نام هیلاری کلینتون، میشل اوباما، لورا بوش، اپرا وینفری، جاسیندا آردرن، کریستین لاگارد، جولیا گیلارد، ملاله یوسف‌زی و شیرین عبادی نیز در آن به چشم می‌خورد
"کریستیا فریلند" معاون نخست وزیر که در عین حال وزیر دارایی نیز هست، و "ملانی جولی" وزیر امور خارجه از جمله امضاکنندگان کلیدی نامه سرگشاده محکومیت سابقه نقض حقوق زنان در ایران هستند.
این نامه که روز یکشنبه در "نیویورک تایمز" بصورت تبلیغ با شعار زن، زندگی، آزادی و مکانی برای امضاء و بارکُد اینترنتی منتشر شده، سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌های اخیر توسط ایران را محکوم می‌کند و خواستار حذف این کشور از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انتشار نامه اعتراض جهانی به پایمال شدن حقوق زنان در ایران و امضاء وزیر امور خارجه، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کانادا در آن
"کیم کمپبل" نخست وزیر سابق کانادا و "نازنین افشین‌جم" فعال حقوق بشر و نویسنده، دیگر کانادایی‌هایی هستند که نامشان در این فهرست دیده می‌شوند. ایران در اوایل سال جاری یک دوره چهارساله را در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل آغاز کرد. در این نامه آمده است که ایران باید به دلیل ظلم سیستماتیک و طولانی مدتش به زنان و همچنین وحشیگری اخیرش نسبت به معترضان حقوق بشر، رد صلاحیت می‌شد. شش هفته اعتراض در ایران با مرگ مهسا امینی، زن ۲۲ ساله‌ای آغاز شد که به اتهام به درستی نپوشاندن موهایش دستگیر شد و در بازداشت پلیس جان باخت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در این نامه آمده که برای هر روزی که ایران عضویت این کمیسیون سازمان ملل متحد می‌ماند، این نهاد اعتبار خود را از دست می‌دهد. سایر کشورهای عضو کمیسیون موظفند "از ماموریت آن دفاع کنند و از ارزش‌هایی که ادعای حمایتش را می‌کنند دفاع کنند". کانادا در حال حاضر عضو کمیسیون نیست، اما ایالات متحده آمریکا عضو این کمیسیون است. از جمله نام‌های بزرگی که در این اعلامیه دیده می‌شوند "هیلاری کلینتون" نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا و همسر رئیس جمهور سابق این کشور، "میشل اوباما" و "لورا بوش" همسران سابق ریاست‌جمهوری آمریکا، "گلوریا استینام" نویسنده، "اپرا وینفری" چهره اینترتینمنت و نیکوکار، و "ملاله یوسف‌زی" فعال پاکستانی هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در این نامه آمده است: "تظاهرات کنونی ایران تحت رهبری زنان با خشونت شدید روبرو شده است. با این حال، زنان و دختران ایرانی و متحدان آنها شجاعانه پافشاری می‌کنند. ما از مبارزه آنها برای آزادی‌های اساسی حمایت می‌کنیم و خواهان پایان فوری خشونت دولتی و آزادی آنها و هزاران شهروند بازداشت شده هستیم. این لحظه حساسی برای رهبران جامعه بین‌المللی است تا با همبستگی با زنان و دختران ایرانی، بطور صریح حمایت خود را از حقوق زنان نشان دهند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
فریلند و جولی تنها سیاستمداران فعلی نیستند که به این فراخوان پیوسته‌اند؛ "جاسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند یکی دیگر از امضاکنندگان است هرچند کشورش عضو فعلی این کمیسیون نیست؛ "کریستین لاگارد" رئیس بانک مرکزی اروپا؛ "جولیا گیلارد" نخست وزیر سابق استرالیا و نیز روسای جمهور سابق لیبریا و لیتوانی را نیز می‌توان در این لیست یافت. در میان این نام‌ها نام "شیرین عبادی" هم به چشم می‌خورد.
متن کامل ترجمه شده آن به شرح زیر است:

به عنوان یک جمع جهانی از زنان و متحدان، ما خواهان اقدام هستیم. این نامه سرگشاده را امضا کنید و از کشورهای عضو سازمان ملل بخواهید که به ندای زنان ایرانی توجه کنند و جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان حذف کنند.
در همبستگی با زنان و دختران ایرانی که شجاعانه برای حقوق انسانی بنیادین خود تظاهرات می‌کنند، ما خشونت وحشیانه نیروهای امنیتی علیه معترضان مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم تا صدای رهبران زنان باشیم و از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم فورا جمهوری ایران را از کمیسیون تندیس و زنان خود حذف کند.
از زمان شروع اعتراضات سراسری، تعدادی از جمله کودکان، توسط مقامات ایرانی کشته شده اند این قیام از زمان مرگ غم‌انگیز مهسا ژینا امینی بیست و دو ساله به دلیل کوتاهی در پوشش موهایش، توسط گشت ارشاد در حالیکه در بازداشت شد بود. موهای شش گوش و بعد در بازداشت پلیس درگذشت، آغاز شده است.
در اوایل سال جاری، به دلیل عدم حرکت کافی حامیان حقوق زنان در سراسر جهان، جمهوری اسلامی توانست برای یک دوره چهارساله در کمیسیون ۴۵ در مورد زنان انتخاب شود. این نهاد برجسته جهانی منحصرا به ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان اختصاص دارد.
ظلم نظام‌مند و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران بر زنان باید آنها را از انتخاب شدن به این کمیته رد صلاحیت می‌کرد. برای چندین دهه، نابرابری جنسیتی و تبعیض زنان به طور قانونی در ایران ثبت شده است. بر اساس قانون مجازات ایران و سایر قوانین، حقوق زنان ایرانی در ازدواج، طلاق، ارث و حضانت به شدت پایمال می‌شود. آنها تابع قوانین اجباری حجاب از زمان شروع بلوغ خود هستند.
به دلیل سابقه هولناک جمهوری اسلامی در مورد حقوق زنان، و در پی سرکوب وحشیانه مداوم و بی‌رحمانه مردم توسط رژیم، ما اصرار داریم که عضویت ایران در این کمیته لغو شود. هر روز که جمهوری اسلامی ایران عضو این کمیسیون زنان است، این نهاد اعتبار خود را از دست می‌دهد.
کشورهای عضوی که در این کمیته نشسته‌اند، وظیفه دارند از آن حمایت کنند. همان ارزش‌هایی را که ادعا می‌کنند از آنها حمایت و دفاع می‌کنند را نشان دهند. ما از این اعضا می‌خواهیم که دو هم جمع شوند و به درخواست زنان و دختران ایرانی برای حذف فوری ایران از این کمیته توجه کنند.
حرکت‌های تحت رهبری زنان در سراسر ایران با خشونت شدید روبرو شده و با این حال، زنان و دختران ایرانی و متحدانشان شجاعانه پافشاری می‌کنند. ما از مبارزه آنها برای آزادی‌های اساسی حمایت می‌کنیم و خواستار پایان فوری خشونت دولتی و آزادی امن هزاران شهروند زندانی هستیم.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این لحظه حساسی است که رهبران جامعه بین‌المللی به طور صریح و مستقیم حمایت خود از زنان و حقوق را با همبستگی خود با زنان و زنان ایرانی نشان دهند.

پوشش کامل کانادا همراه با اعتراضات داخل ایران را اینجا بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 30, 2022 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به