با اینکه از رشد قیمت‌ها کاسته شده، اما همچنان مواد غذایی بسیار گران شده‌اند
به گفته برخی کارشناسان، حتی با ادامه افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا، می‌توان با جستجوی جایگزین‌های ارزان‌تر و استفاده بیشتر از رژیم‌های غذایی گیاهی، حتی سالم‌تر نیز غذا خورد.
این در حالی‌ست که گوشت بعنوان ماده غذایی عمده مورد توجه کانادایی‌ها بسیار گران شده بطوریکه "یک دست دنده درجه یک" گاو به ۲۰۰ دلار رسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
با وجود اینهمه گرانی مواد غذایی چگونه می‌توانیم غذای سالم و با کیفیت بخوریم؟
نرخ تورم مواد غذایی در کانادا در میان کشورهای جی ۷ یکی مانده به آخر است اما با این وجود یک مطالعه در ژانویه سال ۲۰۲۲ از موسسه "انگس‌رید نشان داد که تقریبا ۶۰% از کانادایی‌ها برای تأمین غذا برای خانواده خود به مشکل برخورده‌اند. مطالعه دانشگاه "دالهوزی" در سپتامبر امسال بر روی ۵,۰۰۰ کانادایی نیز نشان داد که ۲۳.۶% از مردم خرید مواد غذایی را کاهش داده و ۷.۱% نیز وعده‌های غذایی خود را به دلیل تورم حذف کرده‌اند. از آنجایی که هزینه‌های غذا افزایش یافته، برخی پیشنهاد می‌کنند که کانادایی‌ها بیشتر و بیشتر ترجیح می‌دهند یک نوع گوشت ارزان‌تری بخورند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق آخرین گزارش آمار کانادا، قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر امسال ۱۰.۱% افزایش یافته که در مقایسه با ماه سپتامبر سال گذشته با ۱۰.۳% افزایش، نشان از کاهش رشد قیمت‌ها دارد. و البته قیمت‌های گوشت، میوه‌های تازه و سبزیجات همگی شاهد "کاهش در رشد قیمت‌هایشان" در آمارگیری ماه به ماه نیز بوده‌اند. بسیاری از کالاهای اساسی شاهد افزایش سالانه بوده‌اند از جمله ماکارونی خشک یا تازه ۴۴.۸% افزایش یافته؛ مارگارین ۴۰.۴% گران‌تر شده سوپ ۱۸.۴% قیمتش بالا رفته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"نیکول اوسینگا" متخصص تغذیه می‌گوید: "تصور نادرستی وجود دارد که می‌گوید تغذیه سالم باید گران باشد… و این یکی از دلایلی‌ست که مانع خوردن غذای سالم برای مردم می‌شود". برخی از نکات او شامل برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و استراتژیک بودن در مورد نحوه استفاده از مواد خاص، و نیز کاستن از ضایعات مواد غذایی است. او توصیه می‌کند که مردم به راحتی می‌توانند غذاهای گیاهی مانند شیر سویا، و توفو را جایگزین پروتئین‌های گران‌قیمت کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
سویا، توفو یا لوبیا؟
به گفته وب‌سایت بهداشت دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، در حالی که جایگزین‌های غذایی سویا از بیکن گرفته تا ناگت و همبرگر و هات‌داگ وجود دارد، اما اوسینگا می‌گوید وی به شخصه پروتئین‌های گیاهی لوبیا و توفو را بیشتر توصیه و مصرف می‌کند. طبق راهنمای غذایی کانادا، کانادایی‌ها می‌توانند منابع گیاهی پروتئین را در فروشگاه‌های مواد غذایی محلی پیدا کنند، از جمله نخود، عدس، بادام زمینی، بادام و بادام هندی که می‌توانند جایگزین گوشت باشند.
اوسینگا می‌گوید نکته دیگر این است که می‌توانید از غذاهای منجمد شده استفاده کنید و می‌افزاید: "آنها مطمئنا می‌توانند سالم هم باشند… فقط باید مراقب باشید که سدیم آن کم باشد".
 
بوقلمون یا خوک؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با این حال، برای دوستداران گوشت که نمی‌خواهند پروتئین‌های گیاهی بخرند، اگر فکر می‌کنند بوقلمون خیلی گران است، توصیه می‌شود که به سراغ ژامبون یا گوشت خوک بروند. تولید کنندگان گوشت پرنده‌ها می‌گویند با شیوع نوعی ویروس میان پرندگان تولید گوشت آنها کاهش یافته و در نتیجه قیمت‌ها بالا رفته است. اما اوسینگا می‌گوید گوشت خوک در واقع سال به سال فقط ۵% گران‌تر شده پی می‌تواند برای عاشقان گوشت یک انتخاب متعادل‌تری باشد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 1, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به