین توانسته در خارکیف روسیه را عقب براند و جبهه شمال کی‌یف را حفظ کند.
رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس ویدئویی به فرماندهان نظامی گفت: "این روشن است که ما عضو ناتو نیستیم. ما این را می‌فهمیم. ما مردمی خودکفا هستیم. سال‌ها شنیده‌ایم که درب عضویت ناتو برایمان باز است اما این را هم شنیده‌ایم که نمی‌توانیم عضو شویم. خوشحالم که مردم ما دارند این موضوع را می‌فهمند که به خودشان و به شرکایی که به ما کمک می‌کنند تکیه کنند".
روسیه پس از آغاز حمله به اوکراین سه شرط را برای پایان جنگ اعلان کرده بود: عدم عضویت اوکراین در ناتو؛ پذیرفتن الحاق کریمه به روسیه؛ و قبول استقلال دو کشور "اوبلست" و "دونسک" استان‌های شرقی روس‌نشین این کشور.
 
روسیه در تلافی تحریم‌های غرب، ترودو، بایدن و دیگر مقامات دو کشور کانادا و آمریکا را در لیست سیاه قرار داد
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که "جاستین ترودو" نخست‌وزیر کانادا و "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا و به همراه معاون ترودو و وزیر خارجه کانادا و نیز ده‌ها مقام ارشد آمریکایی را در فهرستی قرار داده که ورود آن‌ها به روسیه برایشان ممنوع است. این لیست که چند الحاقیه دیگر نیز دارد به لیست سیاه روسیه معروف است. از دیگر اشخاص این لیست اکنون هانتر بایدن پسر جو بایدن، لوید آستین وزیر دفاع، ویلیام برنز رئیس سیا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و نامزد ریاست جمهوری آمریکا هستند.
وزارت خارجه روسیه گفت که روابط رسمی خود را با این افراد همچنان حفظ می‌کند و در صورت لزوم اطمینان حاصل می‌کند که تماس‌های سطح بالا با افراد موجود در لیست ممکن است برقرار شود و افزوده که این ممنوعیت در واکنش به تحریم‌های اعمال شده از سوی کانادا و واشنگتن علیه مقامات روسیه بوده است.
 
کانادا ۱۵ حامی پوتین را تحریم کرد
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

کانادا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۵ مقام روسی که از حمله پوتین به اوکراین حمایت کرده‌اند اعمال می‌کند. تحریم‌های جدید پیش از سخنرانی مجازی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مجلس کانادا در ساعت ۱۱:۱۵ صبح اعلام شد. ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا گفت: "پوتین رئیس‌جمهور روسیه باعث این تحریم است زیرا او تهاجم غیرقانونی و غیرقابل توجیه به اوکراین را انتخاب کرد. پوتین می‌تواند با پایان دادن فوری خشونت‌های بی‌معنا و خروج نیروهایش، انتخابی دیگر برای پایان دادن به آن داشته باشد".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 15, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به