کادیزا سلطانا، امیره عباس و شامیما بیگم سه دختر نوجوانان انگلیسی را که غیب شده و از طریق ترکیه به داعش پیوسته بودند در جهان مشهور گشت و باعث اجرای برنامه نظارتی بر مردم انگلیس به هزینه مالیات دهندگان شد
طبق گزارشات امروز، سرویس جاسوسی کانادا با اسناد زیادی متهم شده که یک مامور سازمان جاسوسی او "کادیزا سلطانا"، "امیره عباس" و "شامیما بیگم" سه دختر نوجوانان انگلیسی را که غیب شده و از طریق ترکیه به داعش پیوسته بودند را گول زده و برای داعش قاچاق کرده است. رفتن این دختران از انگلیس به داعش در سوریه چندین روز خبر اول دنیا بود در حالیکه کشورهای غربی با نشان دادن آنها در فرودگاه ترکیه، همگی یکصدا در حال جنگ با داعش بودند.
کانادا تا امروز این موضوع را مخفی کرده بود تا اینکه اسنادش در کتابی جدید چاپ شده و ترودو امروز در اینباره امروز گفت که کانادا باید خلاق باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
امروز لو رفت و افتضاح شد: سازمان جاسوسی کانادا کودکان دختر انگلیسی را برای داعش قاچاق می‌کرد؛ ترودو: خلاقیت داشتیم
کتابی که اخیرا درباره آژانس‌های اطلاعاتی غربی چاپ شده می‌گوید، در حالی که پلیس در بریتانیا در سال ۲۰۱۵ در جستجوی سه دختر مدرسه‌ای بود که خانه‌های خود را در لندن ترک کردند، مقامات اطلاعاتی و دیپلماتیک کانادا اطلاعاتی در مورد اینکه آن‌ها کجا بودند و چگونه به آنجا رسیدند را پنهان کردند، خوب به عبارت بهتر کانادا خودش در حال قاچاق آنها بوده و چیزی نگفته است. طبق این ادعاها که در "ریچارد کرباج" که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ گزارشگر امنیتی روزنامه "ساندی تایمز" بریتانیا بود، در کتاب جنجالی "تاریخ مخفی پنج چشم" نوشته که انگلیس حتی در این زمینه با کانادا همکاری کرده تا نقش کانادا در این قاچاق انسان‌ها، آنهم دختران کودک انگلیسی برای داعش مخفی بماند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در آن زمان کانادا با رهبریت "استفن هارپر" نخست وزیر محافظه‌کار خود بخشی از ائتلاف نظامی بود که با دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق می‌جنگید. هارپر اکنون به جمع جاسوسان بزرگ اسرائیل پیوسته است. جاستین ترودو، نخست وزیر دولت لیبرال کنونی کانادا امروز در پاسخ به سوالی در اینباره "قاچاق کودکان غربی در فرستادن آنها به میدان جنگ داعش" را اصلا انکار نکرد و ادعای مستندات این کتاب جدید را نیز زیر سوال نبرد و در عوض گفت که سازمان جاسوسی کانادا باید در "جنگ علیه تروریست‌ها انعطاف‌پذیر و خلاق باشد". وی نگفت که قاچاق کودکان برای تروریست‌ها تحت پوشش، مامور و مدارک کانادایی چگونه به معنای جنگ با آنهاست و اساسا نقش و ارتباط کانادا با داعش چگونه بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وقتی از ترودو امروز چهارشنبه در اینباره سوال شد، وی گفت: "ما در دنیای