خود اداره مالیات کانادا تحت دو بازرسی گسترده به ظن دو اتهام مختلف است
یکی از نهادهای بازرسی اطلاعاتی کانادا، در پاسخ به اتهامات جهت‌گیری ضد مسلمانان و اسلام هراسی در رسیدگی به پرونده‌های موسسات خیریه اسلامی در اداره مالیات کانادا، به بررسی فعالیت‌های این اداره پرداخته است. سال‌هاست که مسلمانان می‌گویند موسسات خیریه آنها بسیار بیشتر از هر سازمان خیریه دیگری زیر ذره‌بین و فشار اداره مالیات قرار دارند.
از سوی دیگر اداره مالیات می‌گوید در حال بررسی دور دوم کارمندانی در درون خود است که در زمان شیوع کرونا علاوه بر کار در اداره مالیات، کمک‌های مالی دولت موسوم به "س‌رب" (CERB) را نیز گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
ناظر اطلاعاتی کانادا، عملکرد تبعیضی احتمالی علیه مسلمانان در اداره مالیات را بررسی می‌کند؛ ده‌ها کارمند اداره مالیات بعلت دریافت کمک کرونا در زمان کارشان بررسی و اخراج می‌شوند
روز سه‌شنبه، آژانس بررسی امنیت ملی و اطلاعات (ان‌اس‌آی‌آر‌ای) که یک نهاد بازرسی مستقل و خارجی است و وظیفه بررسی فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی کانادا و دسترسی نامحدودی به اطلاعات محرمانه و گزارشات به مجلس را دارد اعلام کرد که قصد دارد تا بخش تحلیل و آنالیز اداره مالیات را بررسی کند. نامه اعلان بررسی این آژانس امنیتی به اداره مالیات بخش موسوم به "باب همیلتون" که وظیفه رسیدگی به درآمدها را دارد ارسال شد. این بخش خیریه‌های ثبت شده را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا مطمئن شود درآمدهای آنها برای تامین مالی تروریسم استفاده نمی‌شود. این سازمان به حسابرسی بر اساس دلایل مشکوک و بحث‌برانگیز و هدف‌گیری غیرمنصفانه در برابر مؤسسات خیریه اسلامی، متهم شده است. این آژانس به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی خواهد داشت.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این آژانس امنیتی گفت که بررسی‌هایش روی فعالیت‌های امنیت ملی و تصمیم‌گیری‌های مربوط به موسسات خیریه کانادایی ثبت‌شده کانادا و ارزیابی منطقی بودن و ضرورت و انطباق آنها با قانون، تمرکز خواهد کرد. گروه بین‌المللی نظارت بر آزادی‌های مدنی طی گزارشی در سال ۲۰۲۱، می‌گوید: "بخش بررسی و تحلیل آژانس درآمد کانادا حسابرسی‌ها را با مسئولیت‌پذیری کم یا اعلان بررسی خود مختار، انجام داده است. این گروه گزارش داده است که ۷۵% از کل سازمان‌های خیریه‌ای که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ به واسطه حسابرسی و فشارهای اداره مالیات فعالیت‌هایشان را لغو کرده‌اند، مؤسسات خیریه مسلمان بوده‌اند. این زمان به دوران نخست وزیری "استفن هارپر" برمی‌گردد. "دایان لبوتیلیر" وزیر درآمد ملی گفت که از این تحقیقات استقبال می‌کند و گفت دولت کانادا در کنار جوامع مسلمان سراسر کانادا می‌ایستد و از آن‌ها حمایت می‌کند و بار دیگر بر تعهد خود برای محکوم کردن و مقابله با اسلام هراسی، خشونت ناشی از نفرت و تبعیض سیستمی، در هر زمان و هر کجا که رخ دهد، تاکید می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"نبیل سلطان" رئیس انجمن مسلمانان کانادا که یکی از بزرگ‌ترین موسسات مسلمانان است گفت: "ما می‌خواهیم تا حسابرسی‌ها تبعیض‌آمیز نباشد، می‌خواهیم با ما مانند مؤسسات خیریه سایر مذاهب در این کشور رفتار شود". وکیل این انجمن گفت که اداره مالیات کانادا اتهامات غیرقابل اثباتی را علیه این خیریه مطرح کرده و به روابط و مناسبات خارجی نابه‌جا و همچنین سوالاتی در مورد مزایای این خیریه برای برنامه‌های جوانان اشاره کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
شصت کارمند اداره مالیات در زمان کارشان کمک دولتی کرونا هم گرفته بودند
اداره مالیات کانادا می‌گوید پس از اینکه در ماه فوریه، دولت فدرال ۴۹ کارمند دولتی را که ادعا می‌شد در زمانی که هنوز در حال کار بودند کمک مالی دولت را هم گرفته‌اند، تصمیم دارد دور دوم بررسی این نوع پرونده‌ها را آغاز کند. این اداره گفت که یک رسانه کانادایی این سوء استفاده کارمندان این اداره را افشا کرده و اکنون قرار است که حداقل ۱۰ نفر از کارمندان این اداره مورد بررسی قرار گیرند.
"سیلوی برانچ" سخنگوی اداره مالیات گفت که این اداره تعداد نامعلومی از آن ۱۰ کارمند را اخراج کرده، اگرچه تعداد مشخصی را فاش نکرد و گفت که این تعداد "بسیار کم" است اما انتشار آن می‌تواند به نحوی منجر به شناسایی یک یا تعداد زیادی از کسانی شود که همین جرم را مرتکب شده‌اند و قبلا از این اداره رفته‌اند یا هنوز در حال کار هستند. پیشتر "مایکل کرام" نماینده محافظه‌کار، از اداره مالیات پرسیده بود که آیا این اداره نیز کارمندان متقلب خود را دستگیر کرده و اخراج کرده یا نه، که اداره مالیات بدون ارائه عدد دقیقی گفته بود که تعدادشان "خیلی زیاد نیست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


اداره مالیات تقریبا ۴۲,۰۰۰ کارمند دارد که مشخص شده تعدادی از آنها در زمانی که تحت استخدام این اداره بوده‌اند هم کمک‌های اولیه کرونا موسوم به CRA را گرفته‌اند و هم کمک‌های دوم مربوط به CERB را. در این دو گروه کمک‌های دولتی، دولت کانادا به هشت میلیون کارگر و کارمند و خانواده‌هایشان ۲,۰۰۰ دلار برای دوره‌های چهار هفته‌ای در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ کمک کرد تا بتوانند از نظر مالی سرپا بمانند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 15, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به