نسخه‌ای از این قانون که به سنا راه یافت به طور قابل توجهی از آنچه که دولت فدرال در ابتدا در سال قبل ارائه کرده بود، تفاوت داشت و گسترش یافته بود
لایحه سی-۲۱ موسوم به "قانون کنترل اسلحه" که یکی از جنجال‌برانگیزترین لوایح دولت لیبرال کاناداست، روز پنجشنبه بدون تغییر در سنا تصویب شد و امروز جمعه به قانون تبدیل گشت.
این لایحه در ماه مه در مجلس نمایندگان در حالی تصویب شده بود که ماه‌ها اختلاف و تنش سیاسی را بدنبال داشت. نسخه‌ای از این قانون که به سنا راه یافت به طور قابل توجهی از آنچه که دولت فدرال در ابتدا در سال قبل ارائه کرده بود، تفاوت داشت و گسترش یافته بود و محافظه‌کاران با بخش‌هایی از آن مخالف بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
 
لایحه جنجالی کنترل اسلحه در کانادا، در مجلس سنا هم تصویب و تبدیل به قانون شد
لایحه سی-۲۱ با ۶۰ رای موافق در برابر ۲۴ رای مخالف در مجلس سنا و با تشویق بسیاری از افراد که بصورت میهمان در "گالریا" نشسته بودند تصویب گشت. این لایحه علاوه بر قانون مشخص، شامل یک الزام برای بازنگری در مجلس برای مشخص کردن "تعریف فنی موارد ذکر شده در آن" در پنج سال پس از اجرایی شدن آن است، و از سوی دیگر یک سری اقدامات دیگر مربوط به این قانون را الزامی می‌کند. "مارکو مندیسینو" وزیر وقت امنیت عمومی در زمان ارائه این قانون در مجلس نمایندگان با دفاع از لایحه سی-۲۱ گفته بود که لیبرال‌ها متعهد هستند که در مورد کنترل اسلحه "از هر دولتی در تاریخ این کشور" فراتر بروند، در حالی که "پی‌یر پولیور" رهبر محافظه‌کاران می‌گفت این قانون مالکان قانونی و غیر خطاکار اسلحه را هدف قرار می‌دهد و نه مجرمان را.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
هنگامی که این لایحه پس از تصویب در مجلس نمایندگان به مجلس سنا رفت، بسیاری از ناظران کنترل اسلحه پرسیده بودند که نمایندگان سنا چه چیزهایی به آن اضافه یا کم می‌کنند. مجلس سنا پس از شش ماه نشست و پرسش از ۶۶ شاهد از قشرهای مختلف، سرانجام لایحه سی-۲۱ را بدون هیچگونه اصلاحیه‌ای به تصویب رساند، اما چندین بند دیگر برای بررسی به آن افزود. تعدادی از آن بندها عبارتند از راه‌اندازی یک پایگاه داده‌ها در سراسر کانادا و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به اسلحه‌ها و مقایسه آنها با تمام حوادثی که منجر به مجروح شدن یا مرگ با اسلحه می‌شود، و نیز مشاوره بیشتر با تیراندازان ورزشی، و نیز بومیان و کسانیکه به واسطه این اسلحه‌ها امنیت خود را تضمین می‌کنند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در واکنش به تصویب این لایحه، اعضای "ائتلاف کنترل اسلحه" جشن گرفتند که این لایحه پس از طی یک روند بسیار دشوار در دو مجلس که همراه با "چالش‌های بسیاری" بوده، سرانجام "بدون آسیب رسیدن به کلیات" تبدیل به قانون شده است. این قانون امروز و پیش از تعطیلات آخر سال، توسط نماینده پادشاه انگلیس در کانادا امضاء شد و تبدیل به قانون گشت. در مقابل این گروه، "ائتلاف کانادایی برای حق داشتن سلاح گرم" در بیانیه‌ای که صبح جمعه منتشر شد، گفت که از تصویب لایحه سی-۲۱، بدون اصلاحات لازمه، "عمیقا ناامید شده" زیرا "حقوق بسیاری از مالکان قانونی اسلحه در آن لحاظ نگشته است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
محافظه‌کارها و بسیاری از طرفداران حقوق اسلحه می‌گویند مقصر مرگ‌ها بر اثر اسلحه در کانادا، سلاح‌های غیرقانونی در دست گروه‌های خلافکاری هستند که اکثر از آمریکا قاچاق می‌شوند و نه مالکانی که اسلحه قانونی خریداری کرده و از آن استفاده می‌کنند. آنها می‌گویند دولت باید بودجه و تلاشش را صرف مبارزه با قاچاق اسلحه و خلافکاران کند و نه مردمی که پول سلاح و مجوز آن را داده‌اند و جرمی مرتکب نمی‌شوند. لیبرال‌ها و طرفداران حذف اسلحه از جامعه می‌گویند حذف هر سلاح از جامعه به امنیت جامعه کمک می‌کند بعلاوه اینکه در زمان روبرو شدن با اسلحه امکان چک کردن مجوز سلاح در حال شلیک وجود ندارد.
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


بندهای این قانون

  • به دارنده اسلحه‌ها و خود اسلحه‌ها رنگ‌های قرمز و زرد نسبت داده می‌شود تا بتوان در رابطه با مالک اسلحه و میزان خطری که وی برای خود یا دیگران ایجاد می‌کند، توصیفی ارائه کرد.
  • فروش، خرید یا انتقال اسلحه‌های دستی در کانادا تا اطلاع ثانوی "معلق" می‌شود.
  • به کلیه اسلحه‌های گرمی که در تعریف فنی "تهاجمی" خوانده می‌شوند، یک قانون با جرم کیفری نسبت داده و ممنوع می‌شود که استفاده از آنها به معنی انجام جرم خواهد بود. این بند به معنای زیربنای "تثبیت دائمی این قانون" برای آینده و در بر گیرنده مدل‌های تهاجمی اسلحه که در آینده تولید می‌شود نیز خواهد بود.
  • مجموعه‌ای از مقررات همراه با این قانون، ساختن یا خرید اسلحه‌های قابل تبدیل به تهاجمی را نیز قدغن می‌کند و قدرت بیشتری برای مبارزه با قاچاق اسلحه گرم به مجریان قانون می‌دهد.
  • این قانون حقوق بومیان برای ساخت، خرید، انتقال و استفاده از اسلحه بر طبق معاهده بین دولت فدرال کانادا و آنها را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 15, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به