خطرناکی زندگی می‌کنیم، مبارزه با تروریسم مستلزم آن است که سرویس‌های اطلاعاتی ما با روش‌های انعطاف‌پذیرانه و با خلاقیت به کار خود ادامه دهند... البته ما در هر مرحله در این راه تابع قوانین سختگیرانه، اصولی و با ارزش‌های انسانی هستیم، ارزش‌هایی که رعایت آنها برای کانادایی‌ها عزیز است". از سوی دیگر "مارکو مندیسینو" وزیر ایمنی عمومی، همراه با وزارت امنیت عمومی کانادا، و نیز وزارت امور خارجه همه سوالات مربوط به نقش خود را به سرویس اطلاعات امنیتی کانادا (موسوم به سی‌اس‌آی‌اس یا سیسس) ارجاع دادند و چیزی نگفتند. "براندون شامپاین" سخنگوی سرویس اطلاعات امنیت کانادا نیز به سادگی می‌گوید: "من نمی‌توانم علنا در مورد جزئیات تحقیقات، منافع عملیاتی، روش‌ها یا فعالیت‌های خودمان اظهار نظر کنم یا آنها را تایید یا رد نمایم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
قاچاق دختران کودک توسط کانادا برای داعش
این اطلاعات از آنجایی مهم و بحث‌برانگیز است که شامیما بیگم یکی از آن کودکان ۱۵ ساله قاچاق شده، اکنون در داخل اردوگاهی در سوریه تابعیت بریتانیایی‌اش بعلت "حمایت از داعش" سلب شده و در حال مبارزه با دولت‌های بریتانیا و کانادا برای اثبات نقش آنها در قاچاق خود است تا بتواند به انگلیس باز گردد. بخشی از استدلال‌های شامیما اینست که وی می‌گوید او "قربانی قاچاق انسان توسط کانادا" شده است. "تسنیم آکونجی" وکیل شامیما می‌گوید که کانادا عملا اقدام به قاچاق انسان از یک کشور دیگر غربی برای تروریست‌ها کرده و افزوده: "کانادا تحت نام «جمع‌آوری اطلاعات» عملا کودکان انگلیسی را دستگیر کرده {گرفته و گول زده} و آن‌ها را از طریق مرز سوریه برای تحویل به داعش قاچاق کرده است".
پس از این اتفاق علاوه بر همکاری انگلیس با کانادا، انگلیس با صرف میلیون‌ها پوند از بودجه عمومی و مالیات مردمش برنامه‌ای را برای "تحت نظر گرفتن مردم بصورت آنلاین و جلوگیری از پیوستن کودکان به داعش و نیز تربیت فرزندان این کشور" اجرا کرد که مورد تمجید داخل و خارج از این کشور قرار گرفت. وکیل شامیما می‌گوید: "فکرش را بکنید ما در همان حال و در همان زمان با کانادا داشتیم همکاری می‌کردیم و اطلاعات حساسی را بین خودمان {و داعش} داد و ستد می‌کردیم". کرباج می‌گوید که نقش کانادا در این قاچاق برای داعش به خوبی مستند شده است.
 
این کودکان چه می‌گویند؟
این شخص کانادایی که این عملیات قاچاق کودکان دختر از انگلیس برای داعش را انجام داده "راشد" نامیده می‌شود. خود بیگم اخیرا در مورد راشد به بی‌بی‌سی گفت: "او کل سفر از ترکیه به سوریه را سازماندهی کرد… فکر نمی‌کنم کسی بدون کمک قاچاقچیانی مانند وی اصلا می‌توانست خود را به سوریه برساند. او به افراد زیادی کمک کرده بود… ما فقط هر کاری را که او به ما می‌گفت را انجام می‌دادیم زیرا او همه چیز را می‌دانست و همه چیز داشت، ما هیچ چیزی نمی‌دانستیم".
