کسانی‌که محتواهای مناسب برای محیط دیجیتال رایگان این غول‌های پولدار تولید می‌کنند، باید حداقل کمی از منافع درآمدی غول‌های دیجیتال را کسب کنند
گوگل و غول‌های فناوری در حال عقب‌نشینی از طرح‌های دولت برای جبران‌عدم تعادل ایجاد شده توسط امپراتوری‌های دیجیتال جهانی در بین شرکت‌های ارتباطات ملی و محلی هستند.
گوگل در ۵ فوریه اعلام کرد که ۱۲,۰۰۰ شغل را در کانادا حذف خواهد کرد. متا / فیس‌بوک قبلا تهدید کرده بود که دسترسی به پلتفرم‌های خود را مسدود خواهد کرد، اما چرا و واقعیت چیست؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
گوگل در جنگ ستارگان با رسانه‌های اجتماعی و کشورهاست
دو قانون: لایحه سی-۱۱ و سی-۱۸ قانون پخش اخبار آنلاین، و قانون اجرای منشور دیجیتال، نگرانی این دو غول برزگ فناوری‌ست زیرا هر دو را با منافع اقتصادی خود در تضاد می‌دانند. آنها از دولت می‌خواهند که از این دو لایحه "عقب‌نشینی کند". این دو لایحه می‌گوید کسانی‌که محتواهای مناسب برای محیط دیجیتال رایگان این غول‌های پولدار تولید می‌کنند، باید حداقل کمی از منافع درآمدی آنها را کسب کنند. کانادا در این بازی تنها نیست، چندین کشور دیگر، از جمله و نه محدود به، استرالیا، فرانسه و ایتالیا، ابتکاراتی را به کار بسته یا اقداماتی را برای کاهش آنچه برخی از شهروندان آن‌ها به عنوان اقدامات غارتگرانه در زمینه خلاقیت، تبلیغات و روزنامه‌نگاری می‌دانند، انجام داده اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اگر کسی فکر کند که اخلاقی بودن در بیزینس "بیش از حد" به نظر برسد، فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که دولت‌ها از تکنیک‌های انتقال درآمد به خارج از کشور برای اجتناب از پرداخت مالیات، مکیدن دلارهای تبلیغاتی از کشور و برون سپاری کار طراحی، گلایه می‌کنند. همه این اقلام داخل این لایحه‌ها پیش‌بینی شده و به نفع اقتصاد این کشورهاست؛ همین بندها نیز خون روزنامه‌نگاری و تحلیل انتقادی است. در واقع دولت‌ها در پی این موضوع هستند تا هزینه تولید محتوای کشور و اجتماع خود را از غول‌هایی که به رایگان از آنها استفاده می‌کنند، بگیرند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اگرچه گوگل و متا غیره ممکن طرح‌هایی را مطرح کنند که در آن دولت‌ها و شرکت‌ها نتوانند هیچ اطلاعاتی از درآمد آنها داشته باشند و طبق یک برنامه خودکار، مبالغی را بصورت یک‌طرفه از سوی خودشان به چنین طرح‌هایی اختصاص دهند اما دولت‌ها حاضر به پذیرش دادن کل کنترل به این غول‌ها نیستند. قوانینی مانند لایحه سی-۱۸ نه تنها به رسانه‌ها می‌پردازد بلکه در خدمت نیازهای کشور، اهداف سیاسی دولت در ملت‌سازی و تقویت بنیان‌های اجتماعی و ارزش‌های مشترک مردمی نیز هست. به طور کلی، دولت‌های خوب تلاش می‌کنند فرصت‌های مرتبط با نتایج مثبت را در این زمینه گسترش دهند و چالش‌هایی را که جامعه با آن مواجه می‌شود، کاهش دهند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
کانادا، استرالیا، فرانسه و ایتالیا چه می‌کنند؟
کانادا در حال اتخاذ مدل کشور استرالیا به عنوان راه حل است که در آن غول‌های فناوری را مجبور می‌کند با شرکت‌های روزنامه‌نگاری واجد شرایط مذاکره کنند تا طبق معیارهایی، ۲۵% از هزینه‌های تحریریه این شرکت‌ها از غول‌ها تامین شود. این یک روند کُند است که ممکن است پس از نُه (۹) ماه در "نهاد ناظر به رسانه‌های کانادا" (موسم به CRTC) نیز به مشکلاتی برخورد کند. فرانسوی‌ها تاکنون برای جبران خسارت تجاری خود در اروپا، ۵۰۰ میلیون دلار از "مالیات پرداخت نشده" را کسر کرده و به این موضوع اختصاص داده‌اند. ایتالیایی‌ها مدلی به نام مدل ایتالیایی را برای پارلمان اروپا راه‌اندازی کرده‌اند که خواستار بازپرداخت ۷۰% تولید و بازتولید اخبار در یک دوره نود روزه (۹۰ روزه) به رسانه‌هاست.
 
نگرانی در همه جای جهان
وزیر میراث کانادا و همکارش، وزیر نوآوری، علم و صنعت می‌گویند رشد و گسترش سریع فناوری‌های دیجیتال یکی از چالش‌هایی‌ست که می‌تواند میان خواسته‌های اجتماعی دولت و مردم فاصله بیاندازد. این دو در نامه‌ای نُه (۹) صفحه‌ای به رئیس جدید سی‌آر‌تی‌سی در ۳ فوریه خاطرنشان کردند که این چالش‌ها می‌تواند "فرهنگ ما را تضعیف کند، نابرابری و بی‌عدالتی را در جامعه ریشه دوانده و دموکراسی را به خطر بیندازد".
آنها در مورد ارتباطات، آزادی بیان، شفافیت، دوام اقتصادی و سیاسی صحبت می‌کنند. به طور خاص، آنها ابراز نگرانی می‌کنند که بسترهای دیجیتال ممکن است منابع خلاقانه و مالی را که شرکت‌های ارتباطی کوچک و متوسط مانند اعضای رسانه‌های قومی کانادا برای بقا به آن تکیه می‌کنند، را تسخیر نمایند. این غول‌ها ممکن است باعث نابودی مطبوعات و رسانه‌های چند زبانه و چند قومیتی گردند. جوامع قومی فرهنگی و چند زبانه (و همچنین جوامع جغرافیایی) که اعضای رسانه‌های قومی با اخبار و تحلیل‌های مناسب باعث ادغام مناسب مردم در جوامع می‌شوند ممکن است عمرشان کوتاه گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۲۱، آن بخش از جمعیت کانادا که خود را نه از بومیان، نه انگلیسی و نه فرانسوی معرفی می‌کنند، حدود ۲۵% کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده رشد جمعیت بسیار زیاد این دسته از افراد در کشور است. از نظر سیاسی، این جمعیت بزرگ، برای رشد و توسعه کشور ضروری هستند.

- این مطلب از سوی رسانه‌های قومی کانادا برای شما تهیه و منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 15, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به