مردم عادی در این شهرها با منظره‌ای مواجه شدند که شاید هرگز در عمرشان ندیده بودند
فراخوان زنجیره انسانی اعتراضی ایرانیان در سراسر کانادا و جهان، هزاران هزار ایرانی را در شنبه ۲۹ اکتبر به خیابان‌ها آورد.
ده‌ها هزار نفر در تورنتو و ضلع شرقی خیابان یانگ که بلندترین خیابان جهان است از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر زنجیره انسانی تشکیل دادند که همراه بود با قرق خیابان‌ها با ماشین‌های ایرانیانی که پرچم و علامت پیروزیشان از پنجره‌ها بیرون بود. مردم عادی در این شهرها با منظره‌ای مواجه شدند که شاید هرگز در عمرشان ندیده بودند بطوریکه برخی از آنها نیز به جمع ایرانیان پیوستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
زنجیره انسانی هزاران هزار ایرانی در همبستگی با مردم ایران، شهرهای کانادا را متحیر کرد
تظاهرکنندگان در ۱۰ شهر از "هالیفاکس" در شرق گرفته تا "ونکوور" در غرب و نیز سراسر جهان که توسط انجمن خانواده قربانیان پرواز اوکراینی سازماندهی شده بود، صف کشیدند. سازمان دهندگان گفتند که این رویدادها در همبستگی با اعتراضات و تظاهرات داخل ایران برگزار شده است. خیابان یانگ، مهمترین خیابان کانادا که شریان اصلی شهر تورنتو نیز هست توسط جمعیتی پُر شده بود که شعار "زن، زندگی، آزادی" و "نامش را بگویید: مهسا امینی" را با ده‌ها شعار دیگر سر دادند. خودروها نیز با عبور از کنار این جمعیت تمام نشدنی بوق می‌زدند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جمعیت در تورنتو که حدود نیم ساعت دیرتر از زمان فراخوان بسیار پُرتعداد شده بود از شمارش و برآورد گذشته بود و هر نوع ایرانی در آن یافت می‌شد. تقریبا همه پرچم‌ها شیروخورشید، بیش از ۶۵% مردم زنان و انرژی و همبستگی میانشان موج می‌زد. ایران استار با خودرو، ویدئو کاملی، از خیابان "لیکشور" در جنوب تا "استیلز" در شمال شهر که کمی بیش از ۲۳ کیلومتر می‌شد از مردم را تهیه دیده که سعی کرده کلیه افراد را در خود داشته باشد. این ویدئو سی و شش دقیقه‌ای با سرود "ای ایران" و "برای..." همراه با شعارهای زنده و تظاهرات مردمی تهیه شده که روز یکشنبه صبح در دسترس عموم خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما طبق گزارش‌های رسیده، تظاهرات در دیگر شهرها هم بسیار خوب بوده همچنان که در اتاوا، هزاران تظاهرکننده دیگر یکپارچه پاهای خود را زمین کوبیدند و نام مهسا امینی را در بیرون "گالری ملی هنر" فریاد زدند. هنگامی که "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا همراه با همسرش و چند تن از اعضای لیبرال مجلس به جمعیت پیوستند، با تشویق شدید و همچنین شعارهایی که از کانادا می‌خواست علیه رژیم ایران اقدام کند، مورد استقبال قرار گرفتند. ترودو در این جمع گفت که دولتش تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را به اجرا گذاشته و افزود: "ما می‌دانیم که اکنون در کانادا افرادی هستند که از فسادها و رژیم وحشتناک ایران سود برده‌اند و در میان این جامعه زیبا در کانادا پنهان شده اند. آنها در حال استفاده از آزادی‌ها، فرصت‌های کانادا و استفاده از ثروتی که از مردم ایران دزدیده‌اند هستند تا در کانادا زندگی خوبی داشته باشند". در اینجا بود که جمعیت با شعارهای "بیرونشان کن" به اظهارات او پاسخ دادند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ترودو در ادامه گفت که دولت او تلاش خواهد کرد تا مطمئن شود که کانادا دیگر هرگز پناهگاه امنی برای "قاتلان و کسانی که مسئول سرکوب مردم ایران هستند" نخواهد بود و پس از سخنرانی خود، صدها معترض را در راهپیمایی بین پُل "الکساندرا" بین دو شهر اتاوا و گاتینو رهبری کرد. معترضان نیز شانه به شانه او در تمام طول این نیم کیلومتر ایستادند، جایی که نخست وزیر نیز با سر دادن شعارهای "عدالت برای ایران" و "کشتار در ایران را تمام کنید" با مردم همراهی کرد.

پوشش کامل کانادا همراه با اعتراضات داخل ایران را اینجا بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, October 29, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به