هند می‌گوید بین بین اطلاعاتی که این دو کشور در اختیار هند گذاشته‌اند تفاوت بسیاری وجود دارد
"سانجی کومار ورما" کمیساریای عالی هند در کانادا می‌گوید که دولت او با تحقیقات آمریکایی‌ها در مورد ادعای سوءقصد به جان مخالفان دولت هند در خاک آمریکا که خنثی شده، همکاری می‌کند؛ اما این کشور در تحقیقات کانادا در مورد قتل یک رهبر سیک در ماه ژوئن گذشته در بریتیش کلمبیا، همکاری نمی‌کند. هند می‌گوید بین بین اطلاعاتی که این دو کشور در اختیار هند گذاشته‌اند تفاوت بسیاری وجود دارد.
از سوی دیگر آمریکا می‌گوید که تلاش دولت هند برای ترور یک هندی - آمریکایی در نیویورک به شکست انجامیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
رسوایی ترور مخالفان هند، ناموفق در آمریکا و موفق در کانادا؛ هند: با آمریکا همکاری می‌کنیم، با کانادا نه
سانجی در مصاحبه‌ای اختصاصی که امروز یکشنبه پخش شد گفت که درک او این است که مقامات ایالات متحده در طول تحقیقاتشان، اطلاعات دقیق‌تری نسبت به کانادا را در اختیار هند قرار داده‌اند و به همین دلیل سطح همکاری هند با این دو کشور متفاوت است. روز چهارشنبه گذشته، "فایننشال تایمز" گزارش داده بود که مقامات آمریکایی یک توطئه برای "ترور" کردن "گورپاتوانت سینگ پانون" که یک رهبر جدایی‌طلب سیک آمریکایی - کانادایی‌ست را در خاک ایالات متحده "خنثی" کرده‌اند و سپس "به دولت هند به دلیل نگرانی از دست داشتن در این امر هشدار داده‌اند".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این روزنامه بریتانیایی همچنین گزارش داد که "جو بایدن"، رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را با "نارندرا مودی"، نخست‌وزیر هند در سپتامبر امسال و حین اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی‌نو "بطور خصوصی در میان گذاشته است". این گردهمایی رهبران گروه ۲۰ در ماه سپتامبر تنها چند روز پس از ترور "هاردیپ سینگ نیجار" جدایی‌طلب سیک در کانادا و قبل از اعلام ترودو در مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه هند ممکن است در قتل هاردیپ دست داشته باشد، بود. ترودو در مجلس گفته بود که برای این ادعا، "مستنداتی" را دیده است. هند این اتهام را رد کرده و ورما می‌گوید که کشورش "کاملا و قاطعانه" می‌گوید در این قتل دخالتی نداشته و ادعای ترودو "اتهام و ادعایی باانگیزه و پوچ" است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
این اتهامات به تنش‌های دیپلماتیک دو ماهه بین کانادا و هند منجر شد که در آن هند به شهروندانش توصیه کرد که به کانادا نروند، مصونیت دیپلماتیک ده‌ها نماینده کانادایی را سلب و آنها را اخراج کرد و برای مدتی نیز درخواست‌های ویزای کانادایی‌ها را معلق نمود. البته ورما می‌گوید که اکنون روابط بین دو کشور به لطف گفتگوهای "سازنده" در حال بهبود است، اگرچه هند در رابطه با این قتل با کانادا همکاری نمی‌کند. وی در توضیح خود افزوده: "کشورم از همکاری امتناع می‌ورزد زیرا «تفسیر بسیار متفاوتی» از کلمه «همکاری» دارد و اظهار ادعاهای «تحقیرآمیز» همراه با گناهکار شمردن دیگری، مجال همکاری را از بین می‌برد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
او در ادامه افزود: "اما ما همیشه گفته‌ایم که اگر چیز خاص و مرتبطی وجود داشته باشد و به ما ابلاغ شود، آن را بررسی خواهیم کرد، و این را از روز اول گفته بودیم". او گفت که هند تلاش خواهد که اگر کانادا اطلاعات خاصی را برای "بررسی، پیگیری یا پاسخگویی" به هند ارائه کند، آنگاه هند خواهد توانست ثابت کند از هرگونه اتهامی مبراست. کمیساریای عالی همچنین گفت که اگرچه روابط ایالات متحده و هند در حیطه اختیارات او نیست، اما درک او این است که مقامات هندی در تحقیقات با آمریکا همکاری می‌کنند، زیرا آمریکایی‌ها "اطلاعات اولیه قانونی و قابل قبولی را به هند ارائه داده‌اند" اما کانادا بدون اینکه چنین کاری کند، پیشاپیش تهمت زده است.
