بجز این مورد، چندین مورد مشابه دیگر در مجلس و دوبار توسط خود ترودو رخ داده است
"مری نگ"، وزیر تجارت بین‌الملل، روز سه‌شنبه پس از اینکه کمیسیونر اخلاق فدرال به این نتیجه رسید که با اعطای قرارداد به یکی از دوستانش قوانین را زیر پا گذاشته است، عذرخواهی کرد. کمیسر می‌گوید وی مرتکب تضاد منافع شده است.
این اولین بار نیست که یک وزیر کابینه لیبرال جاستین ترودو با چنین احکامی مواجه می‌شود و حزب محافظه‌کار نیز به شدت به وی حمله کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مری نگ‌ وزیر تجارت کانادا با اعطای یک قرارداد‌ به یکی از دوستانش‌، قوانین اخلاقی را‌ زیر پا گذاشت
"ماریو دیون"، در پاسخ به شکایتی که "جیمز بزان"‌ نماینده محافظه‌کار فدرال و منتقد اخلاق سابق این حزب، در ماه می ارائه کرده بود، گزارش خود را در رابطه با دادن این قرارداد توسط نگ به دوستش منتشر کرد. دفتر مری نگ در بهار ۲۰۲۰ قراردادی را که ارزش آن کمتر از ۱۷,۰۰۰ دلار بود، با شرکت روابط عمومی "پامپ‌اند سرکمیستنس" منعقد کرده بود. در واکنش به شیوع کرونا در آپریل ۲۰۲۰، این قرارداد شامل دریافت سریع خدمات آموزشی رسانه‌ای برای کمک به وزیر نگ بوده است. جیمز بزان با توجه به وجود دوستی بین نگ و "آماندا آلوارو" بنیانگذار این شرکت، نگرانی‌هایی را در مورد نقض احتمالی قوانین تضاد منافع مطرح کرد و در گزارش خود گفت که با نگ و آلوارو که نزدیک به ۲۰ سال یکدیگر را می‌شناختند، مصاحبه کرده و ارتباط بین آنها را "رفاقت" توصیف کرد. دیون مشخص کرد که رابطه دوستی آنها بر اساس تعاریف، با قانون تضاد منافع سازگار است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دیون گفت پیش از اینکه دفتر نگ قراردادی را با شرکت آلوارو امضا کند، در مارس ۲۰۲۰ زمانی که کشور برای اولین بار با همه‌گیری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کرد، نگ یک مکالمه تلفنی غیررسمی با دوستش را آغاز کرد و درباره رسیدگی به کانادایی‌ها و مشاغل به بهترین شکل در این وضعیت صحبت کرد. دیون گفت: "در خصوص این مکالمه تلفنی هر دو می‌گویند که درباره قراردادی صحبت نکرده‌اند و نگ می‌گوید که کل پروسه این کار به رئیس دفترش که از دوستی آنها آگاه بود، محول شد". به گفته کمیسر، بر اساس اسناد ارائه شده توسط خانم نگ و خانم آلوارو، به نظر نمی‌رسد که نگ در بحث‌های بعدی مذاکرات در مورد شرایط نهایی قرارداد بین دولت و شرکت آلوارو شرکت کرده اما او به این نتیجه رسیده که وزیر با ناتوانی در انصراف خود از پروسه‌ای که منجر به تصمیم برای اعطای این قرارداد شده، بخشی از این قانون را زیر پا گذاشت. نگ نیز در طول تحقیقات این موضوع را تصدیق کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دیون گزارش داد که در جریان تحقیقات، نگ فاش کرده است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز قراردادی با دولت به مبلغ ۵,۸۴۰ دلار بسته است. دیون روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: "خیلی ساده است، هیچ بهانه‌ای برای قرارداد بستن با شرکت یک دوست وجود ندارد" و افزود: "از وزیران انتظار می‌رود تا بالاترین استانداردهای پاسخگویی، از جمله استانداردهای مندرج در قانون تعارض منافع را رعایت کنند. رعایت این قانون شرط انتصاب و استخدام برای همه صاحبان مشاغل دولتی است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
نگ مسئولیتش را پذیرفت
نگ روز سه‌شنبه در طول دوره سوال در مجلس نمایندگان گفت که "مسئولیت کامل" این مساله را می‌پذیرد و تصدیق کرد که او باید از فرآیند تصمیم‌گیری در مورد قرارداد صرف‌نظر می‌کرد. وی گفت: "هیچ‌وقت و برای هیچ‌کس قصد استفاده از سود نامناسب وجود نداشته است، متاسفم و دیگر تکرار نخواهد شد". وی یک بیانیه رسمی پذیرش و عذرخواهی نیز روی توئیتر خود گذاشت.
"پیر پویلیور" رهبر محافظه‌کاران فدرال در مجلس کانادا، جاستین ترودو نخست‌وزیر را با این سوال که آیا نگ ملزم به بازگرداندن پول پرداخت شده به شرکت آلوارو است یا خیر تحت فشار گذاشت. ترودو این سوال را کنار گذاشت و به جای آن بیانیه‌ای درباره پیروزی لیبرال‌ها در دوشنبه شب در انتخابات انتاریو را خواند.
 
چندین مورد مشابه دیگر در مجلس و دوبار توسط خود ترودو
ترودو خودش کسی‌ست که پیشتر مرتکب تضاد منافع شده است. وی با پذیرش سفر به جزیره خصوصی آقاخان در سال ۲۰۱۷ به دلیل نقض این قانون مجرم شناخته شد و کمیسر اخلاق مجددا در سال ۲۰۱۹ او را به خاطر نقشش در رسوایی "اس‌ان‌سی – لاوالین" محکوم کرده است. اما در سال ۲۰۲۰، زمانی که دولت یک قرارداد لغو شده را به موسسه خیریه "دبلیو ای"، که خانواده نخست وزیر با آن در ارتباط هستند، اعطا کرد، دیون ترودو را متخلف اعلان نکرد و تخلف را به "بیل مورنو" وزیر دارایی نسبت داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در سال ۲۰۱۸ نیز دیون حکم داد که "دومینیک لبلان" وزیر امور بین‌دولتی، با تایید مجوز "ارکتیک سرف کلم" به شرکتی که یکی از اعضای خانواده‌اش در آن کار می‌کرد، قوانین تضاد منافع را نقض کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 14, 2022 - 08:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به