جیمز می‌گوید: "با ‌‌هواپیماهای بدون سرنشین، نمی‌توانید پنهان شوید‌، به خصوص در این زمان از سال که هیچ پوششی وجود ندارد
این هفته، "جان ایویسون" به دیگر کهنه سرباز نیروهای کانادایی از جمله "جیمز چالیس" که در اوایل سال جاری شش ماه را به آموزش سربازان و جنگیدن در خط مقدم اوکراین گذرانده، پیوست.
بازگشت او در کریسمس به کانادا همراه‌ست با خاطرات و واقعیاتی از این جنگ.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کدام درست است؟ سرباز کانادایی جنگجو در اوکراین با بازگشت به کانادا درباره کشته شدن بیشتر تیمش در جنگ می‌گوید
جیمز می‌گوید که کریسمس را با مادر و پسرهایش ‌در انتاریو سپری می‌کند، اما در اوایل سال نو دوباره به میدان جنگ در شرق اوکراین برمی‌گردد. گزارش ماه جون "نیویورک تایمز" نشان می‌دهد که نیروهای ویژه کانادا بعنوان بخشی از نیروهای ناتو به اوکراین سفر کرده و در حال جنگ در آن کشور هستند. این در حالی‌ست که نه ارتش و نه وزیر جنگ کانادا در این باره هیچ توضیحی نمی‌دهند. نیروهای ویژه فرانسه، انگلستان، لیتوانی و دیگر کشورها نیز اکنون در اوکراین هستند که البته آمریکا ۱۵۰ نیروی ثبت شده‌اش را قبل از جنگ از اوکراین خارج کرده و بنظر می‌رسد گروه‌های کنونی آمریکایی جنگنده در آن کشور "بطور داوطلب" در منطقه حضور یافته‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تضاد میان‌ کریسمس گرم و راحت کانادایی ‌و تصمیم برای بازگشت به منطقه جنگی ممکن است برای بسیاری از مردم غیرقابل توضیح به نظر برسد. اما "جیمز چالیس" در این خصوص به روشنی می‌گوید: ‌بعضی از مردم آشپز هستند، برخی معلم هستند، برخی برای شهر کار می‌کنند، برای من جنگیدن یک شغل است. ‌شما اگر نترسید بی‌معنی است، اما بعد از مدتی ‌برای شما ‌به یک شغل تبدیل می‌شود، بنابراین ترس به نوعی از بین می‌رود، که این نیز خطرناک است.‌ جنگ در اوکراین برای این مرد ۴۲ساله اهل «کوبورگ» اکنون شخصی شده زیرا او می‌گوید چیزهای زیادی را آنجا از دست داده است
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جیمز قبل از هدایت یک تیم ۱۵ نفره در منطقه خرسون جنوبی، ۳۰۰ جوان اوکراینی را آموزش داد. او می‌گوید: "ما واقعاً تاثیرگذار بودیم، اما زمانی که من به قصد خانه آنجا را ترک کردم، فقط ۸ نفر از ۱۵ نفر باقی‌مانده بودند. متأسفانه، دو روز بعد از اینکه من از هواپیما پیاده و وارد کانادا شدم، ‌سنگر آنها مورد اصابت قرار گرفت و فقط یک نفر از این تیم باقی مانده که‌ او هم در بیمارستان بستری‌ست و یک دستش را از دست داده است. او از بیمارستان با گریه با من تماس گرفت و برای از دست دادن همکارانش عذرخواهی می‌کرد". جیمز اعتراف می‌کند که از زمان بازگشت به کانادا روزهای سختی را پشت سر گذاشته و می‌گوید: "از زمانی که به خانه رسیدم کمی طول کشید تا احساسات و حالم‌‌‌ را مرتب کنم. ‌انتقال یکی پس از دیگری اجساد به بیرون از خط مقدم اثر زیادی روی شما به جا می‌گذارد و همواره فکر می‌کنی شاید بعدی تو باشی".

جنگ سنگین

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
جیمز می‌افزاید: "‌میزان بالای تلفات نیروهای اوکراینی نتیجه برتری روسیه در پوشش سنگین توپخانه است". روشی که در حال حاضر در جنگ با پهپادها کار می‌کند این است که ‌سربازان اوکراینی‌ به یک نقطه فرستاده می‌شوند تا با توپخانه و تانک‌ها بجنگند و تیم‌های دیگر برای مکان‌یابی و انهدام در موقعیت‌ دیگری قرار می‌گیرند تا مورد ردیابی و نابودی پهپادهای روسی قرار نگیرند اما ‌این مایه تاسف است‌، زیرا در جنگ شما ‌باید به افراد اجازه دهید تا بنا به ضرورت در حرکت باشند، این تنها راه منطقی برای پیشبردن جنگ است".
او می‌گوید: "با ‌‌هواپیماهای بدون سرنشین، نمی‌توانید پنهان شوید‌، به خصوص در این زمان از سال که هیچ پوششی وجود ندارد، نه پوشش درختی وجود دارد و نه پوشش حرارتی". وی افزود که برای آموزش سیستم‌های تسلیحاتی و شناسایی جدید به نیروهای تازه نفس ‌و همچنین همراهی آنها در ماموریت‌ها به منطقه دونباس می‌رود و گفت بزرگترین مشکل این است که اوکراینی‌ها به اندازه کافی توپخانه یا خودروهای زرهی ‌ندارند. او ادامه داد: "من با هیوندای سوناتا به خط مقدم می‌رفتم‌ که در پایان‌، پُر از ترکش شده و شیشه‌هایش شکسته شده بود، اما باور کنید یا نه، همین وسیله ‌چند بار زندگی من را نجات داده است".

حرف و عمل کانادا یکی نیست
جیمز می‌افزاید: "‌‌کانادا با وجود تعهد به ارسال ۵۰۰ میلیون دلار تجهیزات و اسلحه، حرفش را زده اما چیزی را در جبهه از تجهیزات کانادایی نمی‌توانی ببینی. من از اینکه کانادایی هستم احساس شرم می‌کنم. ما وسایل نقلیه زرهی زیادی داریم که در حال خارج شدن از رده هستند که قبلا همه کانادایی‌ها با پول مالیاتشان هزینه ساخت آنها را پرداخت کردیم و اکنون برای از رده خارج شدن آنها هم باید مجددا هزینه کنیم، در حالیکه می‌توانستیم آنها را به اوکراین بفرستیم".‌‌

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آیا منصفانه است که بگوییم کانادا کمتر از آنچه که وعده داده است کمک می‌فرستد؟ جیمز گفت: "صادقانه می‌توانم بگویم ‌بله، ‌من می‌دانم تجهیزات دیگری وجود دارد که می‌توانیم آنها را بفرستیم. ‌دیدن تفاوت آنچه که آنها در اخبار می‌گویند و‌ آنچه که ما در آنجا می‌بینیم، به نوعی دلسرد کننده است".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 17, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به