پلیس کانادا در حال نظاره ورود فوج پناهندگان از آمریکا به کاناداست
بنا به گزارش‌ها و آمارها، پناهجویان ورودی به کانادا، اکنون به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسیده‌اند.
از زمانی که دولت در سال ۲۰۱۷ شروع به ردیابی پناهندگان کرده، تعداد پناهجویانی که از مرزهای کشور گذر می‌کنند، به بالاترین حد رسیده و کلیه رکوردها را شکسته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هجوم بی‌سابقه پناهنده‌ها به کانادا
در هشت ماه اول سال ۲۰۲۲، پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید حداقل ۲۳,۳۵۸ پناهجو که از مرزهای غیررسمی وارد کشور می‌شدند را رهگیری کرده، که این آمار ۱۳% بیشتر از تعداد سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۷ مرزهای کانادا با موج بزرگی از پناهندگان آمده از آمریکا، عمدتا در مرزهای کبک (جاده روکسام) و انتاریو (مسیر یورک) به واسطه سیاست‌های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق روبرو بود. وضعیت قانونی پناهنده‌های بین دو کشور آمریکا و کانادا همواره مورد اختلاف بین دو کشور بوده است. این افزایش ورود نامنظم پناهنده‌ها از آمریکا به کانادا در حالی اتفاق می‌افتد که کانادا آماده می‌شود تا در دادگاه عالی از توافقنامه موسوم به "کشور ثالث امن" با ایالات متحده دفاع کند که بر اساس کانادا می‌تواند پناهجویانی که قصد عبور مرز معمولی را دارند، برمی‌گرداند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بنا به این قانون، پناهجویان از مرزهای معمولی عبور می‌کنند و خود را به پلیس تحویل می‌دهند تا درخواست پناهندگی خود را تسلیم دولت کانادا کنند. کانادا در تلاش است تا این توافقنامه را تمدید کند تا بتواند آنرا در سراسر مرز زمینی بطور موثری اعمال کند. "جیمی چای یون لیو" استاد حقوق مهاجرت دانشگاه اتاوا می‌گوید که این موج هجوم پناهنده‌ها می‌تواند به دلیل رفع محدودیت‌های مرزی کرونا باشد و افت پناهندگان در دو سال گذشته عمدتا به دلیل کرونا بوده است. وی می‌افزاید: "من فکر می‌کنم دوباره سفرها شروع شده، مردم دوباره در حال حرکت هستند، از جمله پناهندگان".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما کارشناسان مهاجرت می‌گویند این افزایش نشانه دیگری دارد که نشان می‌دهد وقتی کشورهایی مانند کانادا و ایالات متحده موانعی را برای ورود منظم و با برنامه مهاجران ایجاد می‌کنند، مردم به صورت پناهنده و دیگر روش‌ها وارد کشور می‌شوند. "جانت دنچ" مدیر اجرایی شورای پناهندگان کانادا، که دولت کانادا را به دادگاه می‌کشاند، می‌گوید: "اگر کانادا نمی‌خواهد با از مرز گذرکنندگان برخورد کند، چاره‌ای جز لغو توافقنامه کشور ثالث امن با آمریکا و دیگر کشورها را ندارد. توافقنامه کشور ثالث امن حقوق مردم را نقض می‌کند و به همین دلیل باید لغو شود. از منظر اجرایی، لغو این توافقنامه به معنای پایان ورود پناهندگان معنای بسته شدن جاده روکسام و مسیر یورک است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در اوایل سال جاری، دولت فدرال، ۱,۹۲۲ پناهجو را از کبک به استان همجوارش یعنی انتاریو منتقل کرد، زیرا دولت کبک اعلام کرد نمی‌تواند این حجم از پناهندگان را مدیریت کند. "پی‌یر لوک بوچارد" وکیل دعاوی می‌گوید آنچه او در این فصل تابستان دیده، وی را از پا انداخته است. او گفت که حدود ۱۴۰ پرونده فعال پناهندگی دارد، پناهندگانی از غنا، کلمبیا و چاد گرفته تا ونزوئلا. وی می‌افزاید که رسیدگی به پرونده‌ها بسیار طولانی شده و دریافت انواع مجوزها برایشان ناامیدش کرده و این فقط یک نتیجه به بار می‌آورد: رها کردن پناهندگان در سیستم کمک‌های اجتماعی دولتی.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, September 30, 2022 - 04:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به