ایران استار: در روز ۲۸ آپریل چند خبر با محوریت کانادا مورد توجه رسانه های قرار گرفت که مهمترین آن پوشش خبر مسجد الرشید ادمونتون در یکی از خبرگزاری‌های ایران بود.
بعضی رسانه های ایرانی هم به موضوع فعال شدن ویژگی اینستاگرام برای سفارش غذا در کانادا اشاره داشتند. یکی از دیگر از خبرگزاری های ایرانی هم درباره فعالیت یک مجموعه تولید کننده صنایع غذایی ایرانی در کانادا به جزییاتی اشاره کرده است.

روایت اتفاق مسجد الرشید شهر ادمونتون در یک رسانه ایرانی

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خبرگزاری شبستان که به طور معمول اخبار فعالیت های مساجد در ایران را پوشش می‌دهد در گزارشی به نقل از «calgarysun» با روایت یک اتفاق خبری درباره مسجدارشید شهر ادمونتون پرداخته است. شبستان در این گزارش نوشته است که  واحد جرایم ناشی از تنفر پلیس شهر «ادمونتون» کانادا در حال تحقیق در مورد ویدئویی است که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است و نشان می دهد که مردی در مقابل مسجد «الرشید» جملات ضد اسلامی به زبان می آورد.
 این ویدئو که در یوتیوب منتشر شده است، نشان می دهد که این مرد تعداد افرادی را که وارد مسجد می شوند شمارش می کند تا احتمالا به بهانه نقض قوانین مقابله با کرونا با آنها و با متولیان مسجد مقابله کند.
 ویدئوی دوم که به طور آنلاین منتشر شده است نیز نشان می دهد که این مرد به سمت پارکینگ مسجد رانندگی می کند و تعداد خودروهایی را که در آنجا پارک هستد، می شمارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 اما ویدئوی سومی هم وجود دارد که در آن یک زن محجبه همراه دو کودک در مقابل مسجدالرشید بوده و کودکان در حال بازی کردن هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 هدف این مرد از انتشار ویدئوها این است که ثابت کند مسلمانان و مساجد ناقض قوانین مقابله با کرونا و قانون فاصله گذاری اجتماعی هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 «نور الهندی»، مسئول روابط عمومی مسجد الرشید در این باره گفت: این ویدئو دفعات زیادی به اشتراک گذاشته شده و بسیار شوکه کننده است.
 
بازتاب فعال شدن امکان سفارش غذای اینستاگرام در کانادا
بعضی رسانه های ایرانی از جمله سایت سیتنا درباره فعال شدن ویژگی اینستاگرام برای سفارش غذا در برخی کشورها از جمله کانادا مطالبی را منتشر کرده‌اند. یکی از این سایت ها به نام سیتنا نوشته است که با ارائه ویژگی‌هایی جدید، اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد در همین اپلیکیشن، غذا سفارش دهند؛ این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد که مستقیم از استوری‌های خود غذا سفارش دهند و آن را تحویل بگیرند.
این سایت به نقل از AFP  نوشته است شرکت اینستاگرام گفت که تغییرات جدید را برای حمایت از کسب‌وکارهای محلی در دوران قرنطینه اجباری ارائه کرده است و به رستوران‌ها امکان می‌دهد تا از آنجا که فروش مستقیم‌شان کاهش یافته است، خدمات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند.
این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو که متعلق به فیسبوک است، گفته دکمه جدیدی برای «اقدام» به صفحه رستوران‌ها اضافه خواهد شد و آنها نیز می‌توانند برچسب «سفارش غذا» را در«استوری»‌های خود بگنجانند.
افرادی که روی هر یک از آن لینک‌ها کلیک کنند، می‌توانند خرید خود را از تارنمای آن کسب، پیش ببرند.
اینستاگرام گفت که این طرح برای کمک به تجارت‌هایی طراحی شده که در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران کووید-۱۹ هستند و به افراد امکان می‌دهد تا از رستوران‌های محبوب محل خود حمایت کنند.
این طرح هفته گذشته در ایالات متحده و کانادا راه افتاد و به عنوان بخشی از توسعه آن به کل جهان، به بریتانیا هم رسیده است.
 
فعالیت‌های گسترده یک مجموعه غذایی ایرانی در کانادا
خبرگزاری ایلنا در گزارشی به نقل از محسن فهیمی پور مدیرعامل شرکت تعاونی نویدکاران به فعالیت‌های این مجموعه تولیدکننده محصولات غذایی در چند کشور از جمله کانادا پرداخته است. شرکت تعاونی نویدکاران در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده و به صورت رسمی در سال ۱۳۷۵ تولید خود را آغاز کرده است. به گفته فهیمی پور کشور کانادا و کشورهای اروپایی و آفریقای جنوبی مقصد کالاهای صادراتی  این مجموعه است و در سال۹۸ هم ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشته و پیش بینی شده که در سال ۹۹  به یک میلیون دلار خواهد رسید.
او گفته است که در حال حاضر ۱۵ هزار نمایندگی این شرکت در سراسر ایران، کانادا و آفریقای جنوبی فعال است و در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ قلم کالای آن در فروشگاه‌های معتبر و زنجیره‌ای کانادا توزیع می‌شود و این روند هر روز رو به افزایش است.
 
رتبه دوم کانادا در خرید آنلاین
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به موضوع خرید آنلاین در جهان پرداخته و در آن رتبه کانادا را در خرید آنلاین رتبه دوم معرفی کرده است. دنیای اقتصاد نوشته است: در ۲۰۱۸، حدود ۸۷ درصد از کاربران اینترنت در انگلیس خرید آنلاین انجام دادند، بالاتر از هر کشور دیگری در جهان. هلند و کانادا با ۸۴ درصد و آلمان با ۸۲ درصد در رده‌های بعدی این رتبه‌بندی قرار دارند. در چین نیز جمعیت ۶۱۰ میلیون نفری خریداران آنلاین، ۷۳ درصد از کل کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 27, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به