این افراد قرار است از صبح امروز در بیش از ۲۵۰ مکان مختلف به خیابان‌ها بریزند و صف‌های اعتصاب عمومی برپا کنند
پس از ماه‌ها بحث و جدلی که به نظر می‌رسید در آخرین لحظات به نتیجه می‌رسد، سرانجام معامله‌ای بین دولت فدرال کانادا و کارمندانش به نتیجه نرسید و در نتیجه آنها در موعد مقرر اعلان شده از طرف دو اتحادیه خود اعتصاب را آغاز کرده و دست از کار کشیدند.
مهمترین خواست این دو اتحادیه که جمع اعضایشان یک سوم کل کارمندان دولت را تشکیل می‌دهد، افزایش حقوق ۱۳.۵ درصدی در طی ۳ سال برای اعضایشان است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از دیشب، بزرگ‌ترین اعتصاب ۱۵۵,۰۰۰ کارمند دولت فدرال کانادا برای افزایش حقوق ۱۳.۵ درصدی آغاز شد
در حالی که مذاکرات همچنان ادامه دارد، اما کارمندان و کارگران فدرال کانادا از ساعت ۱۲:۰۱ صبح امروز (یک دقیقه از نیمه شب گذشته) به وقت شرق کانادا، دست از کار کشیدند. این بزرگ‌ترین اعتصاب کارمندان دولتی‌ست که هزاران عضو با بزرگترین اتحادیه خدمات عمومی فدرال کانادا در آن شرکت دارند. علاوه بر کار نکردن، این افراد قرار است از صبح امروز در بیش از ۲۵۰ مکان مختلف به خیابان‌ها بریزند، صف‌های اعتصاب عمومی برپا کنند، و به گفته اتحادیه این اعتصاب را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین اعتصاب‌های تاریخ کانادا برای فلج کردن دولت نمایند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در اواخر روز سه‌شنبه، دبیرخانه هیئت خزانه‌داری کانادا اعلام کرد که دولت و اتحادیه خدمات عمومی کانادا هنوز در مورد مسائل کلیدی به نتیجه نرسیده‌اند و هر دو طرف با هم اختلاف دارند. بنا به گفته دولت، گروه‌های چانه‌زنی شامل حدود ۱۵۵,۰۰۰ کارمند دولتی فدرال از جمله ۳۵,۰۰۰ کارمند اداره مالیات (آژانس درآمد کانادا) نیز می‌شود که قرار است به مالیات مردم رسیدگی کنند. فصل هر ساله مالیات‌ها در کانادا در ماه آپریل است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مذاکرات اولیه در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز شد (حدود دو سال پیش) که در آن اتحادیه‌ها به دنبال یک قرارداد جدید بودند. اتحادیه‌ها در ماه مه ۲۰۲۲ اعلام بن بست کردند و هر دو طرف اعلان شکایت کردند. مذاکرات بین دولت و اتحادیه‌ها با گرفتن یک میانجی در اوایل آوریل سال جاری آغاز شد و تا آخر هفته ادامه یافت و اتحادیه‌ها آن را آخرین فرصت دولت برای دستیابی به توافق توصیف کردند. دو اتحادیه "پی‌اس‌ای‌سی" و "ای‌اف‌پی‌سی" هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"کریس آیلوارد" رئیس کل این اعتصابات، سه‌شنبه شب و کمی پس از ساعت ۹ شب در یک کنفرانس خبری کوتاه در اتاوا گفت که علیرغم مذاکرات طولانی، اعتصابات بزرگی که در پیش است و اقداماتی که او انجام داده، بنظر می‌رسد دولت حاضر به تن دادن به خواست مردم نیست و چاره‌ای بجز آغاز اعتصابات از نیمه شب دیده نمی‌شود. او افزود مقامات اتحادیه هنوز امیدوار هستند که لااقل به یک توافق آزمایشی برسند. از سوی دیگر انتظار می‌رود دولت کانادا توسط تعدادی از وزرای فدرال، از جمله "مونا فورتیه" رئیس هیئت خزانه‌داری، اواخر امروز در رسانه‌ها سخنرانی کنند و به‌روزرسانی‌هایی را در مورد چگونگی انجام مذاکرات ارائه نمایند. مونا پیشتر گفته بود آنچه اتحادیه‌ها می‌خواهد خارج از توان دولت و خزانه کاناداست و دولت حداکثر نرمش را در مقابل آنها انجام داده است.
 
اختلاف بر سر چیست؟
افزایش دستمزدها مهمترین و شاخص‌ترین خواسته اعتصاب کنندگان است، زیرا اتحادیه می‌گوید افزایش سالانه ۴.۵ درصدی را برای سه سال آینده می‌خواهد و می‌گوید این افزایش‌ها حقوق برای همگام شدن با تورم و هزینه‌های زندگی ضروری است. هیئت خزانه داری می‌گوید که روز یکشنبه بنا به پیشنهاد کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث، به اتحادیه پیشنهاد افزایش ۹ درصدی طی سه سال را داده است.
 
کدام بخش از کار مردم گیر می‌کند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از آنجایی که اعتصاب تقریبا یک سوم کارمندان دولتی فدرال را شامل می‌شود، اتحادیه و دولت در مورد اختلالاتی هشدار داده‌اند، از جمله توقف کامل رسیدگی به مالیات مردم در این فصل. نگرانی‌های دیگر شامل کاهش سرعت در رسیدگی به امور مردم در مرزها و اختلال در پرداخت از کار بیکار شدگان، عقب افتادن پرونده‌های مهاجرتی و نیز درخواست‌های گذرنامه‌ها.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 19, 2023 - 07:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به