این اسناد نشان می‌دهند که ایالات متحده از نزدیک‌ترین و حتی خنثی‌ترین افراد نیز جاسوسی کرده است
بر اساس اسنادی که "واشنگتن پُست" به دست آورده‌، ایالات متحده مکالمات خصوصی بین "آنتونیو گوترش"‌ دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر مقامات سازمان ملل را شنود می‌کرده است. امروز سازمان ملل طی بیانیه‌ای جاسوسی آمریکا از گوترش را به شدت محکوم کرد.
دو کشور مکزیک و اتیوپی نیز به شدت به آمریکا برای جاسوسی از متحدانش اعتراض کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
چند سند افشا شده دیگر منتشر شد: آمریکا از سازمان ملل متحد، مکزیک، اوکراین و اتیوپی هم جاسوسی کرده است
اتیوپی: اسناد محرمانه مکالماتی را که "گوترش" با مقامات ارشد سازمان ملل و رهبران جهانی انجام داده را نشان می‌دهد، از جمله ‌اینکه او از این مساله که در پاییز گذشته اجازه بازدید از منطقه "تیگری" در اتیوپی (منطقه‌ای که قبل از امضای معاهده صلح، دو سال دچار درگیری‌ مسلحانه بود) را نداشت، چقدر عصبانی بوده است. بر اساس گزارشی که در ماه فوریه فاش شده، پس از آنکه وزیر امور خارجه‌ اتیوپی در بحبوحه مذاکرات صلح با ارسال نامه‌ای به دبیرکل، از بازدید وی از منطقه جنگ‌زده امتناع کرد، "گوترش" ‌می‌خواست تا با نماینده اتیوپیایی سازمان ملل متحد‌ برخورد کند. بنا بر گزارش‌ها "ابی احمد"‌ نخست‌وزیر اتیوپی، بعدا بابت رد شدن اجازه بازدید‌ منطقه تیگری، از گوترش ‌‌عذرخواهی کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اوکراین: سند دیگری نیز نشان می‌دهد که گوترش پس از هفته‌ها سفر به چندین کشور، از سفر احتمالی به اوکراین برای دیدار با رئیس‌جمهور "ولادیمیر زلنسکی"، ‌راضی نبوده است‌. اگرچه این گزارش توضیحی در خصوص دلیل ‌نار‌ضایتی گوترش از این سفر را نمی‌دهد‌، اما یک منبع آگاه می‌گوید که دبیر کل ۷۳ ساله،‌ هفته‌ها در سفر بوده و پرواز بوده و سفر به اوکراین مستلزم یک پرواز طولانی دیگر و به دنبال آن، ۱۱ ساعت رانندگی تا پایتخت بوده، که وی از نظر بدنی کشش کافی نداشته است. در آن برهه زمانی‌ آمریکا به شدت در حال فشار به گوترش برای رفتن به اوکراین بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مکزیک: اما گزارش دیگری بر اساس اسناد فاش شده اطلاعاتی ایالات متحده، باعث شد تا "آندرس مانوئل لوپز اوربرادور" رئیس‌جمهور مکزیک، "پنتاگون" را به جاسوسی از دولتش متهم کند و متعهد شد که اطلاعات نیروهای مسلح کشور را محدود می‌نماید. او در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: "ما اکنون از اطلاعات نیروی دریایی و وزارت دفاع خود، محافظت خواهیم کرد، زیرا هدف جاسوسی پنتاگون {که متحد ماست} قرار گرفته‌ایم". این سند می‌گوید جاسوسی‌های ایالات متحده از همه راه‌ها استفاده می‌کند از جمله از نیروی نظامی مشاور خود در پنتاگون.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این گزارش نشان داد که یک ارزیابی نظامی ایالات متحده فاش کرده که در میان ناامیدی از احتمال کنترل حریم هوایی مکزیک توسط ارتش این کشور‌، ‌وزیر نیروی دریایی‌ مکزیک به مقامات دستور داده است تا همکاری خود را با ارتش مکزیک ‌محدود کنند. در واقع یک مبارز با مواد مخدر آمریکایی، بدون اینکه هویتش را افشا کرده باشد برای کمک به مکزیک در مقابل قاچاق مواد مخدر با ارتش این کشور همکاری داشته، خود عضوی از پنتاگون بوده و در عین حال برای ایالات متحده آمریکا جاسوسی می‌کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آندرس روز سه‌شنبه آژانس مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (دی‌ایی‌ای) را مورد هدف قرار داد و این آژانس را به تلاش برای ‌تضعیف سیاسی مکزیک و جاسوسی متهم کرد. او گفت این فرد در حین همکاری برای شناسایی کارتل‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از کلیه سطوح نظامی مکزیک کرده و حتی با رسانه‌های مکزیکی نیز برای دسترسی به اطلاعات بیشتر همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 19, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به