این اولین اظهار نظر کِن سیم در مورد دخالت چین در سیاست داخلی کاناداست
"کِن سیم"، شهردار شهر "ونکوور" کانادا در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است دخالت خارجی (چین) در انتخابات رخ داده، گفت: "نمی دانم… من فقط شهردار ونکوور هستم".
این اولین اظهار نظر وی در مورد دخالت چین در سیاست داخلی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
کِن سیم شهردار چینی‌تبار شهر ونکوور در پاسخ به اینکه آیا چین در انتخابات دخالت کرده، گفت: نمی‌دانم... من فقط شهردار ونکوور هستم!
کِن آنچه را که به گفته وی "تلقین‌های رسانه‌ای" توصیف کرد، ادعاهای مطرح شده در یک مقاله در "گلوب اند میل" مبنی بر اینکه سازمان جاسوسی کانادا شواهدی از دخالت کنسولگری چین در ونکوور، در انتخابات شهرداری سال گذشته این شهر پیدا کرده را محکوم کرد. وی که اولین شهردار چینی‌تبار ونکوور است گفت: "فقط می‌گویم: اگر من یک مرد سفید بودم، این سوال را پیش نمی‌کشیدید... اگر مدرکی دال بر مداخله خارجی در انتخابات ما وجود داشته باشد، می‌خواهم در مورد آن بدانم، زیرا من یک کانادایی هستم… اما در حال حاضر انبوهی از کنایه‌ها و افتراها وجود دارد". وی در حال واکنش و پاسخگویی به گزارش این رسانه که اظهار کرده بر اساس اطلاعاتی از ژانویه ۲۰۲۲ از سرویس امنیت و اطلاعات کانادا (CSIS) چنین دخالتی صورت گرفته و با جزئیات، نحوه صحبت سرکنسول وقت چین در مورد انتخاب یک نامزد خاص چینی کانادایی را شرح می‌داد، بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اولین گزارش‌ها در مورد دخالت چین، به دو مورد اشاره داشت، یکی در تورنتو و دیگری در ونکوور. چند روز پس از انتشار این گزارش مشخص شد مورد تورنتویی آن "هانگ دونگ" کانادایی چینی‌تبار از حزب لیبرال است که در مجلس فدرال کانادا حضور دارد، اما مورد دوم آن تاکنون افشا و اعلان نشده و تبدیل به حدس و گمان شده بود. در اوایل همین هفته گزارش دیگری نشان داد که ۱۱ نامزد انتخاباتی نیز توسط چین حمایت شده‌اند. در پی این فشارها، "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا مجبور شد دیروز "دیوید جانستون" که پیشتر "فرماندار ملکه انگلستان در کانادا" بوده را بعنوان گزارشگر ویژه تحقیقات در اینباره معرفی کند. امروز و در صحن مجلس سوال و جواب‌های شدیدی میان لیبرال‌ها و سه حزب مخالف آن یعنی محافظه‌کاران، نیودموکرات‌ها و کبکی‌ها رد و بدل شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
گزارش اداره اطلاعات و امنیت کانادا به صراحت نامی از افراد مظنون به کمک چین را ذکر نکرده اما گلوب‌اندمیل در یک مقاله دیگر که سه روز پیش چاپ شده، به طور مفصل در مورد کِن که در انتخابات شهرداری ونکوور در نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان شهردار انتخاب شده، به همراه "لنی ژو" که به عنوان بخشی از حزب "ای‌بی‌سی" ونکوور نماینده شورای شهر شده صحبت کرده است. رهبر حزب ای‌بی‌سی، کِن است. "کندی استورات" شهردار سابق ونکوور انتخابات را با حدود ۳۷,۰۰۰ رای به کِن باخت. کندی امروز گفت که به او گفته بودند شاید دخالتی در انتخابات رخ دهد ولی او حتی هم اکنون نیز فکر نمی‌کند که وی انتخابات شهرداری را به کِن بعلت دخالت چین باخته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
کِن امروز گفت: "ما از هر کاری که بتوانیم برای تقویت نهادهای [انتخاباتی] خود انجام دهیم" حمایت می‌کنیم و سپس افزود که با سرکنسول جدید رابطه‌ای ندارد، اما از اظهار نظر در مورد اینکه چقدر از مداخله خارجی در انتخابات احساس خطر می‌کند، خودداری کرد. او درباره میزان خطر در اینباره گفت: "من نمی‌دانم. من بخشی از سازمان اطلاعات و امنیت کانادا نیستم. من بخشی از زیرساخت‌های امنیتی نیستم. من فقط شهردار ونکوور هستم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 16, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به