طرفداران محیط‌زیست می‌گویند این قانون باید تبدیل به قانون "ظرف را پس بیاور پول بگیر" که برای آبجوها استفاده می‌شود، گردد
تولیدکنندگان نوشیدنی‌های غیر الکلی از اول ماه جون هزینه‌های بازیافت جدیدی که دولت بر دوش آنها گذاشته را بر مصرف‌کنندگان انتاریویی تحمیل می‌کنند. قانون جدید می‌گوید باید تا آخر این دهه ۸۰% ظروف نوشیدنی که اکنون تبدیل به زباله در محیط زیست می‌شوند، بازیابی شوند.
اما طرفداران محیط‌زیست می‌گویند قانون افزایش هزینه‌های بازیافت قوطی‌ها، شیشه‌ها و ظروف نوشیدنی‌ها در انتاریو باید تغییر کند و بجای آن باید تبدیل به قانون "ظرف را پس بیاور پول بگیر" که برای آبجوها استفاده می‌شود، گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از امروز شرکت‌های تولید نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی‌ها در انتاریو محصولاتش را گران‌تر می‌کنند زیرا هزینه‌های بازیافت دولت را از مردم می‌گیرند
انجمن بازیافت ظروف نوشیدنی کانادا می‌گوید از امروز که حدود دو ماه دیرتر از آنچه که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود می‌شود، هزینه‌های بازیافت ظروف نوشیدنی‌های خود را به مردم تحمیل می‌کند تا امکان مشاوره بیشتر بین این انجمن با دولت و مردم فراهم شود. این سازمان که توسط شرکت‌های نوشیدنی‌سازی تامین مالی می‌شود، شامل تولیدکنندگان غولی مانند کوکاکولا، لابلا و نستله می‌شود که در عین تولید نوشیدنی، بزرگ‌ترین تولید کننده‌های زباله، به ویژه زباله‌های بازیافت پذیر نیز هستند. این شرکت‌ها می‌گویند قانون‌های دولتی از نظر فنی، بسته به نوع کالا، بین یک تا سه سنت برایشان هزینه دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

قانون ابتکاری دولت انتاریو با نام "بازیافت همه جا" بخشی از برنامه جمع‌آوری و پردازش "جعبه‌های بازیافت آبی رنگ" انتاریوست که در آن دولت مسئولیت تامین مالی سیستم‌های بازیافت را بر عهده تولیدکنندگان زباله می‌گذارد. با این حال انجمن بازیافت در اوایل سال جاری گفت که تولیدکنندگان "اختیار" این را دارند که این هزینه‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند یا خیر، و به همین واسطه مردم می‌توانند از اول ماه جون این افزایش را در سر رسیدهایشان ببینند. انجمن ادامه می‌دهد که قصد دارد ۲۵۰,۰۰۰ جعبه آبی‌رنگ جدید بازیافت را در سراسر استان به عنوان بخشی از قانون انتاریو برای "بازیابی ۸۰% ظروف نوشیدنی تا سال ۲۰۳۰" نصب کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما طرفداران محیط زیست می‌گویند، این راه حل مناسبی نیست. آنها خاطرنشان می‌کنند که قانون مشابهی در استان مانیتوبا باعث شد تا هزینه بازیابی ظروف نوشیدنی از ۴۲% به ۷۲% در مدت ۱۰ سال افزایش یابد و می‌افزایند: "ما تخمین می‌زنیم که سالانه ۱.۷ میلیارد بطری پلاستیکی به تنهایی در انتاریو هدر می‌رود، به این معنی که آنها به محل‌های دفن زباله یا محل‌های سوزاندن زباله نمی‌روند و متاسفانه سر از طبیعت در می‌آورند زیرا انگیزه اقتصادی برای بازیافت وجود ندارد. اما اگر بدانید که در صورت بازگرداندن هر ظرف نوشیدنی ۱۰ سنت پس می‌گیرید، دیگر آن را دور نمی‌اندازید بلکه آن را تحویل می‌دهید تا پولش را بگیرید".

مردم چه می‌گویند؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نظرسنجی انجام شده توسط "انوایرونیکز ریسرچ" نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم ساکنان انتاریو از برنامه پس گرفتن پول پس از بازگرداندن ظروف نوشیدنی‌های غیر الکلی حمایت می‌کنند. آنها هم اکنون از چنین برنامه‌ای درباره آبجو به شدت استقبال کرده‌اند. تحت این نوع برنامه، هنگام خرید نوشیدنی، از مصرف‌کنندگان هزینه بازیافت دریافت می‌شود، اما اگر بطری‌ها یا قوطی‌ها را برگردانند، این پول به آنها برگردانده می‌شود.

انتاریو، دیگر استان‌ها و دولت فدرال کانادا
در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۸۰% از بسته‌بندی و ظروف فروخته شده در فروشگاه‌های آبجو فروشی، بازگردانده، بازیافت یا دوباره پُر شد. این در حالی‌ست که نرخ جمع‌آوری ظروف دیگر نوشیدنی حداکثر ۴۳% از طریق سیستم جعبه‌های بازیافت آبی انتاریو بوده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اگر انتاریو سیستم برگرداندن پول را اجرا کند، امکان رسیدن به هدفی که دولت در قانون خواستارش شده امکان‌پذیر می‌شود و البته در همین رابطه، محیط زیستی‌ها می‌گویند که دولت باید برای هدف جمع‌آوری ۹۰% بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی برود. برنامه‌های برگرداندن پول برای نوشیدنی‌های غیر الکلی در حال حاضر در آلبرتا، ساسکاچوان، کبک و بریتیش کلمبیا اجرا می‌شود. دولت فدرال نیز برنامه‌ای در کاستن از زباله شدن بطری‌های پلاستیکی دارد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 1, 2023 - 22:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به