هوم دیپو بیش از ۱۸۰ فروشگاه در کانادا، ۱۳۰ فروشگاه در مکزیک و ۲,۰۰۰ فروشگاه نیز در آمریکا دارد
گزارش جدیدی از کمیسر حریم خصوصی کانادا نشان می‌دهد که شرکت زنجیره‌ای "هوم دیپو" (Home Depot) بدون دریافت "رضایت معتبر" از مشتریانش، داده‌های مشتریان خود را با شرکت مادر "فیسبوک" یعنی "متا" (Meta) به اشتراک گذاشته است. متا علاوه بر فیس‌بوک، نرم‌افزاهای "اینستاگرام" و "واتس‌اپ" را نیز در اختیار دارد.
این تحقیقات تنها بر روی بخش کانادایی این شرکت انجام گرفته که بیش از ۱۸۰ فروشگاه در کانادا دارد اما این شرکت ۱۳۰ فروشگاه دیگر در مکزیک و ۲,۰۰۰ فروشگاه نیز در آمریکا دارد که آن را تبدیل به بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای خُرده‌فروشی ابزار و لوازم خانگی در ایالات متحده تبدیل کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سربازرس کانادا: شرکت هوم دیپو اطلاعات داده‌های شخصی مشتری‌هایش را بدون رضایت آنها به فیس‌بوک داده است
"فیلیپ دوفرن" کمیسر حریم خصوصی با اعلان این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که هیچ کسی نبایستی استفاده و در اختیار دیگری قرار دادن اطلاعات شخصی خود را بی‌اهمیت بداند و هیچ شرکتی نیز نباید چنین چیزی را بی‌ارزش جلوه دهد. این گزارش که دفتر کمیسر حریم خصوصی آنرا صبح پنجشنبه به صورت آنلاین منتشر کرده، اشاره می‌کند که مردی متوجه شده هوم دیپو سابقه "بیشتر خریدهای وی در فروشگاه" را با شرکت متا، بدون اطلاع و رضایت او به اشتراک گذاشته است. سازمان دیده‌بان حریم خصوصی تصمیم گرفت که این شکایت را بررسی کند و متوجه شد که این ادعا درست است، اگرچه از آن زمان تاکنون این شکایت "حل و فصل" شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در این گزارش توضیح داده شده که شرکت هوم دیپو تایید کرده که در واقع داده‌های مشتریانش در فروشگاه‌ها را از طریق ابزار تجاری معروف به "تبدیل‌های آفلاین" که برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات بوجود آمده، به متا ارسال می‌کند. این ابزار به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد اثربخشی تبلیغات متا را اندازه‌گیری کنند. گزارش چنین نوشته: "به طور خاص، هوم دیپو آدرس ایمیل مشتری و جزئیات خرید آفلاین مشتری را هنگامی که مشتری آدرس ایمیل خود را در هنگام تسویه حساب و پرداخت به شرکت هوم دیپو می‌داد را به متا ارسال می‌کند". هنوز تعداد افرادی که اطلاعاتشان بدین شکل جابجا شده اعلان نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
متا سپس از این داده‌ها استفاده کرده تا بفهمد آیا تبلیغاتی که به مشتری ارائه کرده کارآیی داشته یا نه، و نتیجه تجزیه و تحلیل‌ها را نیز به شرکت هوم دیپو تحویل داده است. بر اساس این گزارش، شرکت متا همچنین آزاد بود که از این اطلاعات مشتریان برای اهداف تجاری خود، از جمله "تبلیغات هدفمند که به هوم‌دیپو مرتبط و مربوط هم نبود، استفاده کند". دفتر کمیسر حریم خصوصی می‌گوید نه شرکت هوم دیپو و نه شرکت متا با اینکه سیاست‌های حفظ حریم خصوصی مشتریانشان را دارند و اعلان کرده‌اند، هیچکدام نه به این افراد خبر داده‌اند و نه رضایت ضمنی آنها را کسب کرده‌ اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
هوم دیپو چه می‌گوید
در واکنش به تحقیقات کمیسر حریم خصوصی، شرکت هوم دیپو موافقت کرد که استفاده از "ابزار تبدیل آفلاین" متا را در ماه اکتبر متوقف کند و همچنین پذیرفت که توصیه‌های کمیسر در دریافت رضایت مشتریانش را پیش از هرگونه شیوه اشتراک داده‌ها دریافت کند. هوم دیپو افزوده: "اگرچه استفاده ما از ابزار تجزیه و تحلیل متا فقط شامل استفاده از اطلاعات غیر حساس یعنی بخشی که در آن خرید انجام شده بود، می‌شد؛ اما برای احتیاط، استفاده از ابزار تبدیل آفلاین را به محض ابراز نگرانی دفتر کمیسر حریم خصوصی کانادا متوقف کردیم. ما برای حریم خصوصی مشتریان خود ارزش و احترام قائل هستیم و متعهد به جمع آوری و استفاده مسئولانه از اطلاعات هستیم".
شرکت هوم دیپو در گذشته قربانی لو رفتن اطلاعات مشتریانش شده بود به ویژه در سال ۲۰۱۴، زمانی که هکرها به اطلاعات ۵۶ میلیون کارت بدهی و اعتباری این شرکت از طریق سیستم‌های پرداخت زنجیره‌ای در تمام فروشگاه‌های ایالات متحده و کانادا دسترسی پیدا کردند.
این شرکت همچنین فاش کرده که هک چند ماه پیش یک گروه ناشناس باعث لو رفتن ۵۳ میلیون آدرس ایمیل مشتریانش شده است. این اتفاق موجب دادگاهی شدن این شرکت شد که در آن مجموع کل مشتریان کانادایی که ثابت کردند متحمل ضرر شده‌اند مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ دلار بابت غرامت دریافت کردند.
 
شرکت متا، فیس‌بوک
متا پیشتر هم زیرساخت‌ها و پرونده‌هایی را در به اشتراک‌گذاری و فروش اطلاعات مردم داشته که به مناقشات متعددی انجامیده بطوریکه رئیس این شرکت مجبور به توضیح در مقابل مجلس آمریکا گشت. این توضیح به "رسوایی کمبریج آنالتیکا" مشهور است که در آن فیس‌بوک اجازه دسترسی این شرکت را به اطلاعات اشخاص داده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در آگوست گذشته، این غول رسانه‌های اجتماعی یک دعوای چهارساله را در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو در مورد شیوه‌های اشتراک‌گذاری داده‌های شخص ثالث برای مبلغی نامشخص حل و فصل کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, January 26, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به