 
داستان کامل: عامل جاسوسی کانادایی که کودکان انگلیسی را برای داعش قاچاق می‌کرد کیست و چگونه عمل می‌کرد؟
موضوع نقش راشد برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ پس از ناپدید شدن بیگم به همراه همکلاسی‌هایش امیرا عباس ۱۵ساله و کادیزا سلطانا ۱۶ساله فاش شد. این موضوع برای روزهای پیاپی خبر اول جهان شده بود. این سه نفر خانه‌های خود را در انگلیس ترک کرده، به ترکیه رفتند تا به دولت اسلامی که به داعش نیز معروف است بپیوندند، و در ترکیه بود که برای اولین‌بار با راشد ملاقات کردند. راشد با کلیه مدارک لازمه آنها را به مناطق تحت کنترل داعش قاچاق کرد. البته او توسط پلیس ترکیه دستگیر شد اما اکنون از سرنوشت وی چیزی در دست نیست.
رسانه‌های ترکیه در همان سال ۲۰۱۵ اطلاعاتی را در اینباره افشا کردند که هرگز در رسانه‌های غربی توجه نگرفت و نوشتند که راشد اسنادی از جمله عکس و فیلم داشته که فعالیت‌های او را در اینباره فاش می‌کند. از جمله این اسناد ویدئویی‌ست که نشان می‌دهد وی در سال ۲۰۱۳ هنگام درخواست پناهندگی در کانادا توسط مقامات جاسوسی کانادا جذب شده و طی بازداشتش به پلیس ترکیه در آن زمان گفت که در ازای دریافت اطلاعاتی درباره داعش، شهروندی کانادا را اخذ کرده است.
پس از آن بود که او شروع به کار برای سازمان جاسوسی کانادا می‌کند و اطلاعات و اسناد را از طریق سفارت کانادا در اردن منتقل می‌کرده که در آن زمان سفیرش یک افسر سابق نیروی پلیس سلطنتی کانادا که محافظ ارشد سابق شخصی استیون هارپر نخست وزیر آن زمان بود اداره می‌شد. این سفیر بعنوان "محافظ شخصی و نه افسر نیروی پلیس یا جاسوس" استوارنامه گرفته است.
راشد به عنوان یک دندانپزشک سوری، معروف به "محمد مهمت رشید" و یا "دکتر مهمت رشید" شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۳ در جریان جنگ داخلی از سوریه فرار کرد، به اردن رفت و سپس از کانادا در سفارت این کشور در "امان" پایتخت اردن شهروندی کانادا گرفته، سپس برای چند ماه به کانادا سفر کرده و بعد به خاورمیانه بازگشت تا به عنوان جاسوس و نیروی کانادا در قاچاق انسان برای داعش کار کند. راشد خودش اعتراف می‌کند که در ازای بررسی، پیدا کردن و قاچاق انسان در تامین نیروی خارجی برای داعش حداقل به ۱۵ نفر از کشورهای غربی کمک کرده و مستقیما از سازمان جاسوسی کانادا برای این کار پول گرفته است.
 
فقط کانادا نیست، پنج کشور دیگر غربی نیز با سند افشا شده‌اند
کتاب "تاریخ مخفی پنج چشم" تمام این اطلاعات افشا شده توسط راشد و رابطه‌اش با کانادا را منتشر کرده و شرح می‌دهد که این موضوع مختص کانادا نیست بلکه "پنج کشور چشم" که شامل سازمان‌های اطلاعاتی متحد کانادا، ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند می‌شود در اینگونه موارد با یکدیگر همکاری داشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کرباج می‌نویسد که راشد اطلاعات پاسپورت، مشخصات چمدان، عکس‌ها و اطلاعات دیگر از جمله جزئیات بیگم و دوستانش را نیز برای کانادا ارسال کرده، با این حال، جزئیات سفر دختران تا چهار روز پس از عبور آنها از مرز سوریه و رسیدن موفق به داعش به کانادا نرسیده بود. او می‌گوید: "هفت سال است که کانادایی‌ها این موضوع را پنهان کرده‌اند. بنظرم مخفی‌کاری آنها حتی بدتر از جرمی‌ست که آنها مرتکب می‌شوند زیرا جهان از آنها انتظار رفتاری انسانی دارد و نه همکاری کامل با تروریست‌ها و جنایتکاران".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 31, 2022 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به