بلانشت سلطنت انگلیس را "فوق‌العاده نژادپرست‌" و "برده محور" خواند
"ایو فرانسوا بلانشت" رهبر کبکی‌های مجلس نمایندگان فدرال کانادا، روز سه‌شنبه سلطنت انگلیس را "فوق‌العاده نژادپرست‌" و "برده محور" خواند و برای رفع نظارت بریتانیا بر کانادا طرحی را به مجلس ارائه کرد.
بلانشت در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ‌"این یک مساله قدیمی و موضوعی مربوط به گذشته است. تقریبا امری‌‌ بسیار قدیمی و تحقیرآمیز است"‌ و از همه نمایندگان خواست تا اقدامات لازم ‌برای جدایی از سلطنت را هرچه سریع‌‌تر انجام دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رهبر کبکی‌های مجلس، سلطنت انگلیس را "نژادپرستانه" خواند و خواستار رهایی کانادا از نظارت انگلیس شد
"آلن هاچینسون" نظریه‌پرداز حقوقی و استاد حقوق دانشگاه "یورک" در سپتامبر گفته بود که قطع این ارتباطات بین کانادا و انگلیس "بسیار دشوار" خواهد بود. هاچینسون توضیح داد که قطع روابط مستلزم "اصلاحاتی با رضایت و اتفاق آرا" در قانون اساسی است که شامل موافقت مجلس نمایندگان، سنا و هر ۱۰ استان است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برخی از نمایندگان مجلس از طرح بلانشت انتقاد کردند و زمان بندی وی را در طرح بحث درباره سلطنت‌ زیر سوال بردند، زیرا به عقیده آنها‌ ارائه این طرح، باعث کاستن از اولویت‌های مهمتری چون ‌تورم، تغییرات آب‌وهوایی، همه‌گیری و مراقبت‌های بهداشتی‌ می‌شود. استان کبک که تحت رهبری "فرانسوا لوگو" راست‌گرا قرار دارد نیز پیشتر شدیدا به وضعیت نظارت کنونی پرداخته و آن را محکوم کرده بود. کانادا عضوی از جامعه مشترک‌المنافع است که رهبری آن به دست انگلستان می‌باشد و در زمان نخست وزیری "پی‌یر ترودو" پدر "جاستین ترودو" توانسته بود در سال ۱۹۸۲ از ملکه انگلیس طی یک امضاء استقلال و تصویب قانون اساسی کانادا را با قطع ارتباط استعماری بدست آورد اما قیومت بریتانیا بر کانادا همچنان باقی مانده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"پیر پل هاس" نماینده محافظه‌کار، این طرح را "بخشی از سنت دیرینه چرخش سیاسی بلوک کبکی‌ها" خواند و این حزب را به فریب و نیرنگ ‌در تیترهای خبری متهم کرد و افزود: "این گروه فقط به دنبال دلیلی برای موجودیت است.‌ آنها به دنبال بهانه‌ای برای توجیه حضور خود در این مجلس که آن را پارلمان خارجه (بیرونی) می‌نامند، هستند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در همین حال، "کوین لاموروکس" نماینده لیبرال، گفت: کانادایی‌ها بیشتر بر مسائل دیگر متمرکز هستند. او گفت: "چیزهای زیادی در ذهن کانادایی‌ها وجود دارد، از سالمندان و سیستم مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا ‌داشتن شغل، حزب جدایی‌طلب اینجا و در مجلس نمایندگان می‌خواهد تا بر تغییر قانون اساسی تمرکز کند. آیا این عضو حقیقتا معتقد است که با توجه به اولویت‌هایی که من اخیرا بر آنها تاکید کردم، واقعا اکنون زمان باز کردن قانون اساسی است؟".
بلانشت در پاسخ گفت: ‌"ما می‌توانیم در یک زمان، درباره بیش از یک موضوع صحبت کنیم". رهبر کبکی‌های مجلس همچنین افزود که‌ اعضای حزب او "مجبور" به ادای سوگند وفاداری در برابر یک امپراتوری "فاتح" شده‌اند که ‌سوگندهایشان‌ را به کشور (کبک) "بی‌معنی" می‌کند. او ادامه داد که نمایندگان کبکی به مردم کبک سوگند می‌خورند و نه به سلطنت انگلستان. کانادا، کبک و بومیان را بعنوان یک ملت و ارتباط خود با آنها را نیز به شکل ملت به ملت تعریف کرده است.
"جاستیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند پیشتر گفته بود امیدوار است در زمان حیات سیاسی خود جدایی این کشور از انگلستان صورت پذیرد. ایالات متحده آمریکا سالهاست که کاملا از هرگونه ارتباط بالا به پایین از انگلستان خارج شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به روز رسانی: این لایحه پس از یکروز، در چهارشنبه عصر در مجلس به رای گذاشته شد که با ۲۶۶ رای نه در مقابل ۴۴ آری، شکست خورد. اما این رای‌گیری نشان داد بجز کبکی‌ها چندین نماینده دیگر نیز با این لایحه موافق بودند از جمله چندین نماینده نیودموکرات مانند "جنی کوان"، "لوری آیدلوت" و "لیا غازان"، به همراه "مایک موریس" نماینده حزب سبز، "جوئل لایتباند" نماینده لیبرال و "آلن ریس" نماینده مستقل.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 26, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به