خبر از بین بردن این پرونده‌ها 30 سال بعد درز کرده و مورخان را خیره و ناامید کرده است
ترجمه ایران استار -‌ مطبوعات کانادا ادعا کرده‌اند که سرویس جاسوسی کانادا در سال 1989 ، پرونده‌های سری جنگ سرد "پیر ترودو" را به جای انتقال به آرشیو ملی، نابود کرده است. سرویس اطلاعاتی کانادایی می‌گوید که پرونده‌‌های سری در‌ دفتر نخست وزیری سابق از بین رفته است، زیرا زمان نگهداری پرونده‌ها به پایان رسیده بود.
اخبار از بین بردن این پرونده‌ها 30 سال بعد درز کرده و مورخان را خیره و ناامید کرده است. "جان انگلیش" نویسنده بیوگرافی پیر ترودو ‌گفت: "این کاری ظالمانه است و هیچ توصیف دیگری برای آن وجود ندارد. من فکر می‌کنم توضیحات داده شده در خصوص از بین بردن پرونده‌ها اصلا قانع کننده نیست". "استیو هیویت"، که سالها در خدمات امنیتی کشور کار کرده است گفت:" این معدوم سازی مدارک، جرمی علیه تاریخ کانادا است". "هِویت"، استاد ارشد دانشگاه "بیرمنگام"، گفت: "این تخریب نابخردانه، مداخله مجلس برای از بین بردن مدارک مهم دولتی و ایجاد یک حفره سیاه تاریخی "اورول" بوده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
رسوایی معدوم سازی پرونده‌های ترودو در میان صد‌ها هزار پرونده سرویس امنیتی کانادا "سی‌اس‌آی‌اس"‌ در دهه 80 توسط سرویس امنیتی پلیس فدرال کانادا مسکوت نگه داشته شد. جاسوسان پلیس فدرال کانادا در ایجاد نظم در کشور، بیشتر توجه‌شان به دانشگاهیان، طرفداران محیط زیست و سیاست‌مداران بوده است. در سال 1988، "جیمز کالهر"، وزیر فدرال و ‌مسئول سرویس امنیتی کانادا در آن زمان، به سرویس جاسوسی‌ دستور داد انبوه فایل‌ها را مرتب کنند.
بعضی از پرونده‌های پلیس فدرال کانادا از جمله پرونده‌های حجیم نخست وزیر، "رنه لووسه" در کبک و پرونده‌های رهبران حزب نیو دمکرات "دیوید لوئیس" و "تامی داگلاس" ‌به کتابخانه و آرشیو کانادا فرستاده شدند. ‌دیگر پرونده‌ها از جمله پرونده های نخست وزیران "جان دیفنبیکر" و "لستر پیرسون"، نابود شدند. دیگر پرونده‌ها به بخش‌های فعال اطلاعات سی‌اس‌آی‌اس منتقل شدند. نگهداری پرونده‌های امنیتی افراد تحت شرایط قانون دسترسی به اطلاعات فقط برای 20 سال پس از مرگ یک فرد واجد شرایط است. تا آن زمان پرونده‌ها با توجه به ملاحظات حفظ حریم خصوصی مخفی خواهد ماند.
شایعات در مورد پرونده ترودو، سومین مقام بلند کانادا از نظر طول زمان خدمت بعد از چندین دهه منتشر شده است. یک یادداشت در سال‌ 1959 در پرونده "لوزوک" پلیس فدرال کانادا نشان می‌دهد که افسران مخفی به طور رسمی اعلام کردند که ترودو در نشست هنرمندان مونتریال شرکت می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
اداره تحقیقات فدرال آمریکا، مدتها با پلیس فدرال کانادا در ارتباط بود و بیش از 30 سال ترودو را زیر نظر داشتند، تمام حرکت‌های او زیر نظر بود خصوصا زمانی که به عنوان نخست وزیر‌ در اوایل‌ دهه 50 از شوروی بازدید نمود. این پرونده‌های به شدت سانسور شده در 151 صفحه تحت قانون آزادی اطلاعات آمریکا تنها چند ماه پس از مرگ تردوو در سپتامبر سال 2000 منتشر شد این کار در راستای اقدام به افشای اطلاعات در آمریکا بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
مطبوعات کانادایی به تازگی از پلیس فدرال کانادا درخواست کردند فایل‌های مربوط به ترودو نخست وزیر سابق را تحت قانون دسترسی به اطلاعات 20 سال بعد از فوت او در اختیار آنها بگذارد‌ که در جواب گفته شد کلیه پرونده‌ها در30 ژانویه 1989 نابود شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 19, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به