در مجموع در کل امروز شاهد تشنج و درگیری در اتاوا نبودیم
برای اولین بار در تاریخ کانادا برنامه‌های کاملا پیش‌بینی شده جشن با جمعیت بزرگی از مخالفان دولت روبرو شد بطوریکه چند هزار نفر از معترضان مخالفت خود را با دولت فدرال و محدودیت‌های بهداشت عمومی با راهپیمایی میان مردم اعلان کردند.
در شهر اتاوا بار دیگر مملو از مردم پوشیده شده در رنگ قرمز و برگ افرا که نماد ملی کاناداست شده بود، اما این بار اکثریت مردم بجای تظاهرات، برای شرکت در جشن‌های رسمی به خیابان‌ها ریخته بودند و این فضایی پرچم در مقابل پرچم بوجود آورده بود. گزارش‌هایی از سراسر کانادا از شهر کوچک "دانداس" در انتاریو تا پایتخت درباره وجود و تقابل تظاهرات کنندگان با پلیس به گوش می‌رسد. تصاویر ویدئویی نشان از چند ده هزار نفر معترض می‌دهد در حالیکه پلیس و رسانه‌ها تظاهرات کنندگان را چند صد نفر اعلان می‌کنند. برای دیدن گوشه‌ای از این تظاهرات اینجا را کلیک کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
عجیب‌ترین روز ملی کانادا در تاریخ، بهت پلیس و مردم در سراسر کشور
در پایتخت کانادا شادی در عین حال و هوای آرام وجود داشت، جایی که جشن‌های اصلی بعلت جابجایی مجلس برای نوسازی از "پارلمان هیل" به "پارک لوبرتون" در آن سوی رودخانه اتاوا و در منطقه "گاتینو" منتقل شده بود. تعداد زیاد نیروهای پلیس در سراسر مرکز شهر اتاوا حضور داشتند و افرادی که امیدوار بودند وارد منطقه جلوی مجلس شوند با فلزیاب‌ها و پُست‌های بازرسی مواجه شدند. اما وضعیت بهت‌آور در اواخر بعدازظهر روی داد زمانیکه پلیس هزاران تظاهرات کننده و معترض که شعار می‌دادند، می‌رقصیدند و خواهان استعفای نخست وزیر جاستین ترودو بودند، را اسکورت و از جمعیت دور کرد. دیروز پلیس چهار نفر را که گمان می‌کرد برای بحران در تظاهرات امروز آمده‌اند، طی یورشی دستگیر کرد و از دیروز پیک‌نیک‌های داخل شهر را نیز کلا تعطیل کرده بود. پلیس هنوز اعلان نکرده که آیا امروز نیز شخصی را دستگیر کرده یا خیر.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

معترضان در کنار مجسمه یادبود جنگ ملی کانادا در شرق مجلس جمع شدند، و سرود و آواز ملی "او کانادا" را خواندند. تظاهرات کنندگان در طول مسیری که به شدت توسط پلیس کنترل می‌شد هم با هوادارانشان و هم با مخالفانشان که می‌گفتند از فریادهای "آزادی" خسته شده‌اند برخورد کردند. پلیس از هفته‌ها پیش برای جلوگیری از ورود و تظاهرات مخالفان دولت برنامه‌ریزی کرده بود بطوریکه حتی "تامارا لیچ" یکی از رهبران جنبش آزادی را چند روز پیش در آلبرتا به بهانه زیر پا گذاشتن شرایط وثیقه‌اش مجددا دستگیر کرده و "پت کینگ" دیگر معترض را نیز چند هفته‌ای‌ست بازداشت کرده، انتظار اینهمه جمعیت را نداشت. یک روز قبل نیز گروهی از معترضان با پای پیاده وارد اتاوا شدند که "پی‌یر پولیویر" نامزد رهبری حزب محافظه‌کار و "مگزیم برنیه" رهبر حزب "مردم" چند قدمی با رهبر این گروه رفته و با آنها صحبت کرده بودند. ترودو تاکنون حاضر به هیچگونه صحبت با مخالفانش نشده و کلیه حرکات مخالفان را ضد قانون و ضد واکسن توصیف می‌کند.

