این در حالی‌ست که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر وجود "نژادپرستی" و "تبعیض" در محیط این اداره منتشر شده بود
"دیوید وینیول" رئیس اداره اطلاعات، امنیت و جاسوسی کانادا (موسوم به سی‌سس) به دلیل واکنش خود به اتهامات تجاوز جنسی و قلدری در دفتر این اداره در استان "بریتیش کلمبیا" از کارکنان عذرخواهی کرد. آخرین گزارش در این زمینه نشان می‌‌دهد که حداقل چهار افسر این اداره مورد تجاوز جنسی افسر مافوق خود قرار گرفته بودند اما بعلت قلدری مدت‌ها سکوت کرده بودند.
این در حالی‌ست که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر وجود "نژادپرستی" و "تبعیض" در محیط این اداره منتشر شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
پس از چهار سال، رئیس اداره اطلاعات، امنیت و جاسوسی کانادا برای تجاوز جنسی و قلدری در این اداره عذرخواهی کرد
خبر تجاوز جنسی و قلدری در ابتدا توسط تحقیقات "کندین پرس" منتشر شد که گزارش داد، افسران واحد بریتیش کلمبیا، محل کار خود را محیطی "سمی" می‌نامند. یکی از افسران در این واحد گفت که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در حالی که در خودروی مخفی خود در حال ماموریت‌های نظارتی بود، توسط یکی از همکاران ارشدش ۹ بار مورد تجاوز قرار گرفته است. پس او، یک افسر دیگر نیز پا پیش گذاشت گفت که او نیز بعدا توسط همان مرد مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، علیرغم اینکه به روسا گفته شده بود که او نباید با زنان جوان به ماموریت برود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
دیوید که امروز جمعه در یک میزگرد شرکت کرده بود، رو به اعضای سرویس اطلاعات، امنیت و جاسوسی کانادا گفت که افسری که متهم به تجاوز جنسی و قلدری شده بود، از دوشنبه پیش، دیگر استخدام این سازمان نیست. او به کارکنان در مورد روندهای اقدام‌های جدید "ضد آزار و اذیت" این اداره توضیح داد و گفت که دستور ایجاد یک سمت بازرسی برای رسیدگی به مشکلات محل کار "بدون ترس و تلافی" را صادر کرده و افزود که این اداره همچنین گزارش‌های عمومی سالانه در مورد آزار و اذیت و تخلف در داخل اداره را منتشر خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اولین گزارش درباره رسیدگی به این اتهام، در ابتدا در اول همین ماه دسامبر منتشر شد، در حالیکه یک روز پیش از آن "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا گفته بود که تجاوز جنسی در چنین اداره‌ای، "ویرانگر" و "غیرقابل قبول" است و در ادامه افزوده بود که وزیر مربوطه به همراه کلیه اعضای دولت در حال "پیگیری مستقیم" این موضوع هستند. پس از این سخنان بود که دیوید گفته بود این اتهامات را "نمی‌توان ساده تلقی کرد" و ارزیابی وضعیت آن را آغاز می‌کند. این در حالی‌ست که اولین گزارش‌ها در این مورد چهار سال پیش منتشر شده بودند اما دیوید می‌گوید وقتی این اداره برای اولین بار در مورد این اتهامات شنیده، بلافاصله تحقیقات را توسط یک "نهاد یا شخص ثالثی، «بدون تاخیر» آغاز کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
دیوید می‌گوید "شاید برای مدت طولانی، فرهنگی در این اداره وجود داشته که اجازه می‌داده «رفتارهای نامناسبی در آن از برخی از افراد سر بزند که این رفتارها پذیرفتنی نیستند". او گفت که "کلیه موانع احتمالی برای سالم‌سازی محیط را رفع خواهد کرد تا وضعیت محیط اداره به سرعت به مرحله سلامت کامل برسد".
 
چگونگی و گزارش‌های تجاوزات
اولین زنی که مورد تجاوز قرار گرفته می‌گوید وقتی که تازه‌کار بوده، رئیس او و یک افسر دیگر که چندین دهه از او بزرگتر است وی را برای یک ماموریت جاسوسی در تابستان ۲۰۱۹ در بریتیش کلمبیا برای ردیابی یک نفر که گم کرده بودند می‌برند. افسر ارشد پس از اتمام ماموریت اما گفته بود که می‌دانسته دلیل گم شدن فرد ادعایی، نبود سیگنال رادیویی در آن منطقه بوده اما دلیل واقعی این بود که با همکارش به او در خودروی سازمان تجاوز کنند. وی افزوده: "مردی که قرار بود مربی من باشد «نیازهای جنسی خودش را مهمتر از کارش می‌دانست و بین ژوئیه ۲۰۱۹ و فوریه ۲۰۲۰ در حین کار در خودروهای سازمان ۹ بار توسط همکارش مورد تجاوز قرار گرفت". افسر دوم نیز می‌گوید که وی هم زمانیکه تازه‌کار بوده توسط همان فرد متجاوز در طول ماموریت‌های مخفی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود.
دو زنی که گفتند توسط یک افسر ارشد مورد تعرض قرار گرفته‌اند، می‌گویند یک پرونده قضایی علیه وی و نیز دولت فدرال در بریتیش کلمبیا به راه‌انداخته‌اند. آنها می‌گویند که اعتمادی به مراجعه به پلیس ندارند زیرا تعهدی به رازداری در این سازمان‌ها وجود ندارد. آنها افزوده‌اند که این سازمان به شکایت داخلی رسیدگی نمی‌کند و افراد ارشد با کمال مخفی‌کاری هرگونه اعتراضی را با شدیدترین شکل ممکن "تلافی" می‌کنند. این دو افسر هر دو هنوز عضو این اداره هستند اما در مرخصی نامحدود بسر می‌برند.
آنها می‌گویند قربانی سیستمی شده‌اند که تازه‌کاران را به مدت دو سال به صورت مشروط نگه می‌دارد و آنها را در معرض بدرفتاری افسران ارشد قرار می‌دهد که در صورت مخالفت می‌توانند به راحتی شغل آنها را از آنها بگیرند و آنها اولین کارمندانی نبوده‌اند که چنین رفتاری با آنها شده، این فرهنگ این اداره است.
 
شکایات قبلی
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

در سال ۲۰۱۷، پنج کارمند ناشناس این اداره در منطقه تورنتو از دولت کانادا برای دریافت ۳۵ میلیون دلار غرامت برای نژادپرستی، تبعیض جنسی و آزار و اذیت شکایت کردند. یکی از شاکیان آن پرونده بعدا خود را "هدی مکبیل" معرفی کرد و کتابی در مورد دوران خدمتش نوشت. دیوید ویگن از مدیران این سازمان در دسامبر ۲۰۲۰ گفته بود: "سطحی از آزار و اذیت و ترس از انتقام در سازمان وجود دارد". بر اساس قانون داخلی این اداره، در صورت شناسایی یک کارمند مجرم، مجازات وی تا پنج سال زندان است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 9, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به