پیشنهاد افزایش بودجه مخارج بهداشتی پزشکی استان‌های کانادا در طی ۱۰ سال آینده توسط نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلان شد که طی آن باید استان‌ها خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند
پس از یک جلسه در سه روز پیش بدون اعلان رقم پیشنهادی کمک، و سپس جلسه دیروز که در آن پیشنهاد افزایش بودجه مخارج بهداشتی پزشکی استان‌های کانادا در طی ۱۰ سال آینده توسط نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلان شد، این نخست‌وزیران استانی به جلسه‌ای فوری برای بررسی رفتند.
در پایان این جلسه نخست‌وزیران استانی پیشنهاد دولت فدرال کانادا را برای مراقبت‌های بهداشتی‌ پذیرفتند و گفتند اکنون، تمرکز خود را بر روی ‌امضای توافق‌نامه‌های دوجانبه مربوطه با دولت فدرال، معطوف کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
‌نخست‌وزیران استانی کانادا پیشنهاد دریافت پول بیشتر از ترودو برای مخارج پزشکی را پذیرفتند؛ در مقابل آنها باید برای شما چکار کنند؟
"هدر استفانسون"، رئیس شورای فدراسیون و نخست‌وزیر "منیتوبا"، روز دوشنبه در برنامه "پاور پلی‌ ویت واسی کپلوس" گفت: ‌"ما موافقت کردیم که بودجه فدرال را بپذیریم." ‌پیشنهاد بزرگ ۱۹۶.۱ بیلیون دلاری دولت فدرال کانادا برای کمک به سیستم‌های بهداشتی استان‌ها و قلمروهای کشور که در جلسه حضوری با نخست‌وزیران ارائه شد، شامل افزایش بودجه سالیانه دریافت شده تک‌تک آنها از بودجه کل کشور (موسومو به سلامت کانادا CHT) و همچنین ۲۵ بیلیون دلار برای معاملات دوجانبه متناسب با نیازهای سیستم مراقبت بهداشتی هر استان و منطقه بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"استفانسون" گفت: بودجه ۴۶.۲ بیلیون دلاری نخست وزیران، همه نگرانی‌های آنها را برطرف نمی‌کند، بنابراین آنها همچنان قصد دارند تا ترودو را برای رسیدگی به شرایط خاصی مانند چالش‌های پایدار و طولانی مدت تحت فشار قرار دهند. نخست‌وزیران برای مطرح کردن این مسئله به دولت فدرال نامه خواهند نوشت، تا پس از انقضای این قرارداد ده ساله همچنان بتوانند تضمین پایدار مالی در دریافت میزان پول دریافتی خود را داشته باشند و یکدفعه‌ای با افت شدید دریافتی مواجه نشوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
هدر گفت: "در حال حاضر ۴۶ بیلیون دلار روی میز وجود دارد، ۴۶ بیلیون دلار بیشتر از آنچه دولت فدرال قبلا روی میز می‌گذاشت. ما این را گامی در مسیر درست می‌دانیم و بنابراین آن را می‌پذیریم". افزایش بودجه‌های بهداشتی و اجتماعی کانادا از سوی "جگمیت سینگ" و حزب نیودموکرات بعنوان اهرم فشار علیه دولت اقلیت لیبرال ترودو به کار می‌رود. تاکنون دو طرح حمایت دولت فدرال کانادا از بهداشت دندان و مهد کودک‌ها با قرارداد بین این دو حزب مبنی بر پیاده کردن آن توسط لیبرال‌ها در ازای حمایت نیودموکرات‌ها از حکومت لیبرال‌ها و عدم سقوط دولت اقلیت، پیش رفته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
قسمت‌های اصلی پیشنهاد فدرال:
این تصمیم پس از یک جلسه مجازی و با حضور نخست‌وزیران، پس از فرصت یک هفته‌ای رهبران استانی و قلمروی برای بررسی پیشنهاد ترودو و رسیدگی دقیق به انتظارات و پذیرفتن مسئولیت‌هایشان در روز دوشنبه اتخاذ شد. در حالی که ترودو تعهد دولت خود را با عنوان "سرمایه‌گذاری بزرگ فدرال در بخش مراقبت‌های بهداشتی" عنوان کرده، نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این پیشنهاد، تقاضای استان‌ها برای افزایش کلی و انتقال کمک‌ها به بودجه ثابت سلامت کانادا را برآورده نمی‌کند، و همین امر باعث می‌شود تا اتاوا سالانه ۲۸ بیلیون دلار اضافی هزینه کند. این پیشنهاد شامل:

  • افزایش فوری و "بی‌قید و شرط" ۲ بیلیون دلاری سلامت کانادا برای رسیدگی به شرایط پُرفشار و سخت بیمارستان‌های کودکان، اورژانس‌ها و مراکز جراحی است.
  • افزایش ۵% بیشتر سلامت کانادا طی ۵ سال آینده، بصورت یک پرداخت سالیانه خواهد بود که قرار است پس از پنج سال کاملا در داخل بودجه سلامت کانادا پیاده شود تا ۱۷.۳ بیلیون دلار را در مدت ۱۰ سال تامین کند.
  • ۲۵ میلیارد دلار در مدت ۱۰ سال و برای معاملات دوجانبه ۱۰ ساله هر استان و منطقه، در ارتباط با اولویت‌های مشترک، مانند: دسترسی به سلامت خانواده، سرمایه‌گذاری در سلامت روان و خدمات سوء‌ مصرف مواد و نوسازی سیستم اطلاعات سلامت مصرف می‌شود.

 
چه تغییری باید برای کانادایی‌ها رخ دهد؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

استفانسون در پاسخ به این سوال که چه چیزی تغییر کرده گفت: کانادایی‌ها می‌خواهند ببینند که دو سطح دولت برای رسیدگی به نگرانی‌های مبرمی که وضعیت مراقبت‌های بهداشتی کانادا درگیر آن است، با هم همکاری می‌کنند. "ژان ایو دوکلو" وزیر بهداشت و "دومینیک لبلان‌" وزیر امور بین‌دولتی، گفتند: این یک پیشنهاد بلندمدت برای دولت‌های استانی و منطقه‌ای است که "برنامه‌هایی عملی" تهیه کنند و ضمن آن نحوه استفاده از بودجه و اندازه‌گیری بهبود سیستم‌های خود در مواردی که در ادامه نام برده شده را توضیح دهند. آنها باید بتوانند در موارد زیر در زندگی کانادایی‌ها تغییر ایجاد کنند:

  • تعداد درست و دقیق پزشکان خانواده، پرستاران، و پرستاران شاغل در هر استان و منطقه و کارکرد آنها را مشخص کنند.
  • درصد کانادایی‌هایی که به تیم بهداشت خانواده و یا پزشک خانواده دسترسی دارند و بهبود می‌یابند را روشن کنند.
  • میزان جراحی‌های عقب مانده به دلیل کووید ۱۹ را افزایش دهند.
  • میانگین زمان انتظار برای خدمات بهداشت روانی جامعه و سوء مصرف مواد مخدر را کاهش دهند.
  • درصد کانادایی‌هایی که می‌توانند به صورت الکترونیکی به پرونده سلامت خود دسترسی داشته باشند را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 14, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به