آتوین گفت: با این تغییر من همچنان همان اولویت‌ها و همان ارزش‌هایی را که همیشه داشته‌ام، دارم و حفظ خواهم کرد
حزب سبز کانادا (چپگرا) که پنجمین حزب بزرگ فدرال کانادا به حساب می‌آید (پس از لیبرال، میانه‌رو؛ محافظه‌کار راستگرا؛ نیودموکرات چپگرا؛ بلوک کبک راستگرا) توانسته بود در انتخابات ۲۰۱۹، با فرستادن "جنیکا آتوین" از نیوبرانزویک به مجلس فدرال (و نیز پاول مانلی)، نفراتش را در مجلس (از یک نفر) به سه نفر افزایش داده و نمایی امیدوار کننده برای حزب بیافریند. کرسی آتوین اولین کرسی حزب سبز در خارج از استان بریتیش کلمبیا بود. "الیزابت می" رهبر سابق و چندین ساله این حزب و "پاول مانلی" هر دو نماینده‌ای از جزیره ونکوور هستند. می پس از ۱۳ سال هدایت حزب به عنوان رهبر در سال ۲۰۱۹ کنار رفت و همسرش "جان کیدر" اخیراً اعلام کرده که از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی حزب کناره می‌گیرد.
اما روز پنجشنبه، آتوین در اقدامی که هم انتظارش می‌رفت و هم انتظارش نمی‌رفت، صندلی خود را در حزب سبز ترک کرد و بجایش یک صندلی در سمت روبرویش و میان حزب لیبرال گرفت. حزب سبز امید زیادی داشت که بتوانند بتدریج تبدیل به حزب با نفوذتر مجلس گردد اما اکنون یک شبه یک سوم کرسی‌هایش را از دست داد. این بزرگترین تغییر درصدی در مجلس و یک حزب در کانادا به شمار می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حزب سبز کانادا یک شبه یک سوم کرسی‌هایش را از دست داد
مدتی بود که اخبار داخلی حزب سبز نشان از درگیری می‌داد. رهبر جدید این حزب چندین بار گفته بود که افراد داخل حزب می‌توانند بصورت آزادانه نظرات خود را که حتی مخالف حزب باشد، داشته باشند. اما گویا (بدون آنکه به آن اشاره شود) اتفاق ترور در شهر لندن انتاریو باعث شد این اختلافات منجر به جدا شدن کرسی حساس این حزب شود. آتوین طی یک کنفرانس خبری و در حوزه انتخابیه خود در "فردیتون" به همراه "دومینک لابلان" وزیر کابینه دولت لیبرال کانادا اعلام کرد که از یک سوی مجلس به سوی دیگر مجلس می‌رود و به حزب لیبرال می‌پیوندد. آتوین در این کنفرانس گفت: "در طی ماه گذشته من در یک دوراهی گیر کرده بودم، در یک کلمه بگویم من از حزب فاصله گرفته بودم، و بنابراین تصمیم گرفتم به جایی بروم که می‌توانم بهترین کارم را به بهترین شکل برای جامعه و به افرادی که خیلی به آنها اهمیت می‌دهم انجام دهم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طی ماه گذشته، به سبب درگیری‌های اسرائیل و فلسطین، حزب سبز دو تکه شده بود. این حزب چپگرا که بطور سنتی باید طرفدار فلسطین باشد اکنون رهبر جدید یهودی دارد که رئیس دفترش از طرفداران سرسخت اسرائیل است. آتوین در مورد این موضوع علناً با "آنامی پل" رهبر حزب در ارتباط بود و پیشتر با انتشار پُستی در توییتر گفته بود که اظهارات رهبریت حزب مبنی بر تنش‌زدایی "کاملاً ناکافی" بوده است. آتوین در ۱۱ مه در تبیین موضع خود نوشته بود: "من در کنار فلسطین می‌ایستم و حملات غیرقابل تصور هوایی در غزه را محکوم می‌کنم. آپارتاید را تمام کنید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی در زمان اعلان