نمایندگان کمیته عملیات و برآورد مجلس کانادا گفتند که خواستار شهادت دومینیک بارتون بلندپایه‌ترین مدیر اجرایی این شرکت در کانادا که قبلا مدیر عامل جهانی شرکت بود نیز هستند
قرار است هفت وزیر ارشد دولت در مقابل یک کمیته مجلس حاضر شده و توضیح دهند چرا از زمان روی کار آمدن دولت ترودو در سال ۲۰۱۵، وزارتخانه‌های آنها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قرارداد مشاوره با شرکت "مک کینزی" منعقد کرده‌اند.
این تحقیقات پس از آنی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها فاش کردند که دولت لیبرال ترودو قرارداد تجاری ۶۶ میلیون دلاری با این شرکت امضاء کرده که با در نظر گرفتن قراردادهای دیگر در ماه‌های اخیر، ارزش آنها به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قراردادهای ۱۰۰ میلیون دلاری کانادا با شرکت مک کینزی؛ ۷ وزیر برای شهادت در مجلس احضار شدند
مک کینزی، یک شرکت آمریکایی‌ست با ۳۰,۰۰۰ مشاور در ۱۳۰ دفتر در ۶۵ کشور جهان که به نهادهای خصوصی و دولتی مشاوره ارائه می‌دهد. در ۹ سال حکومت دولت هارپر، این شرکت توانسته بود ۲.۲ میلیون دلار قرارداد با دولت کانادا ببندد که با روی کار آمدن ترودو این رقم به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. این وزرا قرار است در مجلس شهادت دهند: "مونا فورتیه" وزیر و رئیس هیئت خزانه داری؛ "هلنا ژاک" وزیر خدمات عمومی و تدارکات؛ "کریستیا فریلند" معاون نخست وزیر و نیز وزیر دارایی؛ "آنیتا آناند" وزیر دفاع؛ "شان فریزر" وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی؛ "ژان ایو دوکلوس" وزیر بهداشت؛ "مارکو مندیچینو" وزیر ایمنی عمومی.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نمایندگان کمیته عملیات و برآورد مجلس کانادا گفتند که آنها می‌خواهند شهادت "دومینیک بارتون" بلندپایه‌ترین مدیر اجرایی این شرکت در کانادا که قبلا مدیر عامل جهانی شرکت بود را نیز بشنوند. بارتون که ۳۰ سال در این شرکت کار کرده، در سال ۲۰۱۸ این شرکت را ترک کرد و در سال ۲۰۱۹ به عنوان سفیر کانادا در چین منصوب شد. وی دو سال این سمت را در اختیار داشت و سپس برای پیوستن به شرکت معدنی "ریوتینتو" از سمت خود استعفا داد. وی در مدت خدمتش در چین درگیر آزادی دو کانادایی (که هر دو نام اول مایکل داشتند) محبوس در آن کشور و آزادی مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا بود و موفق به سرانجام رسانیدن این کار دیپلماتیک پیچیده شد. وی تحت فشار شدید آمریکا مجبور به استعفا شد؛ برای خواندن خبر کامل آمریکا سفیر کانادا در چین را مجبور به استعفا کرد، اینجا را کلیک کنید. بارتون معتقد به ارتباط با چین بر اساس منافع کانادا بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اعضای این کمیته تا روز سه‌شنبه، ۲۴ ژانویه فرصت دارند تا لیست شاهدان دیگر را نیز ارائه کنند. کمیته استماع از ۳۰ ژانویه تا ۳ فوریه آغاز به کار خواهد کرد و انتظار می‌رود هر یک از وزرا بیانیه افتتاحیه را ارائه دهند و با سه دور سوال روبرو شوند که شهادت هر یک از آنها کمی بیشتر از یک ساعت طول خواهد کشید. نمایندگان مجلس در این کمیته همچنین خواستند تا کلیه بخش‌های دولتی، همراه با شرکت‌های تابعه و نیز خود شرکت مک کینزی اسناد دقیق خود را از سال ۲۰۱۱ به کمیته ارائه دهد همراه با کلیه ارتباطات و مکاتبات متعلقه.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
هر آنچه از شرکت مک کینزی باید بدانید
شرکت مک کینزی در نوسازی نیروی دریایی سلطنتی کانادا، ارتقای تنوع فرهنگی در وزارت دفاع ملی و سیستم مدیریت شکایات سوء رفتارهای جنسی ارتش کانادا نقش داشته است. این شرکت در سال‌های اخیر به بسیاری از دولت‌های سایر کشورها، از جمله دولت‌های ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و مکزیک، درباره چگونگی مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ و کرونا مشاوره داده است.
اما مجلس سنای کشور فرانسه شرکت‌های مشاوره‌ای مانند مک کینزی را به تضعیف حاکمیت ملی و وابسته سازی دولت به خودشان متهم کرده است. این شرکت در فرانسه به دلیل پرونده‌های مالیاتی، اعطای قراردادهای مختلف و نقشش در کمپین‌های انتخاباتی امانوئل مکرون رئیس جمهور کنونی فرانسه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ تحت بازجویی قرار گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دولت‌های استانی کبک و انتاریو نیز مک‌کینزی را استخدام کردند تا به آنها درباره مقابله با کرونا مشاوره دهد و به آن‌ها کمک کند تا برای بهبود اقتصادی برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, January 19, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به