این در حالی‌ست که قسمت اعظم آن از خزانه پرداخت می‌شود و نمایندگان برای مسافرت‌هایشان محدودیت‌هایی هم دارند
بر اساس آمار به دست آمده از گزارش هزینه‌های اعضای مجلس فدرال کانادا در نیمه اول سال ۲۰۲۳، آنها مجموعا بیش از ۱۴.۶ میلیون دلار برای سفرهایشان هزینه کرده‌اند که تقریبا ۱۰% بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
این در حالی‌ست که قسمت اعظم آن از خزانه پرداخت می‌شود و نمایندگان برای مسافرت‌هایشان محدودیت‌هایی هم دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
خرج‌های سنگین مسافرتی نمایندگان مجلس کانادا در ۶ ماه اول امسال به ۱۴.۶ میلیون دلار رسید
این آمار نشان می‌دهد که نمایندگان حدودا هر روز بیش از ۸۰,۰۰۰ دلار از پول مالیات‌دهندگان را برای هزینه‌های سفر از جمله بلیط هواپیما، حمل و نقل زمینی، اقامت و غذا برای خودشان، خانواده‌های نزدیک و کارکنانشان استفاده کرده‌اند. به‌طور متوسط، ۳۳۸ نماینده مجلس کانادا هر کدام بیش از ۴۳,۰۰۰ دلار برای سفرهای کاری خود از جمله رفت و آمد به حوزه انتخابیه خود، بین ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ خرج کرده‌اند که این رقم معادل بیش از ۷,۲۰۰ دلار در هر ماه است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
گزارش‌های رسیده از این هزینه‌ها همچنین نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس به دنبال محدودیت‌های سفر مرتبط با بیماری کووبد که از ۱۶ مارس ۲۰۲۰ تا ۱ اکتبر ۲۰۲۲ ادامه داشت، اکنون از محدودیت‌ها فارغ شده و دوباره در حال جابجایی هستند. هزینه‌های کل سفر آنها در آخرین سال مالی آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ بالغ بر ۲۷ میلیون دلار بوده که از هزینه‌های سال ۲۰۲۲ حدود ۹% بیشتر بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
این نوع اطلاعات شامل هزینه‌های سفر رسمی نخست وزیر "جاستین ترودو" و اعضای کابینه با هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی کانادا و وسایل نقلیه دولتی نمی‌شود که اگر آنها را وارد این محاسبات کنیم، مجموع آنها را بسیار بالاتر می‌برد. به دلایل امنیتی، نخست وزیران کانادا مجاز به پروازهای تجاری نیستند و به همین علت پروازهای آنها بین ۴ می‌تا ۲۱ سپتامبر سال جاری (طی ۵ ماه)، که شامل هزینه سوخت و پذیرایی برای سفرهای هوایی نخست وزیر و کارکنانش بوده، از ۱.۵ میلیون دلار فراتر رفته است (یطور متوسط، ماهی ۳۰۰,۰۰۰ دلار).
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
دو رهبر اصلی اپوزیسیون کانادا، بیشترین هزینه‌های سفر را داشته‌اند، "پی‌یر پولیور" رهبر محافظه‌کاران با ۲۴۷,۸۱۹ دلار و "جگمیت سینگ" رهبر نیودموکرات‌ها با ۱۷۷,۵۰۰ دلار، در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ هزینه کرده‌اند. رسیدهای سفر "ایو فرانسوا بلانشت"، رهبر کبکی‌ها هم به ۶۲,۹۰۰ دلار می‌رسد. به‌طور قابل‌توجهی، بسیاری از بزرگ‌ترین هزینه‌کنندگان سفر، کسانی هستند که یا نقش‌های برجسته‌ای در سیاست دارند یا از حوزه‌های انتخاباتی مانند شمال و شمال غرب می‌آیند که رفت و آمد آنها به اتاوا گران تمام می‌شود،
بدون احتساب رهبران احزاب، فقط هشت نماینده مجلس بیش از دو برابر میانگین ملی در همان دوره هزینه کردند، از جمله تعدادی از این نمایندگان که نماینده مناطق دورافتاده، شمالی و نیز نمایندگان ادمونتون، ونکوور و رجینا. جدای از رهبران حزب، تنها سه نماینده تقریباً سه برابر میانگین ملی خرج کردند: "مارلین گیل" نماینده کبکی‌ها در شمال کبک با ۱۷۱,۵۳۴ دلار ، "نیکی اشتون" نماینده حزب نیودموکرات در شمال "منیتوبا" با ۱۳۱,۵۲۷ دلار و "تیم اوپال" نماینده محافظه‌کار و معاون رهبر حزبش با ۱۳۰,۰۱۲ دلار. هم گیل و هم اشتون، نمایندگان جوامع دورافتاده‌ای هستند که رسیدن به حوزه انتخابیه آنها هزینه‌های زیادی دارد در حالیکه دفتر اوپال در ادمونتون حدود ۲۰ دقیقه با ماشین تا فرودگاه شهر فاصله دارد.
 
هزینه‌های احزاب
از نظر حزب، محافظه‌کاران با بیش از ۶ میلیون دلار پیشتاز هزینه‌های سفر هستند که البته اندکی بیشتر از ۵.۶ میلیون دلار هزینه‌های لیبرال‌ها خرج کرده‌اند. نیودموکرات‌ها با بیش از ۱.۵ میلیون دلار هزینه در جایگاه سوم قرار دارند اما همین حزب با در نظر گرفتن نسبت کل هزینه‌ها به تعداد نمایندگانش در مجلس، با نزدیک به ۶۰,۰۰۰ دلار هزینه، در مقام اول قرار می‌گیرند که بیش از ۱۶,۰۰۰ دلار بیشتر از میانگین خرج کرده‌اند. محافظه‌کاران نیز با ۴۹,۵۷۲ دلار هزینه، بالاتر از میانگین سرانه خرج کرده‌اند. لیبرال‌های پُرخرج "ران مک‌کینون" با ۹۵,۹۸۷ دلار و "ویلسون میائو" با ۹۱,۷۶۹ دلار بودند. آنها نماینده‌های استان "بریتیش کلمبیا" و در نزدیکی ونکوور هستند.
 
محدودیت‌های نمایندگان
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

بر اساس کتابچه راهنمای مجلس، نمایندگان مجلس کانادا تنها در صورتی مجاز به پرواز در "کلاس تجاری" هستند که پرواز بیش از دو ساعت باشد و آنها باید بلیط پرواز خود را به صورت عمده، با کارت پرواز خریداری کنند یا مستقیما آن را از طریق خدمات مسافرتی اعضا رزرو کنند. کلیه نمایندگان مجلس از جمله وزرای کابینه و دولت باید در تمام پروازهای زیر دو ساعت بلیط "اقتصادی" بخرند. سفر با بلیط "درجه یک" ممنوع است. در ضمن نمایندگان مجلس اجازه دارند هزینه پرواز خودشان را، خودشان بپردازند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 26, 2023 - 14:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به