دنی‌یل گفت برای راهیابی آلبرتا به انرژی پاک، نیازی به قوانین زورکی اتاوا ندارد و قوانین تصویب شده ترودو در زمانبندی این استان جای نمی‌گیرند
"دنی‌یل اسمیت" نخست‌وزیر آلبرتا امروز دوشنبه از قانون حاکمیت استانی آلبرتا استفاده کرد تا قانون جدید انرژی برق پاک تصویب شده در دولت فدرال کانادا را وتو کند. او چند روزی بود که علامت‌هایی را مبنی بر استفاده از این قانون به مجلس داده بود. او گفت برای راهیابی آلبرتا به انرژی پاک، نیازی به قوانین زورکی اتاوا ندارد و قوانین تصویب شده ترودو در زمانبندی این استان جای نمی‌گیرند.
وی قبلا گفته بود که آلبرتا را از صندوق بازنشستگان کل کشور نیز خارج خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
کانادا و آلبرتا دوباره سرشاخ شدند؛ دنی‌یل اسمیت با قانون حاکمیت استانی، قانون انرژی برق پاک ترودو را وتو کرد
اسمیت گفت که می‌خواهد با این اقدام، پیام واضحی به اتاوا بفرستد و بگوید که قانون انرژی برق پاکی که دولت فدرال تصویب کرده تا استان‌ها تا سال ۲۰۳۵ به آن برسند، در مورد آلبرتا صادق نیست زیرا چنین قوانینی می‌تواند "شبکه برق کنونی که متکی بر گاز طبیعی آلبرتاست را ویران کند". وی در ادامه افزود: "ما به اتاوا می گوئیم که همچنان باید به کار با ما در مورد هدف ما یعنی انرژی برق پاک تا سال ۲۰۵۰ و نه سال ۲۰۳۵ ادامه دهد". آلبرتا خواستار شبکه انرژی با صفر درصد انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ است، در حالیکه کانادا در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ کل انتشار کربن از کل اقتصاد کشور را به صفر برساند. البته ترودو تاکنون نتوانسته در هیچ سالی به اهداف از پیش تعیین شده برنامه انتشار کربن کشور، برسد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
طبق قانون حاکمیت استانی، اکنون اعضای مجلس استان آلبرتا باید قبل از اینکه دولت اسمیت بتواند اقدامی انجام دهد، موضوع را به بحث و رای‌گیری بگذارند. طبق طرح اعلان شده اسمیت، دولت وی به مقامات استانی و تنظیم‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا با قوانین فدرال مرتبط با برق پاک ۲۰۳۵ همکاری نکنند، اما نه در حدی که قانون فدرال نقض شود. این طرح روشن می‌کند که این دستور عدم انطباق، شامل شرکت‌ها یا افراد خصوصی نمی‌شود و فقط دولت آلبرتا را مبرا می‌کند و نیز از آلبرتا می‌خواهد که یک شرکت ملی برای سیستم برق خصوصی استان ایجاد کند تا در صورت بروز مشکل در رسیدن به انرژی برق پاک، مشکلی برای شهروندان ایجاد نگردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در حالی که این پیشنهاد از مقامات آلبرتا درخواست نمی‌کند که قانون را زیر پا بگذارند، اما اسمیت می‌گوید با همین قانون حاکمیت استانی، بندی به این طرح اضافه می‌کند که حتی در صورت برخورد قانونی، از آنها محافظت شود. مجوز استفاده از قانون حاکمیت استانی در این رابطه در سال پیش در مجلس آلبرتا تصویب شد تا نخست وزیر بتواند در برابر سیاست‌های دولت فدرال که مداخله در حوزه قضایی استانی‌ست، موضع‌گیری کند. استفاده از قانون حاکمیت استانی انتقادها و سؤالاتی را در مورد قانون اساسی کانادا برانگیخته است. رابطه بین قانون اساسی، قوانین دولت فدرال، قوانین استانی و استفاده از قانون حاکمیت استانی هنوز به دادگاه عالی کانادا ارجاع نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
انرژی‌های پاک و مالیات دولت فدرال روی انرژی مدتهاست محل درگیری بین دولت کانادا با دولت‌های استانی‌ست. ماه گذشته، "اسکات مو" نخست‌وزیر "ساسکاچوان" نیز گفته بود که استان وی از سال جدید دریافت مالیات کربن بر گاز طبیعی را متوقف خواهد کرد، مگر اینکه اتاوا به این استان معافیت مالیاتی دهد. این سخن اسکات در شرایطی گفته شد که ترودو اعلام کرد که به مدت سه سال از دریافت مالیات کربن از سوزاندن نفت و روغن خانگی را متوقف می‌کند تا چنین خانه‌هایی بتوانند سوخت گرمایشی خود را عوض کنند. این یک موهبت برای استان‌های شرقی و مجاور اقیانوس اطلس کانادا بود، جایی که سوزاندن نفت و روغن منبع اصلی گرمایش خانه‌هاست. به همین دلیل دیگر استان‌ها هم می‌گویند چنین معافیت‌هایی را برای مردم خود و خانه‌هایی که از سایر روش‌ها از جمله گاز طبیعی، گرمایش خود را تامین می‌کنند، می‌خواهند.
 
واکنش دولت کانادا
در اتاوا، "جاناتان ویلکینسون" وزیر انرژی فدرال کانادا گفت که از حرکت آلبرتا برای استفاده از قانون حاکمیتی بر علیه قوانین کشوری برق پاک گیج شده است. او گفت که فکر می‌کند دو دولت در حال حل مشکل بودند که آلبرتا بطور یک‌طرفه‌ای آن را بهم زده است. وی در مصاحبه امروزش گفت که این "سیاست‌بازی یک استان علیه یک سیاست خوب کشوری‌ست". از سوی دیگر، "استیون گیلبولت" وزیر محیط زیست فدرال نیز پیش‌نویس قانون فدرال برای کلیه نقاط کشور را در اوایل آگوست منتشر کرده بود و در آن زمان برای همه روشن کرده بود که اتاوا قصد دارد تا انرژی برق پاک را در سراسر کشور تا سال ۲۰۳۵ اجرایی کند.
 
اسمیت زیر مذاکرات می‌زند
پس از اعلان قانون فدرال برای برق پاک در سال ۲۰۳۵، دو دولت کانادا و آلبرتا یک گروه کاری آب و هوا و انرژی ایجاد کردند تا بتوانند موانع و اختلافات سیاست‌های مختلف خود را حل و فصل کنند. ویلکینسون می‌گوید که این دو گروه تاکنون ۵ بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند که ۴ جلسه مربوط به مقررات برق پاک بوده و قرار است جلسه ششم در دسامبر برگزار گردد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

ویلکینسون می‌گوید در هیچ یک از این جلسات آلبرتا نشان نداد که قصد دارد از قانون حاکمیت استانی خود استفاده کند و قانون فدرال را وتو نماید و این حرکت اسمیت "زیر مذاکرات زدن" است. اما اسمیت می‌گوید که استفاده از قانون حاکمیت استانی توسط وی برای توقف کار این گروه کاری نبوده و این گروه همچنان می‌تواند به کار خود ادامه دهد. اسمیت در پاسخ به این سوال که چرا وی چنین زمانی را برای اعلان استفاده از این قانون حاکمیت استانی، انتخاب کرده، گفت که بالاخره باید چنین کاری را می‌کرده، چه امروز باشد و چه چند سال بعد و او نمی‌تواند چندین سال صبر کند تا سرانجام به جنگ با دولت فدرال برود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, November 27, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به