ناتانیل ولتمن در سه صحنه متفاوت؛ قبل و درست پس از ترور؛ و در دادگاه
هیئت منصفه، پنج حکم مجرمانه نسبت داده شده به "ناتانیل ولتمن" برای حمله با خودرو وانت بزرگ خود در ژوئن ۲۰۲۱ در شهر لندن انتاریو که منجر به کشته شدن ۴ عضو یک خانواده مسلمان شده بود را، وارد دانست. دادخواست علیه وی شامل چهار قتل و یک اقدام به قتل تروریستی بوده که اگرچه هیئت منصفه آن را تایید کرده اما اکنون این قاضی‌ست که می‌تواند با توجه به ادله ارائه شده، حکم تروریست بودن یا نبودن این حمله را صادر کند. پس از این حکم "داگ فورد"، نخست‌وزیر انتاریو تقریبا بلافاصله پس از این حکم در توئیتر نوشت که "عدالت برقرار شد" و مردم را تشویق کرد که به مبارزه با اسلام‌هراسی ادامه دهند.
این در حالی‌ست که تقریبا هیچ حمله‌ای به مسلمانان، نه از سوی پلیس، نه از سوی رسانه‌ها و نه از سوی سیستم قضایی، تروریستی خوانده نمی‌شود؛ اما تقریبا هر نوع حمله‌ای که حمله کنند مسلمان باشد، از همان لحظه اول تروریستی خوانده می‌شود. ایران استار هرگونه حمله با انگیزه مذهبی و سیاسی که از سوی هرکسی باشد را مانند سیاسیون کانادا، تروریستی می‌نامد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
در چندین مورد از جمله حمله به مسجدی در کبک که سیاسیون کانادا همگی با هم آن را تروریستی خوانده بودند، پلیس، رسانه‌ها و دادگاه با این استدلال که "گرفتن حکم تروریستی از هیئت منصفه بسیار سخت است" از بکار بردن کلمه تروریستی خودداری کردند و تروریست آن حمله نیز فقط حکم زندان بابت حمله گرفته بود. حمله ولتمن مرگبارترین حمله ضد مسلمانان در کانادا از زمان تیراندازی در مسجدی در شهر کبک در سال ۲۰۱۷ بود که شش کشته بر جای گذاشت. عامل حمله کبک به یک حمله تروریستی متهم نشد.
 
رای سرانجام دادگاه: ناتانیل ولتمن که با وانت در شهر لندن کانادا ۴ مسلمان را زیر گرفته بود در همه موارد مقصر شناخته شد؛ قاضی تصمیم می‌گیرد که او تروریست است یا خیر
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
هیئت منصفه ۱۲ نفره در محاکمه‌ای که بیش از ۱۰ هفته را در دادگاه پشت سر گذاشته بود، از روز چهارشنبه به مشورت رفت و در بعدازظهر پنجشنبه و پس از تنها ۶ ساعت، برای اعلان رای نهایی خود بازگشت. هیئت منصفه اعلان کرد که ناتانیل ولتمن، این جوان ۲۲ ساله در حمله به خانواده "افضل" در ۶ ژوئن ۲۰۲۱، در همه موارد قتل، اقدام به قتل، و اتهامات مرتبط با تروریستی که پیشتر خودش اعتراف کرده بود، مقصر بوده است. "سلمان افضل" ۴۶ ساله؛ همسرش مدیحه سلمان ۴۴ساله؛ دختر ۱۵ساله آنها یومنا؛ و مادربزرگ ۷۴ ساله‌اش طلعت افضل؛ همگی در این حمله کشته شدند، در حالی که پسر ۹ ساله آنها به شدت مجروح شد اما زنده ماند. این پسر اکنون توسط خویشان نزدیک افضل نگهداری می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اکنون، قاضی "رنی پومرانس" باید تعیین کند که آیا اقدامات ولتمن، که خودش به آنها اعتراف کرده و هیئت منصفه نیز آن را تایید کرده، تروریستی بوده است یا خیر. در زمان اعلان قاضی به هیئت منصفه برای رفتن به مشورت، پومرنس رو به هیئت منصفه گفت که دو راه برای محکومیت درجه اول قتل وجود دارد: این که اقدامات ولتمن برنامه ریزی شده و عمدی بوده است؛ یا آنها یک اقدام تروریستی بوده‌اند. حکم هیئت منصفه را یکی از زنان هیئت که رئیس هیئت منصفه بود در اوایل بعدازظهر پنجشنبه به دست قاضی داد. ولتمن هنگام خواندن احکام با هیئت منصفه تماس چشمی نداشت و هیچ نشانه ظاهری از احساسات را نشان نداد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ولتمن پس از کشتار خود از خودرو پیاده شده بود و با زبان خودش به پلیس اعتراف کرده بود که "تروریست" است و همین موضوع را در حین بازداشتش نیز تکرار کرده بود. مدارک بدست آمده از کامپیوتر و حساب‌های آنلاین کاربری نیز همین موضوع را تایید می‌کرد اما وی بناگاه با آغاز پرونده در دادگاه، اعلان بی‌گناهی کرده بود و گفته بود که تحت تاثیر القائات، کنترلش را از دست داده بود و به همین علت گناهکار نیست.
به گفته دادستانی، ولتمن با انگیزه عقاید سیاسی، عقیدتی یا مذهبی در زمان زیر گرفتن این خانواده و با همان نیت، به آنها زده بود. دادستان‌ها همچنین می‌گویند که او قصد داشت بخشی از مردم، مردم مسلمان را بترساند که این استدلال برای صدور حکم تروریسم لازم است. قاضی به هیئت منصفه گفت که دادستان‌ها معمولا نیازی به اثبات انگیزه ندارند، اما در مورد تروریسم باید این کار را انجام دهند. حکم ترور، ممکن است بر واجد شرایط بودن آزادی مشروط ولتمن تاثیر بگذارد، بطوریکه وی در عرض ۲۵ سال محکومیتش نتواند درخواست آزادی مشروط دهد.