جدا شدن از سبزها و پیوستن به لیبرال‌ها گفت: "برای من، همیشه دشوار بود که انتخاب کنم پرچم کدام حزب بالای سر من به اهتزاز درآید... من نسبت به یک حزب خاص سختگیر نیستم... با این تغییر من همچنان همان اولویت‌ها و همان ارزش‌هایی را که همیشه داشته‌ام، دارم و حفظ خواهم کرد. بنابراین من امیدوارم که همچنان اعتماد مردم را به همکاران و دوستانم حفظ کنم". این اعلان آتوین چهار روز پس از ترور لندن انتاریو و دو روز پس از بزرگداشت قربانیان اعلان می‌شود که در آن امام سخنران لندنی با صرفنظر کردن از سخنرانی پایانی در پشت تریبون گفته بود: "این مردم حرف می‌زنند و زدند... دنیا کوچک است، اتفاقی که هر روز در فلسطین می‌افتد... همینجا در شهر ما در لندن انتاریو افتاد". رهبر حزب سبزها نیز در این مجلس حضور داشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در مقابل وی،"نوح زاتزمن"، مشاور ارشد، رئیس دفتر و سخنگوی آنامی پل، با دادن اعلامیه همبستگی خود با اسرائیل در فیس‌بوک موضع اخیر کلیه احزاب سیاسی کانادا از عدم حمایت تام و کامل از اسرائیل را مصداق واضح "یهودی ستیزی و تبعیض وحشتناک" دانسته، محکوم کرده و گفته بود "بسیاری از نمایندگان لیبرال، نیودموکرات و متأسفانه سبزها" در حزب شورش ایجاد کرده‌اند. وی بدون نام بردن از کسی در اعلامیه خود گفته بود که سبزها "برای شکست دادن شما و بجای شما با آوردن قهرمانان و طرفدران مبارزه با تغییرات اقلیمی، آنتی‌فا، دگرباشان جنسی، سرفرازی بومیان، و صهیونیست‌ها تلاش خواهند کرد".
 
حزب سبز چه می‌گوید؟
حزب سبز مجلس کانادا در بیانیه‌ای گفت که "در مورد رفتن آتوین" دل آنها شکسته شده، اما آنها مسئولیت پُست زاتزمن را نیز به گردن نگرفته و در واقع به گردن خود زاتزمن انداختند: "متأسفانه، حمله رئیس سخنگوی رهبر حزب سبز به آتوین در ۱۴ مه شرایطی را ایجاد كرد كه منجر به این بحران شد. ما دو نماینده باقی مانده حزب سبز در مجلس فدرال کانادا قصد ترک حزب سبز را نداریم.
مطبوعات کانادایی گزارش داده‌اند که کمیته اجرایی حزب سبز تصمیم گرفته با اتمام قرارداد زاتزمن در ماه آینده، قرارداد او را تمدید نکند.
جسیکا اتوین فوق لیسانس آموزش از دانشگاه "نیوبرانزویک" دارد و پیش از انتخاب شدن بعنوان نماینده مجلس، در مرکز آموزشی بومیان کانادا مشاور و محقق بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آنامی پل، فارغ التحصیل دانشگاه "پرینستون" و نیز دانشگاه اتاوا، متولد کانادا و از مهاجران کارائیب است، او اولین رهبر دائمی سیاه‌پوست و دومین یهودی (پس از دیوید لوئیس، رهبر پیشین حزب نیودموکرات) است که در یک حزب سیاسی بزرگ فدرال کاناد رهبر می‌شود و در انتخابات پاییز دو سال پیش در رقابت برای جانشینی می به پیروزی رسید. پل در مجلس کانادا هنوز کرسی ندارد و دو بار برای گرفتن کرسی تلاشی ناموفق از منطقه لیبرال‌نشین "مرکز تورنتو" داشته است. وی در انتخابات سال ۲۰۱۹ چهارم شد و بعدی دوم. وی گفته است که قصد دارد در انتخابات بعدی بار دیگر در آنجا شرکت کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 11, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به