با این نرخ شیوع، هر ۸ روز یکبار تعداد بیماران ۲ برابر خواهد شد
به گفته دکتر "ترزا تام" مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا، کانادا روز امروز جمعه ۲,۱۴۰ مورد جدید کووید -۱۹ و ۴ مورد مرگ و میر جدید را به رغم سطح بالای واکسیناسیون اضافه کرد‌ه که نشان دهنده آغاز موج چهارم این بیماری همه‌گیر است. جدول نشان می‌دهد که با این نرخ شیوع، هر ۸ روز یکبار تعداد بیماران ۲ برابر خواهد شد.
موارد ابتلای روزانه کانادا در مقایسه با ۲۲۶ موردی که در دو هفته قبل (ژوئیه ۲۴-۲۵) ثبت شده بود، ۸۴۶ درصد (بیش از ۸ برابر) افزایش یافته است. دکتر تام می‌گوید که موج چهارم کوید-۱۹ در حال حاضر در کشور آغاز شده زیرا کشور درگیر ۱۳,۰۰۰ مورد فعال کروناست که بیش از دو برابر آمار دو هفته قبل است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دلتا آمار کرونای روزانه کانادا را ۸ برابر کرد؛ ۳۰ درصد بیماران واکسن‌زده‌ها هستند
به گفته تام، روزانه بیش از ۱,۵۰۰ مورد گزارش می‌شود که اکثر آنها در افراد بین ۲۰ تا ۲۹ ساله رخ داده و نتیجتا روزانه به طور متوسط ۵۱۱ نفر در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند که نشان از رشد ۱۲ درصدی نسبت به هفته گذشته دارد. بعلاوه اینکه بعلت کوید-۱۹ امروز ۲۰۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این تعداد ثابت مانده است. همچنین کانادا به طور میانگین ۷ درگذشتی در هفته دارد که کمترین میزان مرگ و میر بر اثر کروناست. مرگ‌ها پس از اینکه تقریباً ۸۲ درصد کانادایی‌ها تا حدی و ۷۱ درصد کاملاً واکسینه شده‌اند پایین آمده اما با بالا رفتن مجدد آمار ابتلاها انتظار می‌رود با حدود دو هفته تاخیر این عدد نیز افزایش یابد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جدول علمی تخمینی انتاریو نشان می‌دهد که ضریب انتشار کرونا مجددا بسیار بالا رفته (ضریب انتشار معیاری برای تعیین تعداد افرادی‌ست که از یک فرد بیمار، بیماری را می‌گیرند)، و به ۱.۵۵ رسیده است. مقادیر بالای ۱ به این معنی است که یک بیماری همه‌گیر در حال گسترش بوده و به تعداد بیماران افزوده می‌شود. پس از واکسیناسیون و برای مدتها این عدد زیر یک بود و به همین دلیل موج سوم فرو نشست. ضریب کنونی بدان معناست که انتظار می‌رود موارد ابتلای روزانه هر ۸ روز یکبار ۲ برابر شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از سوی دیگر آمار انتاریو نشان می‌دهد که دلتا حداقل از ۳۰ درصد واکسن‌زده‌ها عبور کرده است. انتاریو روز پنجشنبه ۵۱۳ مورد ابتلا جدید کرونا را گزارش کرد و این اولین بار در یک ماه گذشته است که استان آماری بیش از ۵۰۰ مورد را ثبت می‌کند. "کریستین الیوت" وزیر بهداشت گفت که ۳۶۰ مورد از بیماران یا حدود ۷۰ درصد، افراد واکسینه نشده بوده؛ و ۳۰ درصد نیز واکسن‌زده‌ها هستند: ۵۶ مورد یک دوزه‌ها و ۸۸ مورد دو دوزه‌ها. این آمار نشان از عبور دلتا از واکسن‌ها دارد. پیشتر اداره شیوع بیماری‌ها در آمریکا گفته بود که ۹۹.۵ درصد بیماران غیرواکسینه‌ها هستند اما آمار اسرائیل نشان از کارآیی حداکثر ۳۹ درصدی واکسن داشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وضعیت کرونا در استان‌های مهم کانادا
  • انتاریو: تعداد ابتلای اعلان شده الیوت به ۵۰۴ نفر می‌رسد نه به ۵۱۳ موردی که وی اعلان کرده است. وزارت بهداشت قبلا گفته بود که شاید اعداد گاهی با هم مطابقت نداشته باشند زیرا تعداد موارد و داده‌های که از منابع مختلف گرفته شده در بازه‌های زمانی متفاوتی بدست می‌آیند. این استان هیچ مرگ و میر جدیدی را ثبت نکرده است. انتاریو از هفته بعد وارد بازگشایی کامل می‌شود.
  • کبک ۳۶۹ مورد جدید را گزارش کرد و هیچ مورد جدید درگذشتی را نیز اعلان نکرده است. پس از بستری شدن ۱۴ بیمار جدید، تعداد بستری‌ها برای سومین روز متوالی افزایش یافت و به ۸۱ مورد رسید. این آمار شامل ۲۸ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه می‌شود که ۶ نفر آنها در ۲۴ ساعت گذشته افزوده شده‌اند. کبک پیشتر بازگشایی کامل انجام داده است.
  • بریتیش کلمبیا ۵۱۳ مورد ابتلای جدید کرونا را همراه با یک مورد مرگ و ۹ بستری جدید در بیمارستان گزارش داده تا لیست بستری‌ها به ۸۱ نفر برسد، که با ۴ نفر افزایش در بخش مراقبت‌های ویژه تعداد کل بیماران این بخش به ۳۳ نفر رسید. پس از آنکه ۸ مورد شیوع مجدد در خانه‌های سالمندان این استان پیدا شد، بریتیش کلمبیا گفت که زدن واکسن برای کلیه کسانیکه در این خانه‌ها هستند یا کار می‌کنند اجباری‌ست. این استان ۸۲ درصد یک دوزه و ۷۱ درصد دو دوزه دارد و پیشتر بازگشایی تقریبا کامل انجام داده است.
  • آلبرتا ۵۵۰ مورد ابتلای جدید کرونا را ثبت کرده که می‌گوید ۱۴۶ نفر را نیز در بستری روی تخت بیمارستان و ۳۶ نفر را در بخش مراقبت‌های ویژه دارد، اما هیچ مورد جدیدی از مرگ نداشته است. آلبرتا پیشتر بازگشایی کامل انجام داده و اکنون پیشرو تعداد ابتلاها به نسبت جمعیت خود است. جیسون کنی امروز صبح گفت که بازگرداندن مجدد محدودیت‌ها را بررسی می‌کند.
  • ساسکاچوان ۱۴۱ مورد جدید و ۲ مرگ؛ منیتوبا ۳۴ مورد جدید و ۱ مرگ؛ نیوبرانزویک ۱۱ مورد جدید؛ نوااسکوشیا ۷ مورد و یوکان ۲ مورد ابتلای جدید روزانه را ثبت کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 13, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به