چگونگی ترور، دستگیری و دادگاه
"فریزر بال"، دادستان این پرونده به هیئت منصفه گفت که آنها شواهد و مدارک کافی از جمله اعتراف متهم نزد پلیس را در اختیار دارند. همچنین در این دادگاه از هیئت منصفه خواسته شد، انگیزه‌ تروریستی مرتبط با برتری سفیدپوستان را بررسی کنند، این اولین بار است که در کانادا از هیئت منصفه چنین درخواستی می‌شود. به گفته فریزر، متهم یک "مانیفست تروریستی" نوشته بود که در کامپیوترش یافت شد و در آن از ناسیونالیسم سفیدپوستان حمایت می‌کرد و نفرت خود را از مسلمانان توصیف کرده بود، بعلاوه اینکه قبل از حمله "لباس سربازی" به تن داشت و کلاه ایمنی به سر کرده بود و "به دنبال مسلمانان بود تا آنها را بکشد".
زمانی که ولتمن با ماشین از کنار خانواده افضل در یکی از کانادا رد می‌شد به سرعت ماشین را به سمت آن‌‌ها چرخاند و پدال گاز را تا آخر فشار داد و به همه آنها زد. کمی بعد پلیس ولتمن را در یک پارکینگ در نزدیکی محل حادثه دستگیر کرد. او همان زمان به پلیس گفت که می‌خواسته تا "پیامی علیه مسلمانان مهاجر" داده باشد که "این کشور را ترک کنید وگرنه شما و عزیزانتان می‌توانید نفر بعدی باشید". با این وجود کریستوفر هیکس، وکیل مدافع استدلال کرد که ولتمن از اختلالات روانی و آسیب‌های دوران کودکی رنج می‌برد که منجر به "افسردگی و اضطراب" او شده بود و قبل از حمله سه گرم قارچ سیلوسایبین توهم زا مصرف کرده بود بطوریکه احساس جدایی یا جدا شدن از واقعیت را در او ایجاد کرده بود؛ "گویی در رویا یا حالت سورئال با سردرگمی شدید به وی دست داده بود، که باعث آشفتگی مغزش گشته بود".
 
وکلای ولتمن چه گفتند
"کریستوفر هیکس" یکی از وکلای ولتمن، لحظاتی پس از صدور حکم در خارج از دادگاه گفت که موکلش در شوک حداقل ۲۵ سال زندان است و ادامه داد: "ما نمی‌دانیم که هیئت منصفه چگونه ممکن است این تصمیم را گرفته باشد. آنها ممکن است احساس کنند که هر دو حکم اصلی یعنی قتل‌ها و تروریسم را می‌توانند به اجرا بگذارند، اما در واقع فقط یکی (قتل‌ها) کافی است و دیگری (تروریسم) در نظر گرفته نخواهد شد. ما نمی‌دانیم و نمی‌توانیم از آنها بپرسیم که چرا چنین کردند".
وی افزود که یک قاضی در مورد صدور حکم می‌تواند نظرات خود را در مورد حقایق موجود در پرونده داشته باشد و او انتظار دارد پومرنس و دادستان‌ها تخت نظر خود را در طول جلسه صدور حکم توسط قاضی که در سال آینده یعنی ۲۰۲۴ خواهد بود بیان کنند و افزود: "آنچه که ولتمن اکنون دارد، ۲۵ سال زندان بدون صلاحیت آزادی مشروط است، بنابراین هر حکمی که او در رابطه با اقدام به قتل و یا تروریستی دریافت کند، همزمان اجرا خواهد شد و بر مدت اقامتش در زندان اثری نخواهد داشت".
 
خانواده افضل چه گفتند

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

خانواده افضل از همه کسانی که در طول دو سال گذشته از آن‌ها حمایت کردند و همبستگی خود را نشان دادند تشکر کردند. "تابیندا بخاری" مادر مدیحه سلمان، گفت: "در حالی که این حکم عزیزان ما را برنمی‌گرداند، اما باعث می‌شود تا سیستم قضایی عامل این جنایات فجیع را به رسمیت بشناسد و بگوید که وی... قصد القای ترس و وحشت را در قلب‌های ما داشته است. این فقط یک جنایت علیه جامعه مسلمانان نبود، بلکه حمله‌ای علیه امنیت عمومی و امنیت همه کانادایی‌ها بود".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 16, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به