لیست اعلانی امروز ملانی جولی فقط شامل ۸ نفرست و مشخص نیست ۱۱ فرد و ۳ نهاد دیگر کدام‌ها هستند
"ملانی جولی" وزیر امور خارجه کانادا امروز پنجشنبه اعلام کرد که کانادا مقامات و نهادهای ایرانی بیشتری را به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌کند.
اعلان امروز ملانی شامل ۱۷ فرد و ۳ نهاد می‌شود که به گفته وزیر، طبق قانون مهاجرت و شهروندی تحریم می‌شوند و در نتیجه از ورود به کانادا یا انجام تجارت با اکثر شرکت‌های کانادایی منع می‌گردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا ۱۷ فرد و ۳ نهاد ایرانی جدید را تحریم کرد؛ چرا اینها قبلا تحریم نشده بودند؟
وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها مقامات ایرانی را هدف قرار می‌دهد که مرتکب نقض حقوق بشر علیه زنان و یا تداوم اطلاعات نادرست شده‌اند. جولی گفت که ذکر نام "سعید مرتضوی" دادستان پرونده زهرا کاظمی که دستور شکنجه زهرا کاظمی روزنامه‌نگار ایرانی کانادایی را صادر کرده بود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زهرا کاظمی در سال ۲۰۰۳ و زمانی که در حبس بود درگذشت. جولی که صبح پنجشنبه در "سئول" پایتخت کره جنوبی بود گفت: "پیام من به رژیم ایران این است که ما فراموش نکرده‌ایم و هرگز فراموش نخواهیم کرد و به همین دلیل است که این تحریم‌های جدید را اعمال می‌کنیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این اقدام به دنبال افزایش فشار محافظه‌کاران و اعضای ایرانی دیاسپورا در کانادا برای فهرست کردن کل این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی بود. دولت در توضیح خود افزوده که کانادا همیشه در کنار ایرانیان و قربانیان این رژیم، از جمله در کنار خانواده‌ها و عزیزان قربانیان سرنگونی پرواز اوکراینی خواهد بود و گفته تحریم‌های امروز به واسطه نقض فاحش حقوق بشر، از جمله علیه زنان ایرانی، و تداوم فعالیت‌های اطلاعات نادرست برای توجیه سرکوب و آزار و اذیت شهروندان رژیم ایران از سوی رژیم ایران، می‌باشد تا آنها از هیچ گونه حمایت اقتصادی یا اجتماعی از کانادا یا شهروندانش بهره نبرند یا از آن برخوردار نشوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تحریم‌های جدید علاوه بر ۲۵ فرد و ۹ نهادی است که دولت هفته گذشته تحریم کرد. در این فهرست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران؛ پیمان جبلی رئیس صدا و سیما؛ و حسین شریعتمداری، سردبیر روزنامه کیهان نیز قرار دارند. دفتر جولی می‌گوید کیهان مرتبا به انتشار یهودستیزی، انکار هولوکاست و تهدید متحدان کانادا می‌پردازد. "غلامرضا ضیایی" یکی از مقامات ارشد زندان؛ و "علی لاریجانی" مشاور ارشد دولت نیز در لیست هستند به همراه "منوچهر امان‌اللهی" یکی از فرماندهان نیروی انتظامی جنوب غرب ایران. این لیست شامل موارد زیر می‌شود، اما به لیست زیر محدود نخواهد بود:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
- سعید مرتضوی، دادستان دادگاه انقلاب ایران که دستور شکنجه زهرا کاظمی روزنامه‌نگار کانادایی - ایرانی را صادر کرد. کاظمی در سال ۱۳۸۲ بر اثر بدرفتاری در حین بازداشت درگذشت.
- امیر حاتمی، سرتیپ ارتش ایران، مشاور ارشد فرماندهی کل قوا و وزیر اسبق دفاع.
- حسین شریعتمداری، سردبیر کیهان روزنامه محافظه‌کار تحت کنترل دولت که به طور مرتب تبلیغات ضد یهود، از جمله انکار هولوکاست و تهدید علیه اسرائیل، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس را منتشر می‌کند.
- منوچهر امان‌اللهی فرمانده نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در جنوب غرب ایران.
- غلامرضا ضیایی، مدیر زندان‌های رجایی شهر (از مهر ۱۳۹۶ تا خرداد ۱۳۹۸) و اوین (از تیر ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹).
- پیمان جبلی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
- علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئول سابق سپاه و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، معروف به مجلس یا مجلس ایران.
- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱.
لیست منتشر شده دولت فقط شامل ۸ نفر بالاست و مشخص نیست ۱۱ فرد و ۳ نهاد دیگر کدام‌ها هستند. لیست‌های منتشر شده اخیر دولت کانادا از تحریمی‌ها اکثرا با تعداد کل اعلانی هم‌خوانی ندارد. بعلاوه اینکه مشخص نیست چرا افرادی مانند سعید مرتضوی، علی لاریجانی و حسین شریعتمداری اساسا تاکنون اصلا تحریم نشده بودند! این در حالی‌ست که "محمودرضا خاوری" و فرزندانش، "مرجان شیخ‌اسلامی آل‌آقا" و همسرش به راحتی در کانادا در حال تردد و بیزینس کردن هستند و ایرانیان سال‌هاست که تقریبا هر روزه از دولت می‌خواهند دارایی‌هایشان ضبط، خودشان دستگیر و از کشور اخراج شوند. اتاوا اما می‌گوید تلاش می‌کند قانون جدیدی را برای مصادره برخی دارایی‌ها و پخش کردن آن بین قربانیان و مدافعان حقوق بشر تدوین کند و یا حداقل دارایی‌های افرادی که در لیست تحریم قرار دارند را مسدود نماید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اگرچه قانون کنونی تحریم اعلانی، معاملات مربوط به افراد و نهادهای فهرست شده را ممنوع می‌کند و در واقع هر گونه دارایی را که ممکن است آنها در کانادا داشته باشند مسدود می‌نماید اما تکلیف افرادی که پیش از این وارد شده و شهروند کانادا نیز گشته‌اند را مشخص نمی‌کند. کانادا می‌گوید تا قبل از اقدامات امروز، ۶۶ فرد و ۱۷۰ نهاد ایرانی از جمله سپاه و دستگاه امنیتی، اطلاعاتی و اقتصادی رژیم را تحریم کرده بود.

پوشش کامل کانادا همراه با اعتراضات داخل ایران را اینجا بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 13, 2022 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به