در تظاهرات معترضان چه گذشت؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سازمان‌دهندگان تظاهرات پس از اینکه فهمیدند پلیس کل خیابان‌های اطراف دادگاه عالی کانادا را بدون اعلان قبلی مسدود کرده مسیر راهپیمایی را تغییر دادند و حداقل دو بار تک‌تک مورد بازرسی پلیس قرار گرفتند تا از مهمانی و رقص برنامه‌ریزی خود جا بمانند. بسیاری از معترضان از ورود به صف برای بازرسی در مقابل مجلس خودداری کردند و این باعث فضایی پُر سر و صدا شد اما متشنج نشد. در همین حین طرفداران روز کانادا در مقابل مجلس به شادی و رقص پرداختند. تظاهرات کنندگان بیشتر از دو گروه معترضان به سیاست‌های دولت ترودو و بومیان تشکیل شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"لیزا اونز" که از "پورت هوپ" در شرق تورنتو برای تظاهرات به اتاوا رفته بود گفت: "من اینجا هستم زیرا معتقدم دولت به شرارت روی آورده، ما برای پیروزی نور بر این تاریکی تظاهرات می‌کنیم". اما در مقابل لیزا "جان کوشلن" که از "همیلتون" در غرب تورنتو به اتاوا رفته بود گفت: "من برای جشن گرفتن روز ملی کانادا و حمایت از حقوقم اینجا آمده‌ام". مقامات دولت و پلیس هشدار داده بودند که در چنین روزی "هیچ صدای غیر معمول" را تحمل نخواهند کرد و اجازه مسدود کردن جاده‌ها، پیاده‌روها یا آتش‌بازی در این آخر هفته را نمی‌دهند. نزدیک ظهر برخی تلاش‌ها برای آتش‌بازی منجر به ایجاد کمی تشنج در مقابل دروازه‌های مجلس شد که با دخالت پلیس آرام گشت.
درگیری کوتاهی نیز میان چند زن درباره گروه "کانادا ایستاده‌ام برایت" که یک گروه مدافع حقوق بشر است و خواستار دستگیری ترودو بودند، رخ داد. این گروه در سال ۱۹۸۲ جایگزین گروه "منشور حقوق" که ناظر اجرای قوانین در سطح فدرال و استانی بود شده است. در این درگیری چند زن در حال فروش اجناس از روی میزی در پیاده‌رو بودند که پلیس به آنها گفتند که هر چه زودتر باید میز جمع کنند و متفرق شوند زیرا قانونی که در ماه فوریه برای مقابله با تظاهرات تصویب شده بود هر گونه اعتراض آنها را غیرقانونی کرده، که این توضیح باعث فریادهای اعتراضی این گروه حقوق بشری شد که پلیس با شعار "حکومت قانون" آنها را عقب زده و متفرق کردند. یک زن که از ذکر نام خود امتناع کرد گفت: "هر کاری که مقامات انجام می‌دهند نقض حقوق همه ماست. ما باید به وظیفه خود عمل کنیم، به مجلس برویم افرادی که این استبداد را بوجود آورده‌اند را برکنار کنیم".

برای طرفداران روز کانادا، امروز چگونه بود؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال، اکثریت جمعیت که موافق روز کانادا بودند در مرکز شهر جمع شدند تا از هوای گرم زیر آسمانی که اواخر بعدازظهر آفتابی می‌شد لذت ببرند. خانواده‌ها در خیابان‌های بسته شده برای جشن قدم می‌زدند و بستنی می‌خوردند، عکس می‌گرفتند و اجراهای خیابانی را نظاره می‌کردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 1, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به