او گفت: "هر طرفی می‌تواند ادعاهایی داشته باشد، اما این گفت‌وگوست که می‌تواند برخی از حقایق پرونده را روشن کند، ادعاهای یکطرفه، واقعیت‌ها را تعیین نمی‌کنند و نمی‌سازند... بنابراین ما باید اطلاعات و واقعیت‌های طرف کانادایی را برای بررسی داشته باشیم". او دلیل بهبود کنونی روابط را دور شدن کانادا و هند از "رفتارهای احساسی" خواند و گفت که جنبش جدایی‌طلبی سیک‌ها یک موضوع داخلی در هند است و شامل تعدادی تروریست هم می‌شود که آنها با آزادی تمام و فعالانه در کانادا فعالیت می‌کنند.

آمریکا: هند خواسته یک سیک را در نیویورک ترور کند
دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک امروز چهارشنبه اعلام کرد که "نیکیل گوپتا" یک تبعه هندی استخدام شده برای یک فقره قتل، و یک فقره توطئه برای ارتکاب قتل به صورت اجیری متهم شده که گفته می‌شود توسط یکی از کارمندان دولت هند هدایت می‌شده است. او بطور اشتباه با یک مامور پلیس آمریکا در تماس قرار گرفت و بدین شکل لو رفت و دستگیر شد. او به پلیس گفته که علاوه بر این هندی - آمریکایی، قرار بوده که سه نفر دیگر را هم در کانادا ترور کند. در این خبر نام قربانی مورد نظر ذکر نشده است، اما بنا به گزارشات بدست آمده نام کسی که قرار بوده ترور شود "گورپاتوانت سینگ پانون" است که همه‌پرسی استقلال سیک‌ها را هم در آمریکا و هم در کانادا سازماندهی کرده است.
دولت آمریکا می‌گوید هندوستان برای ترور گورپاتوانت که یک جدایی طلب‌سیک در خاک آمریکا حاضر شده که ۱۰۰,۰۰۰ دلار در اوایل سال جاری پرداخت کند، بطوریکه به این تروریست، ۹ روز قبل از کشته شدن "هاردیپ سینگ نیجار" کانادایی در شهر "سری" استان "بریتیش کلمبیا" که با این قتل هم مرتبط هست، ۱۵,۰۰۰ دلار پول نقد پرداخت شده بود. کانادا می‌گوید که شنود از قاتل هاردیپ نشان می‌دهد شخصی از سفارت هند به وی می‌گوید: "بکُش او را، بکُش... طولش نده"؛ و قاتل پس از قتل نیز عکسی از جسد هاردیپ را برای دیپلمات هندی فرستاده است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

"ویلیامز دامیان" دادستان ایالات متحده، گفت: "همانطور که گفته می‌شود، متهم از هند برای ترور یک شهروند آمریکایی هندی‌الاصل که علنا از ایجاد یک دولت مستقل برای سیک‌ها، یک گروه اقلیت مذهبی قومی در هند، در اینجا در شهر نیویورک حمایت می‌کرده، فردی را استخدام کرده است. ما تلاش برای ترور شهروندان آمریکایی در خاک ایالات متحده را تحمل نخواهیم کرد و آماده تحقیق، خنثی کردن و محاکمه هر کسی هستیم که بخواهد به آمریکایی‌ها در اینجا یا خارج از کشور آسیب برساند و آنها را ساکت کند".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 26, 2023 - 13:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به