متخصصان این نصف شده قیمت را به هوای گرم‌تر از همیشه امسال نسبت می‌دهند اما دولت حتی با این کاهش، قیمت‌ها را پایین نمی‌آورد
روز جمعه گذشته، پنجمین هفته‌ای بود که قیمت گاز طبیعی در آمریکای شمالی شاهد سقوط آزادش بود.
متخصصان این نصف شده قیمت را به هوای گرم‌تر از همیشه امسال نسبت می‌دهند اما از سوی دیگر دولت کانادا که قیمت گاز را در ابتدای زمستان با استدلال کمی گاز در بازار جهانی به شدت بالا برده بود، حتی یک سنت هم از قیمت آن نکاسته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قیمت گاز طبیعی در پنج هفته متوالی ۵۳% ارزان و نصف شد؛ چرا دولت گاز را گران می‌کند اما ارزان نمی‌کند؟
قراردادهای آتی گاز طبیعی در بورس تجاری نیویورک در هفته اخیر مرتبا کاهش داشته بطوریکه با کاهش ۵ درصدی آن در روز جمعه، به همراه افت ۴۸ درصدی در چهار هفته قبل از آن، اکنون شاهد بیش از ۵۳% افت قیمت است. بورس‌بازان می‌گویند دمای نیمکره شمالی کره زمین در این زمستان به طور غیرقابل تصوری بالاتر از میانگین همیشگی بوده و به همین علت بازار عرضه و تقاضا به نفع تقاضا چرخیده است. قراردادهای گاز ماه فوریه در "هنری هاب" با نزدیک شدن به تعطیلات روز جمعه، هر یک میلیون متر مکعب "بی‌تی‌یو" را به ۳.۱۹ دلار معامله کرد. این قیمت در طول روز به ۳.۱۱ دلار نیز کاهش یافت و بورس‌بازان می‌گفتند که نگران افت قیمت گاز به زیر سطح ۳ دلار بودند که نهایتا چنین افتی روی نداد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بازارهای گاز که باید در این ماه پول پارو می‌کردند، دردناک‌ترین ماه‌های خود را پس سال‌ها تجربه کردند که در آن زمستانی که پیش‌بینی سرما و جنگ اوکراین بر بازار سایه انداخته بود تبدیل به گرم‌ترین زمستان در دو دهه اخیر شد. تحلیلگران می‌گویند هنوز زمان برای اصلاح بازار وجود دارد، اما طبیعت برای جبران ضرر و زیان‌های بزرگ مال‌باختگان مجبور است خود را خیلی سریع تغییر دهد و یخ بزند! بازار معتقد است فوریه باید بسیار سردتر از حد متوسط شود تا باز هم قیمت‌ها صعودی گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تحلیلگران شرکت مشاوره تجارت انرژی "گلبر" در هیوستون در یادداشتی به مشتریان خود در زمینه گاز طبیعی گفت: " هنوز ژانویه باقی مانده، ماه‌های فوریه و مارس نیز در راهند و تا پایان فصل خروج از فصل زمستان باقی مانده است، بنابراین، آب و هوا همچنان نقش مهمی در صعودی یا نزولی قیمت‌های آتی گاز خواهد داشت. اما بدون دوره‌های سرد معنی‌دار و طولانی‌مدت در پیش‌بینی‌های بلندمدت، بازار گاز وضعیت مناسبی نخواهد داشت. در ماه آوریل که قیمت‌ها باز هم افت می‌کنند و بازار شروع به ذخیره کردن گاز برای سال آینده می‌کند، هنوز وقت داریم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
کاهش ذخایر گاز در عین کاهش قیمت
آنها می‌گویند که در طول ۲.۵ ماه ابتدایی این زمستان، ذخایر گاز طبیعی در مجموع ۷۶۰ میلیارد فوت مکعب کاهش یافته که در مقایسه با میانگین ۲۱۳ میلیارد فوت مکعب در پنج ساله گذشته کاهش بیشتری نشان می‌دهد. این در حالی‌ست که تولید گاز در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵ میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یافته است. حتی با وجود احتمال دو موج سرما در ماه‌های آینده، تحلیل‌گران می‌گویند زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حتی با وجود کاهش ذخایر گازی، نتوانسته انتظارات بازار را برآورده کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

یکی دیگر از کاتالیزورهای صعودی شدن قیمت گاز، بجز سرمای شدید، این خواهد بود که پایانه "فری پورت" که گاز مایع (ال‌ان‌جی) را برای صادرات تهیه می‌کند و ماه‌هاست که از کار افتاده و مصرف ۲ میلیارد مکعب در روز یا ۶۰ میلیارد مکعب در ماه را متوقف کرده، تا فوریه با قدرت کامل به بازار بازگردد و صادرات گاز طبیعی مایع را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 22, 2023 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به